Gå til innhold

Henting og bringing ved samvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp gått fra at jeg hadde barna fra onsdag til søndag annenhver uke til at barnefar skal ha samvær fra fredag til søndag annenhver uke + en dag annenhver uke. på grunnlag av barne og familietjenestens anbefaling (fars nye samboer er ALT for streng ovenfor mine barn).

Hvordan bør henting/bringing være?

Vet at far kommer til å bli ganske forbannet hvis han må noen av delene.

Vi bor nesten 1 time unna hverandre så jeg synes at det blir urettferdig hvis jeg må både bringe og hente.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

• Det finnes regler for slikt, så det kommer han seg ikke unna. Dere har 50/50 prosent plikt til å bringe/hente. Det naturlige er vel at du kjører de dit, og at han bringer de tilbake kanskje...

Skrevet

I utgangspunktet er den som har samvær ansvarlig for transport, mens dere begge skal dele på utgiftene.

Det er ganske vanlig å dele også på frakten. Dette kan dere avtale når dere lager samværsplan.

• 2 uker senere...
Gjest FinogFjong
Skrevet

Han skal skal ha samværet, han henter. Da slipper du å dra ungene ut av huset om han sluntrer unna... Så kan du hente de fra samvær f.eks...

Det er egentlig samværsforeldren som skal både hente og bringe, mens utgiftene skal fordeles. Min erfaring er at det er lurt å dele på kjøring også, da "slipper" dere å krangle om transportutgifter også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...