Gå til innhold

Beste vaffeloppskriften din??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det skal ikke være noen "lett"-vafler, altså, ser for meg mye smør og evt litt seterrømme ;) Anyone? Har glemt igjen min oppskrift hjemme og kan den ikke utenat :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Standard oppskrift, men bøtter i fløte, meierismør og vaniljesaus ;)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet (endret)

Pisk 2 eggehviter stive for seg selv (skal i til slutt). Lag eggedosis av 2 eggeplommer og 1 dl sukker. Blann inn 3 dl skummetkultur/melk og 1 dl rømme. Ha i 4 dl hvetemel, 0,25-0,5tsk salt, 3/4 tsk bakepulver, 3/4 tsk natron og 1 ss vaniljesukker. Tillsett 75 g smeltet smør og evt litt vaniljeessens. Vend inn eggehvitene. Bland i farris til passe konsistens - ca 0, 5-1 dl. La røren hvile en halv time.

Sprø vafler! Alle triks i boka er brukt - natron, bakepulver, eggehviter og kullsyre.

Oiii, litt som sveler, bare i vaffeljern? Med farris? Den der hørtes jo fantastisk ut ;) Endret av Vicky Pollard
Skrevet

Tusen takk, damer! Prøvde meg på en variant av den sprø vafler-oppskriften, og det ble en stor suksess! :D

Skrevet

Tusen takk, damer! Prøvde meg på en variant av den sprø vafler-oppskriften, og det ble en stor suksess! :D

Så bra! Bare hyggelig :-)

:D

Skrevet

Egg, smør, sukker, vaniljesukker, bakepulver, h melk, mel og en dæsj med sitron (en sprut med sånn gul flaske med grønn topp).

Anonymous poster hash: 91f0c...75b
Skrevet

Når eg lagar vafler brukar eg det vi måtte ha av meieriprodukt som må brukast opp saman med egg, mjøl, smør, vaniljesukker og bakepulver. Av og til havregryn og/eller litt kardemomme. faktisk brukt ein rest av rømmegraut ein gong med stort hell :)

Skrevet

Pisk 2 eggehviter stive for seg selv (skal i til slutt). Lag eggedosis av 2 eggeplommer og 1 dl sukker. Blann inn 3 dl skummetkultur/melk og 1 dl rømme. Ha i 4 dl hvetemel, 0,25-0,5tsk salt, 3/4 tsk bakepulver, 3/4 tsk natron og 1 ss vaniljesukker. Tillsett 75 g smeltet smør og evt litt vaniljeessens. Vend inn eggehvitene. Bland i farris til passe konsistens - ca 0, 5-1 dl. La røren hvile en halv time.

Sprø vafler! Alle triks i boka er brukt - natron, bakepulver, eggehviter og kullsyre.

Denne skal prøves ut i kveld! Gleder meg!

Anonymous poster hash: 773da...8e6

Skrevet

Kan noen være så snill å gi meg en grunnppskrift på helt vanlige vafler med nøyaktige mål av ingredienser? Jeg er ikke flink med "slumping"

Anonymous poster hash: 19afb...736
Gjest vinterbrud
Skrevet (endret)

Når jeg lager vafler,så har jeg ingen oppskrift.Men går ut ifra hva jeg har i kjøleskapet av melk,rømme,vaniljesaus osv.I vafler kan du putte mye forskjellig.

Endret av vinterbrud
Skrevet

Denne skal prøves ut i kveld! Gleder meg!

ok - det var rett og slett fantastisk gode vafler! takk til den som la ut den geniale oppskrifta. Droppa skilling av egg - lagde eggedosis av alt - perfekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...