Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 er det normalt? Hvis jeg ser på meg og mannen har vi bare den skikkelig sure lukta hvis vi er dårige i magen. Men barnet på snart 3år har den hele tiden. Er ikke vanlig dritt lukt, men sånn sur lukt, det har han hatt lenge nå. Er det normalt, eller grunn til å oppsøke lege for en sjekk av matallergier, eller andre mage problemer? Andre som har vært borti det? Anonymous poster hash: fa9d2...309
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 Avføring skal lukte beskt og ubehagelig, ikke surt, da er det mye syre i avføringen. Vil tro mage/tarm ikke liker noe han spiser/drikker og derfor ikke fordøyer riktig men bare "skyller det gjennom" men der igjen ville vel avføringen hatt "feil" konsistens og farge? Det skal flyte og være brunt, synker det til bunns eller er løst/flytende er det enda en indikator på at magen skyller seg istedet for å fordøye skikkelig. Og "normal" avføringsmønster er en gang i døgnet sånn ca, barn kan sikkert ha flere runder siden de spiser mindre mengder og hyppigere, men ikke mer enn 3 ganger vil jeg tro. Så ja, ta en tur til lege Dere får sikkert beskjed om å kutte ut matvarer en og en og sjekke om det blir bedre av det hvis dere ikke får allergitesting Lykke til
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Er ofte mer sånn sennepsfarget avføring enn brun. Vil ikke si flytende, men løs den er den ofte. Han driter stort sett 2-3 ganger daglig Anonymous poster hash: fa9d2...309
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Cøliaki, kanskje? Anonymous poster hash: adb4a...63b
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Lest at barn med refluksplager kan ha syrlig avføring. Anonymous poster hash: e5e3f...ac2
Liaes Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Sønnen min på 2 år er laktoseintollerant og har veldig sur lukt av avføringen sin om han har hatt i seg noe med laktose! Har dere prøvd ut laktosefri/redusert kost?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 Har ikke prøvd det, men vet broren min har laktose intolleranse. Kansje prøve ut det før jeg drar han til legen. Anonymous poster hash: fa9d2...309
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Er ofte mer sånn sennepsfarget avføring enn brun. Vil ikke si flytende, men løs den er den ofte. Han driter stort sett 2-3 ganger daglig Anonymous poster hash: fa9d2...309 Er avføringen gul, rennende, fet og ekstremt illeluktende skal du kontakte lege. Det kan tyde på problem med bukspyttkjertelen, galleblære eller leveren, som normalt skal hjelpe kroppen å fordøye fettet vi spiser. http://www.klikk.no/helse/magetrobbel/article397497.ece Anonymous poster hash: c738f...733
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Har ikke prøvd det, men vet broren min har laktose intolleranse. Kansje prøve ut det før jeg drar han til legen. Anonymous poster hash: fa9d2...309 Du skal ikke forandre kostholdet før du går til lege, da vil testene legen tar slå ut feil. Anonymous poster hash: c738f...733
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Ja da er det bare å få bestillt en time for å få sjekka det opp. Skal ringe i morgen å bestille tenker jeg Anonymous poster hash: fa9d2...309
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #11 Skrevet 12. august 2013 Cøliaki lukter 'metallisk'. Min datter har også mest sannsynlig laktoseintoleranse.Magen reagerer med løs avføring (ikke diare) som lukter veldig surt. Om legen ikke er villig til å teste umiddelbart (min lege var ikke det), så ville jeg prøvd å redusere laktosen i kosten og se om det hjalp. Min datter reagerte umiddelbart med fastere avføring og mindre vondt i magen. Lykke til. Anonymous poster hash: 4cc4f...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå