Gjest Lagå Skrevet 11. august 2013 #1 Skrevet 11. august 2013 Vil bare starte tråden med å si beklager for dette innlegget Tror den kom under fødselen, men er kun i det siste jeg har vært plaga. Nå har jeg problemer med å sette meg ned av alle ting -.- Noen med råd? Den er så stor
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #2 Skrevet 11. august 2013 En hemoroide er en betennelse i den åren. Sukker trigger betennelser mye, så det å unngå sukker en periode er nr 1 (også for mye andre raske karbohydrater). Akupunktur er faktisk veldig effektivt mot hemoroider. Og nei, nålene settes ikke "der" Weledas 10 % Arnica-salve er også veldig fin mot hemoroider. Jeg har hatt bedre effekt bare med arnica-salven enn jeg har hatt med de kremene/stikkpillene du får reseptfritt. God bedring - føler med deg Anonymous poster hash: 61652...ef1
Gjest Lagå Skrevet 11. august 2013 #3 Skrevet 11. august 2013 Hmm ... Lurer på om gubben min har noen stikkpiller igjen fra da han var plaga Får ta en titt på badet
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Sheriproct salve, reseptfritt på apiteket. Anonymous poster hash: 5f281...762
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 I tillegg til d som er nevnt ovenfor er d jo å sørge for at avføringen er regelmessig og ikke hard. Unngå å bli sittende lenge å trykke. Da kommer de ofte ut. Enn blir ganske sår i rompa etter å ha brukt stikkpiller og salver en stund:/ prøv å putte inn hemoriden(e) dersom den kommer ut. Er ikke godt men gjør d bedre en stund;) Er ikke noe å være flau over hemorider. Er overraskende mange som plages med dette av både kvinner og menn;) jeg har hatt d, samboer, søstern, bestevenninnen min++++. God bedring:) Anonymous poster hash: efb3c...35f
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Jeg fikk en reseptpliktig kur etter fødselen, med både slave og stikkpiller.. Etter det har plagene vært minimale.. Når jeg kjenner verken og det blør, stapper jeg opp noen isbiter i en gasduk som jeg legger mellom rumpeballene. Dette var noe de brukte på sykehuset før jeg ble utskrevet og det dempet det litt.. Anonymous poster hash: d38a7...ddf
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #7 Skrevet 12. august 2013 Jeg slenger meg inn her- Jeg har fått hemoroider og er i uke 38. Kan hemoroidene bli verre av fødsel, er det uheldig å ha hemoroider under fødsel..??Bruker salve, men hjelper ikke så mye. Har ikke veldig lyst til å bestille legetime pga dette, håper egentlig det går over av seg selv før fødsel:S Har kjøpt laktulose, og passer på å ikke være hard i magen lenger.. Anonymous poster hash: feaa5...549
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #8 Skrevet 12. august 2013 Min hemoroide eksploderte i størrelse under fødsel. Og jeg som trodde den var stor før fødsel, haha. Husker når jeg spurte jordmor etter fødsel om hvordan det var gått der bede, så svarte hun Joda, veldig bra, bortsett fra en liten hemoroide. Tittet i speilet og holdt på å få sjokk. Fikk stikkpiller på sykehuset og etter noen dager var den mye mindre. Har den fremdeles da, 14 mnd etter fødsel. Nytter ikke å dytte den inn, spretter ut med en gang igjen. Anonymous poster hash: ea839...60d
Anonym bruker Skrevet 12. august 2013 #9 Skrevet 12. august 2013 Du har fått gode tips, og jeg har prøvd de fleste, men det som hjalp best for meg var rett og slett å smøre honning på Vanlig honning fra butikken lindret umiddelbart og om den ikke fjernet faenskapet, så gjorde den det ihvertfall levelig. På det verste fikk jeg ikke sove om natta engang. Bare husk å ta på et stort bind, det blir jo litt grisete Anonymous poster hash: 458c8...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå