Gå til innhold

Hva har dere/skal dere ha i vognen når høsten kommer?

Anbefalte innlegg

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Jeg har en lammeskinnspose til de skikkelig kalde dagene og en arvet tøypose som jeg ikke vet helt hvor mye den varmer.

Tenkte jeg skulle kjøpe en litt tynn høst/vår pose, men blir helt matt av alt utvalget :)

Er det noen som har tips eller erfaringer å dele?

Ps. Barnet blir 1 år i november :)

Fortsetter under...

Jeg har en lammeskinnspose til de skikkelig kalde dagene og en arvet tøypose som jeg ikke vet helt hvor mye den varmer.

Tenkte jeg skulle kjøpe en litt tynn høst/vår pose, men blir helt matt av alt utvalget :)

Hva om du bruker lammeskinnsposen, men har på mindre klær nedi? Hos oss er det mellom 13 og 17 grader uten nå om dagen. Da sover jenta mi på et lammeskinn under en dyne. Hun har da på vanlige klær, men en lue og ullsokker i tillegg. 

Hva om du bruker lammeskinnsposen, men har på mindre klær nedi? Hos oss er det mellom 13 og 17 grader uten nå om dagen. Da sover jenta mi på et lammeskinn under en dyne. Hun har da på vanlige klær, men en lue og ullsokker i tillegg. 

17 grader og dyne, lue og ullsokker? synes det hørtes mye ut jeg :P 

Anonymous poster hash: ea35d...7f9

Lurer litt på det samme. Har saueskinnspose og voksipose, -de var så varme i vinter (og minusgrader) at det holdt lenge med body og strømpebukse (+ lue og votter) inni. Så ingen av disse egner seg til høstbruk. Her er det foreløbig vanlige klær og helsepledd inni vognposen som tilhører emmaljunga sportsdelen (den er tynn men holder pleddet på plass). Ca 15 grader på dagtid her nå.

Tenker at det kanskje blir hjemmestrikka ulldress og lue + votter inni vognposen etterhvert. Men har litt motforestillinger for masse påkledning med trøtt unge... Så kanskje bare dyne videre...?

Annonse

17 grader og dyne, lue og ullsokker? synes det hørtes mye ut jeg :P

Når det er sol og 17 grader dropper jeg lua, men siden hun ikke ligger i baggen lengre så beholder vi ullsokker på. Jeg kan ikke fordra å være kald på beina selv.  :P

Sover faktisk med ullsokker om natten så og si året rundt selv.  :wacko:

Har hatt easygrow og Buggysnuggle til storebror, men lurer på om jeg skal kjøpe lammeskinnspose til lillebror.

Er det noen med erfaring her som kan anbefale en god pose? :-)

Jeg har en utrolig god pose fra Nøstebarn. Helt kjemikaliefri! Og det geniale er at man kan ta av hele "toppen" og bare bruke den som underlag hvis man vil! Slik kan man bruke den hele året. Også er det hull til selene i sportsvogna.. :)

Kjøpte Voksi Urban til under halv pris på Barnas Hus outlet, lang nok til hele vognperioden :) Når den er for varm så regulerer vi med lammeskinn, dyner og tepper. Lettere å regulerer med tepper/dyner enn med klær. Kjipt å begynne å kle av en sovende baby fordi han er for varm f eks.

Storebror på 2 år veksler mellom hjemmestrikket, tynt ullteppe og Odenwalder posen sin i sovevogna i bhg :)

• 2 uker senere...

Har lammeskinn og dyne i om høsten, men til vinteren blir det lammeskinnspose med et godt ullteppe over. Jeg bruker minimalt med klær og helst bruker jeg kun body, strømpebukse og en hjemmestrikket dress. Bruker lue uansett årstid når barna er under to år.

Annonse

Jeg har vår/høst pose som min mimmi sydde til meg.bruker den med vanlig ull og øker etterhvert som d blir kaldere. Har voksi urban som keg bruker på vinteren, her var d -30 flere ganger sist vinter men da var IKKE mine unger å sov;-)

nå har det begynt å bli litt kaldere og jeg har kledd på enkel strikkedress og varme sokker i en fleecepose. tenker å prøve saueskinn under posen ved enda kjøligere dager også har vi voksi til vinteren  :)

noen som har prøvd vognpose fra europris? er med fleece inni.

Har faktisk den også når eg tenker meg om. Synes den er for varm til vår/høstbruk, men heilt ok til å gjere vogna mindre så lenge barnet er lite. Brukte den halvvegs open i vår.

Har faktisk den også når eg tenker meg om. Synes den er for varm til vår/høstbruk, men heilt ok til å gjere vogna mindre så lenge barnet er lite. Brukte den halvvegs open i vår.

da passer den fint til i vinter da?  har fått den i gave, så får teste den ut :)

da passer den fint til i vinter da? har fått den i gave, så får teste den ut :)

Spørs korleis vinter de har der du bur. Her på nordvestlandet er vintane "milde", blir sjeldan kaldare enn -10°c. Kunne nok brukt posen i ei lun vogn utan store bekymringar. Men no har eg andre posar å velge i, og synes dunposen er hakket bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...