Gå til innhold

Flere som har katt?? Ang toxo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skifter dere doen selv? For å bli smitta må man vel få avføring i munnen? Altså, jeg skifter på kattedoen, og vasker hendene veldig godt etterpå...er vel ingen fare det?

Videoannonse
Annonse
Gjest usababy
Skrevet

Ingen fare, bare du vasker hendene etter å ha skiftet i doen. Du kan jo evt bruke eng hansker, men tror ikke det er nødvendig. Vi har også katter, og smittefaren er minimal.

:)

Skrevet

Om det er mulig så er det best å be andre i familien tømme do... om du må gjør det selv vil jeg anbefale å bruke engangshansker... da ting kaan henge fast på fingrene...

Skrevet

Jeg skifter doen selv og bruker hansker når jeg gjør det. Det har gått helt fint ;)

Anonymous poster hash: 1dd30...e6c

Skrevet

Jeg skiftet selv. Ble testet for det for å være sikker og testen kom negativ. Har ikke det i meg, men har ikke fått heller. 

Jeg brukte hansker og vasket hendene godt etter hver gang jeg var bort i kassen.

Skrevet

Katta har ikke do om sommeren så det spørsmålet har ikke vært oppe til diskusjon ennå. Men regner med jeg ender opp med å ta det..

Skrevet

Min må ha, hun er bare 12 uker og ikke vært no særlig ute enda :) den eldste katta er ute nesten døgnet rundt og bruker ikke kassa :)

Skrevet

Brukt plasthansker å vask hendene godt etter på :) 

Anonymous poster hash: c6f01...cec
Skrevet

Skifter dere doen selv? For å bli smitta må man vel få avføring i munnen? Altså, jeg skifter på kattedoen, og vasker hendene veldig godt etterpå...er vel ingen fare det?

Jeg skifter selv og vasker hendene godt etterpå. Har hatt katt i mange år, både ute og innekatter og aldri blitt smittet. Smittefaren er nok minimal, men det holder jo og vaske hendene etterpå  ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...