Gå til innhold

Hei! noen som kan gi sitt synspunkt på dette?

Anbefalte innlegg

Trenger litt meninger fra noen utenom ang. et av svigermors mange utsagn. Er ikke alltid like lett å vite hva man skal tro eller reagere når det kommer av en i familien..

Her er saken:

samtale mellom mine døttrer på 3 og 5 år og deres farmor:

Jentene: Vi har fått oss en pus :):):)     (så glade for å fortelle en glanyhet)

Farmoren: Å, skal pappa flytte ut nå!

hva tenker dere når dere leser dette? hvilken reaksjon ville dere gjort dere?

dette er et av mange utsagn. Å for å tilføre noe informasjon, var faren til jentene, som er min fantastiske gode mann, allergisk som liten, men voks dette av seg, noe farmor vet!

Hva tenker dere?

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er et utsagn som kommer fra en litt bitter dame som har som refleks å alltid komme med negative kommentarer til alt. Med erfaring fra min egen familie tror jeg egentlig ikke jeg hadde lagt noe mer i det, men det er jo ikke noe morsomt å være rundt sånne mennesker som i alle fall jeg opplever som energityver. Dessverre er det ikke så mye å gjøre med saken når de er i nær familie, annet enn kanskje å ikke treffes fullt så ofte.

Hvordan opplever du disse kommentarene selv?

Jeg må ærlig si at en slik kommentar til så småe barn er upassende! De kan tross alt ikke forstå hvorfor deres farmor sier noe sant! Og sitter kanskje igjen da med flere sprm som de gjerne ikke klarer å få svar på.

Men har dere prøvd å ta det opp med henne? På en fin måte også gjerne gi eks på hvordan jentene reagerer?

Kan høres ut som om hun er bitter og sår for noe som har skjedd i fortiden som kommer ut ved å gi slike kommentarer! Men hun skulle fått det forklart at jentene forventet en annen reaksjon og ble lei seg. Kanskje det hjelper. En ting hadde vært om dere voksne fikk det, men de er tross alt små barn som ikke vet bedre men vil i denne situasjonen bare dele sin glede!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...