Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #51 Skrevet 11. august 2013 Jeg har aldri jobbet i en butikk elr bensinstasjon elr cafe, uteserveringssted. Fordi jeg synes rett og slett at jobben må være tøff! Men jeg har jobbet på kundeservice og har opplevd mye rart av kunder. De som irriterte mest var kunder som ringte inn og var sure og beskyldt selskapet for mye rart inkl.feil på ditt og datt. Og det viste seg ofte at det er kunden som tar feil evt.gjør noe feil slik at det blir som det blir. Jeg synes av og til synd på de ansatte i butikken, når det er veldig lange køer, masse kunder med masende barn, mye kaos, kunder som er krevende og bruker lang tid foran kassa. Som ansatt i butikken må man jo være hyggelig og smile og hjelpe kunden, men de gangene det går i 100 inn i en klesbutikk f.eks., må det jo være veldig slitsomt å jobbe der. Det synes veldig godt når de ansatte er stresset selv eller har fått nok. Men det verste av alt er midt i fellesferien i juli. Når store butikkkjeder har bare en ansatt i hele butikken fordi alle andre er på ferie. Det tar sinnsykt lang tid for å bestille noe og å få det levert. Anonymous poster hash: 28b4e...621
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #52 Skrevet 11. august 2013 Jeg har aldri jobbet i en butikk elr bensinstasjon elr cafe, uteserveringssted. Fordi jeg synes rett og slett at jobben må være tøff! Men jeg har jobbet på kundeservice og har opplevd mye rart av kunder. De som irriterte mest var kunder som ringte inn og var sure og beskyldt selskapet for mye rart inkl.feil på ditt og datt. Og det viste seg ofte at det er kunden som tar feil evt.gjør noe feil slik at det blir som det blir. Jeg synes av og til synd på de ansatte i butikken, når det er veldig lange køer, masse kunder med masende barn, mye kaos, kunder som er krevende og bruker lang tid foran kassa. Som ansatt i butikken må man jo være hyggelig og smile og hjelpe kunden, men de gangene det går i 100 inn i en klesbutikk f.eks., må det jo være veldig slitsomt å jobbe der. Det synes veldig godt når de ansatte er stresset selv eller har fått nok. Men det verste av alt er midt i fellesferien i juli. Når store butikkkjeder har bare en ansatt i hele butikken fordi alle andre er på ferie. Det tar sinnsykt lang tid for å bestille noe og å få det levert. Anonymous poster hash: 28b4e...621 Det er stress ja.. Lekebutikk Lørdager før jul... Da går du hjem fra det som føles ut som 5 dagers maraton. Hehe. Besinstasjon på Søndager er også stress når man er alene på jobb. Som vi alltid var i helgene..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #53 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart. Men... Selv om man kjøper pølser om morgenen er det ikke sikkert det er frokost. Da jeg jobbet turnus hendte det innimellom at jeg kjøpte pølse el.l på vei hjem fra nattevakt før jeg skulle legge meg. Altså var det 'kveldsmat' for meg, ikke frokost. Anonymous poster hash: 81238...4af
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #54 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart. Men... Selv om man kjøper pølser om morgenen er det ikke sikkert det er frokost. Da jeg jobbet turnus hendte det innimellom at jeg kjøpte pølse el.l på vei hjem fra nattevakt før jeg skulle legge meg. Altså var det 'kveldsmat' for meg, ikke frokost. Anonymous poster hash: 81238...4af Det er faste kunder som regel, som kommer innom og kjøper pølser hver dag. Og jo, det er til frokost, for de jobbet på kontorbygget bak stasjonen. Hehe.
Nettie+jentungen Skrevet 11. august 2013 #55 Skrevet 11. august 2013 Hadde en som la tyggisen sin på disken, nei ikke en tyggispakke, men en som var godt spist på. Ellers takk, man trenger ikke å være ufordragelige De som enda ikke har bestemt seg for hva de skal ha og vet at det er lang kø. De som stjeler de forbanna pennene i tippeluka!! Det er ikke slik at dere bare kan ta pennene, de hører til kiosken! Glad jeg ikke jobber i kiosk lenger, men skal sies at jeg hadde det gøy på jobb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #56 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart. Men... Selv om man kjøper pølser om morgenen er det ikke sikkert det er frokost. Da jeg jobbet turnus hendte det innimellom at jeg kjøpte pølse el.l på vei hjem fra nattevakt før jeg skulle legge meg. Altså var det 'kveldsmat' for meg, ikke frokost. Anonymous poster hash: 81238...4af Det er faste kunder som regel, som kommer innom og kjøper pølser hver dag. Og jo, det er til frokost, for de jobbet på kontorbygget bak stasjonen. Hehe. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det irriterer deg... det er jo deres egen sak, og går ikke utover deg på noen som helst måte? Anonymous poster hash: 13ac8...767
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #57 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart. Men... Selv om man kjøper pølser om morgenen er det ikke sikkert det er frokost. Da jeg jobbet turnus hendte det innimellom at jeg kjøpte pølse el.l på vei hjem fra nattevakt før jeg skulle legge meg. Altså var det 'kveldsmat' for meg, ikke frokost. Anonymous poster hash: 81238...4af Det er faste kunder som regel, som kommer innom og kjøper pølser hver dag. Og jo, det er til frokost, for de jobbet på kontorbygget bak stasjonen. Hehe. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det irriterer deg... det er jo deres egen sak, og går ikke utover deg på noen som helst måte? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Irriterer du deg ikke over noen ting du? Si du hadde jobbet i en lekebutikk.. Du hadde en dame som var fast kunde, som kom innom og gav barnet sitt en gave HVER dag, fordi barnet maste. Hadde ikke du etter 7 år begynt å irritere deg litt over den kunden da? Ingen av innleggene man leser her på dib som er irriterende går spesielt ut over noen heller, men man sitter fortsatt å svarer negatvit og forteller hvor dumme folk er? Det blir det samme. Alle irriterer seg over ting. Sånn er det bare. Og når man har servert pølser til folk i 7 år..Er man ganske lei av de samme (ofte tykke) folka som kommer dag ut og inn, og bestiller pølsemeny til frokost.. Morgengrettne, shabby "Jeg skal ha en baconpølse jeg.. i brød og lompe.. med rekesalat og løk". Da tenker jeg ÆSJ. Jada, deres valg, og det går ikke ut over meg. men jeg har mest lyst til å si "Hallo, hva med et eple/brød/baguette og en kaffe isteden?"
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #58 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart. Men... Selv om man kjøper pølser om morgenen er det ikke sikkert det er frokost. Da jeg jobbet turnus hendte det innimellom at jeg kjøpte pølse el.l på vei hjem fra nattevakt før jeg skulle legge meg. Altså var det 'kveldsmat' for meg, ikke frokost. Anonymous poster hash: 81238...4af Det er faste kunder som regel, som kommer innom og kjøper pølser hver dag. Og jo, det er til frokost, for de jobbet på kontorbygget bak stasjonen. Hehe. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det irriterer deg... det er jo deres egen sak, og går ikke utover deg på noen som helst måte? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Irriterer du deg ikke over noen ting du? Si du hadde jobbet i en lekebutikk.. Du hadde en dame som var fast kunde, som kom innom og gav barnet sitt en gave HVER dag, fordi barnet maste. Hadde ikke du etter 7 år begynt å irritere deg litt over den kunden da? Ingen av innleggene man leser her på dib som er irriterende går spesielt ut over noen heller, men man sitter fortsatt å svarer negatvit og forteller hvor dumme folk er? Det blir det samme. Alle irriterer seg over ting. Sånn er det bare. Og når man har servert pølser til folk i 7 år..Er man ganske lei av de samme (ofte tykke) folka som kommer dag ut og inn, og bestiller pølsemeny til frokost.. Morgengrettne, shabby "Jeg skal ha en baconpølse jeg.. i brød og lompe.. med rekesalat og løk". Da tenker jeg ÆSJ. Jada, deres valg, og det går ikke ut over meg. men jeg har mest lyst til å si "Hallo, hva med et eple/brød/baguette og en kaffe isteden?" Jeg ser da også daglig massevis av folk som gjør ting som ikke er bra for dem (røykere for eksempel), men så lenge det bare går ut over dem selv, så irriterer det meg ikke det minste nei. Eksempelet ditt ville jeg derimot reagert på fordi det ikke bare hadde gått ut over moren selv, men et uskyldig barn som hadde blitt kraftig bortskjemt. Et voksent menneske som kjøper pølse til seg selv til frokost hver dag hadde vel bare vært en artig kuriositet. Maks. Anonymous poster hash: 13ac8...767
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #59 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart. Men... Selv om man kjøper pølser om morgenen er det ikke sikkert det er frokost. Da jeg jobbet turnus hendte det innimellom at jeg kjøpte pølse el.l på vei hjem fra nattevakt før jeg skulle legge meg. Altså var det 'kveldsmat' for meg, ikke frokost. Anonymous poster hash: 81238...4af Det er faste kunder som regel, som kommer innom og kjøper pølser hver dag. Og jo, det er til frokost, for de jobbet på kontorbygget bak stasjonen. Hehe. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det irriterer deg... det er jo deres egen sak, og går ikke utover deg på noen som helst måte? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Irriterer du deg ikke over noen ting du? Si du hadde jobbet i en lekebutikk.. Du hadde en dame som var fast kunde, som kom innom og gav barnet sitt en gave HVER dag, fordi barnet maste. Hadde ikke du etter 7 år begynt å irritere deg litt over den kunden da? Ingen av innleggene man leser her på dib som er irriterende går spesielt ut over noen heller, men man sitter fortsatt å svarer negatvit og forteller hvor dumme folk er? Det blir det samme. Alle irriterer seg over ting. Sånn er det bare. Og når man har servert pølser til folk i 7 år..Er man ganske lei av de samme (ofte tykke) folka som kommer dag ut og inn, og bestiller pølsemeny til frokost.. Morgengrettne, shabby "Jeg skal ha en baconpølse jeg.. i brød og lompe.. med rekesalat og løk". Da tenker jeg ÆSJ. Jada, deres valg, og det går ikke ut over meg. men jeg har mest lyst til å si "Hallo, hva med et eple/brød/baguette og en kaffe isteden?" Jeg ser da også daglig massevis av folk som gjør ting som ikke er bra for dem (røykere for eksempel), men så lenge det bare går ut over dem selv, så irriterer det meg ikke det minste nei. Eksempelet ditt ville jeg derimot reagert på fordi det ikke bare hadde gått ut over moren selv, men et uskyldig barn som hadde blitt kraftig bortskjemt. Et voksent menneske som kjøper pølse til seg selv til frokost hver dag hadde vel bare vært en artig kuriositet. Maks. Anonymous poster hash: 13ac8...767 Jaja, men fortsett å være perfekt du da, å la meg irritere meg over pølsespiserene mine. Endret 11. august 2013 av Skeptisimo
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #60 Skrevet 11. august 2013 Jobbet i en lekebutikk på et kjøpesenter, hvor folk ofte "parkerte" ungene sine, mens de handlet i andre butikker. Det er stress! Jeg er butikkarbeider, ikke barnevakt!Det var spesielt en unge som var ufordragelig, og som ble lempet inn der omtrent hver helg. Jeg hørte han snakke norsk til andre barn, men når jeg kom, så kunne han plutselig ikke norsk, så han reagerte ikke engang når jeg sa han ikke kunne åpne leker, leke med dem, etc. En gang klinte han en buse på armen min da jeg prøvde å ta til meg noen leker han prøvde å ødelegge -___- Anonymous poster hash: 5420d...fdd
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #61 Skrevet 11. august 2013 Jobbet i en lekebutikk på et kjøpesenter, hvor folk ofte "parkerte" ungene sine, mens de handlet i andre butikker. Det er stress! Jeg er butikkarbeider, ikke barnevakt! Det var spesielt en unge som var ufordragelig, og som ble lempet inn der omtrent hver helg. Jeg hørte han snakke norsk til andre barn, men når jeg kom, så kunne han plutselig ikke norsk, så han reagerte ikke engang når jeg sa han ikke kunne åpne leker, leke med dem, etc. En gang klinte han en buse på armen min da jeg prøvde å ta til meg noen leker han prøvde å ødelegge -___- Anonymous poster hash: 5420d...fdd Haha huff da.. Hadde ikke så stort problem med det i den jeg jobbet i. Var av og til ungene fikk titte litt alene mens moren gikk og tittet i butikken vi delte lokale med. En klesbutikk. Men det var som regel litt eldre unger, og guttene satte seg bare på huk foran legohylla og stirret på alle boksene, og jentene tittei på barbier osv. Men når det er på et kjøpesenter kan jeg skjønne at det er et større problem.. Var 2 barn jeg virkelig mislikte der jeg jobbet. Eller.. Mora jeg mislikte i bunn og grunn.. De kom ca 4 dager i uken.. og HVER gang, kom sluttsummen på ca 2000 kr. Aldri under 500. Guttungen, på rundt 5 og jenta var vel 6. Gutten fikk de største legoeskene som koster over 1000 kr hver gang de var innom.. Han fikk også nye, da det manglet noen deler på den gamle som han hadde rotet bort.. En annen gang husker jeg også moren måtte kjøpe 2 like DS spill, fordi gutten ikke ville dele med søstren sin... Mora kunne alltid si "nei det blir ikkenoe i dag barn", men ungene HYYYYLTE og skreik, bannet til moren, osv. Og som sagt, summen kom på rundt 2000 kr pr gang.. Kjekt for oss.. Men huff..
Malefica Skrevet 11. august 2013 #62 Skrevet 11. august 2013 Kunder som klager på prisøkning til de i kassa. Altså, hadde kassabetjente kunne gjort noe med prisene hadde de ikke sittet bak kassa! (Dagligvare)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #63 Skrevet 11. august 2013 Jobbet i en lekebutikk på et kjøpesenter, hvor folk ofte "parkerte" ungene sine, mens de handlet i andre butikker. Det er stress! Jeg er butikkarbeider, ikke barnevakt! Det var spesielt en unge som var ufordragelig, og som ble lempet inn der omtrent hver helg. Jeg hørte han snakke norsk til andre barn, men når jeg kom, så kunne han plutselig ikke norsk, så han reagerte ikke engang når jeg sa han ikke kunne åpne leker, leke med dem, etc. En gang klinte han en buse på armen min da jeg prøvde å ta til meg noen leker han prøvde å ødelegge -___- Anonymous poster hash: 5420d...fdd Haha huff da.. Hadde ikke så stort problem med det i den jeg jobbet i. Var av og til ungene fikk titte litt alene mens moren gikk og tittet i butikken vi delte lokale med. En klesbutikk. Men det var som regel litt eldre unger, og guttene satte seg bare på huk foran legohylla og stirret på alle boksene, og jentene tittei på barbier osv. Men når det er på et kjøpesenter kan jeg skjønne at det er et større problem.. Var 2 barn jeg virkelig mislikte der jeg jobbet. Eller.. Mora jeg mislikte i bunn og grunn.. De kom ca 4 dager i uken.. og HVER gang, kom sluttsummen på ca 2000 kr. Aldri under 500. Guttungen, på rundt 5 og jenta var vel 6. Gutten fikk de største legoeskene som koster over 1000 kr hver gang de var innom.. Han fikk også nye, da det manglet noen deler på den gamle som han hadde rotet bort.. En annen gang husker jeg også moren måtte kjøpe 2 like DS spill, fordi gutten ikke ville dele med søstren sin... Mora kunne alltid si "nei det blir ikkenoe i dag barn", men ungene HYYYYLTE og skreik, bannet til moren, osv. Og som sagt, summen kom på rundt 2000 kr pr gang.. Kjekt for oss.. Men huff.. Huff ja... Slike kunder.... De jeg snakket om kjøpte aldri noe, de ville ikke betale selv når sønnen hadde knekt og ødelagt. Ugh. Anonymous poster hash: 5420d...fdd
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #64 Skrevet 11. august 2013 Jeg jobbet i skobutikk i 5 år for noen år siden og det værste som vi visste var faktisk noen av våre nyeste landsmenn i burka/storekjoler (ja dere skjønner hva jeg mener. Det var alltid de som stjal, MASSE!!! Vi hadde skile store tilbudskorger midt i butikken (2m foran kassa) de kunne stå med hodet endi der i en evighet, for så å kjøpe et par billige slippers til ene ungen for så å da ha fyllt opp burka/kjolen med mange par sko. Dette hadde vi problemer med på 4 forskjellige familier som var "stamkunder". Det var slltid mødrene som ble tatt i stjeling, det værste er at selv om de ble tatt så kom de tibake og tilbake og tilbake og gjorde det samme om igjen. latterlig.. hadde og problemer med en del ungdommer som kom å prøvde masse masse sko og til slutt så gikk de og da sto alle skoene de hadde prøvd utover gulvet så det var den ryddejobben for oss etterpå (det var de som ikke ville ha hjelp når vi tilbydde det, til go med opp til flere ganger) Har og hatt noen frekkere gutter/menn som har kommet inn for å prøve sko, prøver et fåtall og går ut igjen, men da har de tatt på seg nye sko og latt de gamle stå igjen i hylla!! Eller så har vi de familiene som kommer inn som skal ha sko til alle barna og foreldrene lar ungene fly rund å ta ned sko overalt, lar de gå inn på lageret eller tar seg til rette å drar med familien inn på lageret for å finne str selv når det er mye folk... Det blir kaos og det er et eget system i skolageret som ingen andre enn vi som jobber i butikken forstår så det blir et helvette å få orden i lageret igjen.. Men selv om jeg hadde mange kunder som jeg helst ønsket dit peppern gror, så har de aldri fått en sur mine fra meg og jeg elsker service yrket. Anonymous poster hash: 6a1a1...d37
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #65 Skrevet 11. august 2013 Kunder som klager på prisøkning til de i kassa. Altså, hadde kassabetjente kunne gjort noe med prisene hadde de ikke sittet bak kassa! (Dagligvare) Ikkesant.. Glemte en ting på hovedinnlegget.. * Kunder som klager på bensinprisene.. Du har (menn på rundt 60-80 spesielt) noen som kjører rundt i hele Oslo by, for å sjekke bensinprisene på alle stasjoner.. Så kommer de inn " Du vet at Statoil på smestad ligger nesten 90 øre under dere?" Jasså? Så hvorfor fylte du ikke bensin der, om jeg tør spørre? Det er ikke sånn at sjefen for bensinstasjonen bestemmer bensinprisen.. Jeg kan ikke gå å si til sjefen at "hei du, nå må vi senke prisen med 90 øre fordi en kunde klaget". Hver bensinstasjon konkurrerer med 1-2-3-4 andre stasjoner i nærområdet. Prisene blir overvåket hver morgen, etter kl 10, og etter kl 14. Så legger man inn konkurrentens priser i et datasystem, som går (hos oss i alle fall) til hovedkontoret i MANCHESTER, så får man en pris tilbake. Denne prisen skal man sette på tavla. Så da vet dere det, bensinfyllere
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #66 Skrevet 11. august 2013 Etter å ha lest den listen din vil jeg si at du ikke passer så godt til å jobbe i butikk! Hilsen ei som har jobbet i butikk i 15 år og er kjempeglad i jobben. Anonymous poster hash: 62344...5ec Amen. Jeg ville aldri handlet hos deg Hi, deraom jeg var klar over h or du jobber. Det er så forferdelig kjipt som kunde og komme inn i en butikk for det er null service!-der de ansatte helst vil sitte hjemme og pelle seg i ræva. Bytt jobb er du snill. Anonymous poster hash: f1ef7...642
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #67 Skrevet 11. august 2013 Å jobbe i butikk er vel en av de mest utakknemlige jobbene som fins. MANGE rare kunder!!! Fysj så mye rart jeg har opplevd.. Anonymous poster hash: ba37a...c07
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #68 Skrevet 11. august 2013 (endret) Etter å ha lest den listen din vil jeg si at du ikke passer så godt til å jobbe i butikk! Hilsen ei som har jobbet i butikk i 15 år og er kjempeglad i jobben. Anonymous poster hash: 62344...5ec Amen. Jeg ville aldri handlet hos deg Hi, deraom jeg var klar over h or du jobber. Det er så forferdelig kjipt som kunde og komme inn i en butikk for det er null service!-der de ansatte helst vil sitte hjemme og pelle seg i ræva. Bytt jobb er du snill. Anonymous poster hash: f1ef7...642 Hvor har du fått det fra at jeg gir null service? Jeg yter faktisk GOD service, er alltid blid og glad, hjelper kundene så godt jeg bare kan.. Herregud da.. Jeg snakker her om ting som irriterer meg. Sier ikke at jeg står å forteller kundene dette.. jeg har aldri fått negativ tilbakemelding på jobben min. Derimot masse positive ! Har mottat blomster, vin, og konfekt av kunder pga servicen de har fått av meg. Så tror du skal ti still, jeg. Jeg elsker serviceyrket. Men dere som kunder, ser ikke hvor mye man faktisk finner seg i hver dag. Vi står tross alt med et smil om munnen, uansett hvordan vi blir behandlet. Vi lar oss tråkke på, få unødvendig tilsnakk, beskyldninger og trusler. Det er kanskje "bare en butikkjobb", men gud så mye man skal tåle. Det er lett for kundene å forvente alt fra en som står bak kassa, men noen kunder burde faktisk skjønne at servicen fra ansatte, er også LITT opp til kunden. Det er noe som heter en dårlig kunde også, vet du. Du er tydelig en av dem. Som forventer FULL service og smil, uten å gi en dritt tilbake;) Endret 11. august 2013 av Skeptisimo
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #69 Skrevet 11. august 2013 Kom på en ting til..Kunder som snakker i tlf når de skal betale. Det har faktisk hendt at jeg har tatt nestemann i køen fremfor den som står å snakker i tlf. Kun ved visse tilfeller da, er det snakk om å slå inn en brus å betale kjapt med kort eller en 50 lapp går det greit. Men det hender at et kjøp fører med seg spørsmål og litt snakk, og jeg snakker ikke til folk som snakker i tlf. Så da får de pent bare legge på før de får hjelp
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #70 Skrevet 11. august 2013 Etter å ha lest den listen din vil jeg si at du ikke passer så godt til å jobbe i butikk! Hilsen ei som har jobbet i butikk i 15 år og er kjempeglad i jobben. Anonymous poster hash: 62344...5ec Amen. Jeg ville aldri handlet hos deg Hi, deraom jeg var klar over h or du jobber. Det er så forferdelig kjipt som kunde og komme inn i en butikk for det er null service!-der de ansatte helst vil sitte hjemme og pelle seg i ræva. Bytt jobb er du snill. Anonymous poster hash: f1ef7...642 Hvor har du fått det fra at jeg gir null service? Jeg yter faktisk GOD service, er alltid blid og glad, hjelper kundene så godt jeg bare kan.. Herregud da.. Jeg snakker her om ting som irriterer meg. Sier ikke at jeg står å forteller kundene dette.. jeg har aldri fått negativ tilbakemelding på jobben min. Derimot masse positive ! Har mottat blomster, vin, og konfekt av kunder pga servicen de har fått av meg. Så tror du skal ti still, jeg. Jeg elsker serviceyrket. Men dere som kunder, ser ikke hvor mye man faktisk finner seg i hver dag. Vi står tross alt med et smil om munnen, uansett hvordan vi blir behandlet. Vi lar oss tråkke på, få unødvendig tilsnakk, beskyldninger og trusler. Det er kanskje "bare en butikkjobb", men gud så mye man skal tåle. Det er lett for kundene å forvente alt fra en som står bak kassa, men noen kunder burde faktisk skjønne at servicen fra ansatte, er også LITT opp til kunden. Det er noe som heter en dårlig kunde også, vet du. Du er tydelig en av dem. Som forventer FULL service og smil, uten å gi en dritt tilbake;) Og med det smakløse svaret ditt, understreket du akkurat det jeg tenkte om deg. Jeg står på mitt. Bitter? Sur? Kasta ut manmen din? Lite lykkelig? Ikke frekt ment, men det virker som at du irriterer deg unødvendig mye og at det fjenspeiles i deg. Jeg har en jobn jeg ikke vil nevne her, men, hadde jeg latt meg irritere så mye som deg, hadde jeg aldri fått beholde jobben min. Og det er jeg glad for, med det sørger vi for at vår arbeidsplass er professjonell, og takknemlige over de som bidrar til at vi har en jobb, uansett hvor høy stilling jeg og mine kollegaer har. Anonymous poster hash: f1ef7...642
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #71 Skrevet 11. august 2013 Jeg jobbet i butikk. Stort sett er folk høflige og greie. Folk må gjerne være misfornøyde, men forventer likevel vanlig folkeskikk. Dette irriterte meg da jeg var i bransjen: - utskjelt på grunn av prisøkning (som om jeg som sitter i kassen på kiwi bestemmer prisen...) - pose-vitsene (jeg har hørt ALLE TUSEN GANGER) - de som vil gå igjennom kvitteringen med deg linje for linje til tross for milelang kø (gå gjennom selv og er det noe du ikke skjønner kan jeg hjelpe deg) - de som skal bruke alle småpengene de har - bruker en evighet på å telle for så å finne ut at de likevel må bruke hunderelappen. - de som ombestemmer seg og ikke skal ha fryse/kjølevaren likevel og som setter det fra seg hvor som helst i butikken -de som krevde å få pose gratis siden det var reklame på dem (de fikk hvite poser i stedet - som de måtte betale for). De samme menneskene gikk rundt med NIKE over hele t-skjorten. De hadde vel fått t-skjorten gratis da...? - de som kommer 5 minutter før stengetid og gjør storshoppingen for uka (som tar laaaaang tid) Anonymous poster hash: 6f18e...79a
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #72 Skrevet 11. august 2013 (endret) Etter å ha lest den listen din vil jeg si at du ikke passer så godt til å jobbe i butikk! Hilsen ei som har jobbet i butikk i 15 år og er kjempeglad i jobben. Anonymous poster hash: 62344...5ec Amen. Jeg ville aldri handlet hos deg Hi, deraom jeg var klar over h or du jobber. Det er så forferdelig kjipt som kunde og komme inn i en butikk for det er null service!-der de ansatte helst vil sitte hjemme og pelle seg i ræva. Bytt jobb er du snill. Anonymous poster hash: f1ef7...642 Hvor har du fått det fra at jeg gir null service?Jeg yter faktisk GOD service, er alltid blid og glad, hjelper kundene så godt jeg bare kan.. Herregud da.. Jeg snakker her om ting som irriterer meg. Sier ikke at jeg står å forteller kundene dette.. jeg har aldri fått negativ tilbakemelding på jobben min. Derimot masse positive ! Har mottat blomster, vin, og konfekt av kunder pga servicen de har fått av meg. Så tror du skal ti still, jeg. Jeg elsker serviceyrket. Men dere som kunder, ser ikke hvor mye man faktisk finner seg i hver dag. Vi står tross alt med et smil om munnen, uansett hvordan vi blir behandlet. Vi lar oss tråkke på, få unødvendig tilsnakk, beskyldninger og trusler. Det er kanskje "bare en butikkjobb", men gud så mye man skal tåle. Det er lett for kundene å forvente alt fra en som står bak kassa, men noen kunder burde faktisk skjønne at servicen fra ansatte, er også LITT opp til kunden. Det er noe som heter en dårlig kunde også, vet du. Du er tydelig en av dem. Som forventer FULL service og smil, uten å gi en dritt tilbake;) Og med det smakløse svaret ditt, understreket du akkurat det jeg tenkte om deg. Jeg står på mitt. Bitter? Sur? Kasta ut manmen din? Lite lykkelig? Ikke frekt ment, men det virker som at du irriterer deg unødvendig mye og at det fjenspeiles i deg. Jeg har en jobn jeg ikke vil nevne her, men, hadde jeg latt meg irritere så mye som deg, hadde jeg aldri fått beholde jobben min. Og det er jeg glad for, med det sørger vi for at vår arbeidsplass er professjonell, og takknemlige over de som bidrar til at vi har en jobb, uansett hvor høy stilling jeg og mine kollegaer har. Anonymous poster hash: f1ef7...642 Hva i alle dager har mitt private liv med dette å gjøre? Det har du ingenting med, og har ingenting med dette å gjøre. Du tar veldig feil i alle fall. Jeg har aldri fått annet enn skryt for jobbene jeg har gjort. Og i ALLE yrker, irriterer man seg over noe. Selv om man ikke nødvendigvis sier det høyt. Du har ting du irriterer deg over på din arbeidsplass du også. Å si noe annet ville jeg aldri trodd på. Jeg yter alltid god service, jeg elsker å hjelpe mennesker, og jeg passer godt inn i serviceyrket. Og som du ser i alle svarene her, tenker de fleste butikkansatte ganske likt. Alle har kunder de irriterer seg over. Det er ikke annet enn naturlig. Og så lenge man ikke lar det gå utover kunden, er det ikke et problem. Endret 11. august 2013 av Skeptisimo
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #73 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart. Men... Selv om man kjøper pølser om morgenen er det ikke sikkert det er frokost. Da jeg jobbet turnus hendte det innimellom at jeg kjøpte pølse el.l på vei hjem fra nattevakt før jeg skulle legge meg. Altså var det 'kveldsmat' for meg, ikke frokost. Anonymous poster hash: 81238...4af Det er faste kunder som regel, som kommer innom og kjøper pølser hver dag. Og jo, det er til frokost, for de jobbet på kontorbygget bak stasjonen. Hehe. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det irriterer deg... det er jo deres egen sak, og går ikke utover deg på noen som helst måte? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Irriterer du deg ikke over noen ting du? Si du hadde jobbet i en lekebutikk.. Du hadde en dame som var fast kunde, som kom innom og gav barnet sitt en gave HVER dag, fordi barnet maste. Hadde ikke du etter 7 år begynt å irritere deg litt over den kunden da? Ingen av innleggene man leser her på dib som er irriterende går spesielt ut over noen heller, men man sitter fortsatt å svarer negatvit og forteller hvor dumme folk er? Det blir det samme. Alle irriterer seg over ting. Sånn er det bare. Og når man har servert pølser til folk i 7 år..Er man ganske lei av de samme (ofte tykke) folka som kommer dag ut og inn, og bestiller pølsemeny til frokost.. Morgengrettne, shabby "Jeg skal ha en baconpølse jeg.. i brød og lompe.. med rekesalat og løk". Da tenker jeg ÆSJ. Jada, deres valg, og det går ikke ut over meg. men jeg har mest lyst til å si "Hallo, hva med et eple/brød/baguette og en kaffe isteden?" Jeg ser da også daglig massevis av folk som gjør ting som ikke er bra for dem (røykere for eksempel), men så lenge det bare går ut over dem selv, så irriterer det meg ikke det minste nei. Eksempelet ditt ville jeg derimot reagert på fordi det ikke bare hadde gått ut over moren selv, men et uskyldig barn som hadde blitt kraftig bortskjemt. Et voksent menneske som kjøper pølse til seg selv til frokost hver dag hadde vel bare vært en artig kuriositet. Maks. Anonymous poster hash: 13ac8...767 Jaja, men fortsett å være perfekt du da, å la meg irritere meg over pølsespiserene mine. Herregud. Sitter du der å blir fornærmet bare fordi noen er uenig med deg? Det blir litt dumt altså. Anonymous poster hash: 81238...4af
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #74 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart. Men... Selv om man kjøper pølser om morgenen er det ikke sikkert det er frokost. Da jeg jobbet turnus hendte det innimellom at jeg kjøpte pølse el.l på vei hjem fra nattevakt før jeg skulle legge meg. Altså var det 'kveldsmat' for meg, ikke frokost. Anonymous poster hash: 81238...4af Det er faste kunder som regel, som kommer innom og kjøper pølser hver dag. Og jo, det er til frokost, for de jobbet på kontorbygget bak stasjonen. Hehe. Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det irriterer deg... det er jo deres egen sak, og går ikke utover deg på noen som helst måte? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Irriterer du deg ikke over noen ting du?Si du hadde jobbet i en lekebutikk.. Du hadde en dame som var fast kunde, som kom innom og gav barnet sitt en gave HVER dag, fordi barnet maste. Hadde ikke du etter 7 år begynt å irritere deg litt over den kunden da? Ingen av innleggene man leser her på dib som er irriterende går spesielt ut over noen heller, men man sitter fortsatt å svarer negatvit og forteller hvor dumme folk er? Det blir det samme. Alle irriterer seg over ting. Sånn er det bare. Og når man har servert pølser til folk i 7 år..Er man ganske lei av de samme (ofte tykke) folka som kommer dag ut og inn, og bestiller pølsemeny til frokost.. Morgengrettne, shabby "Jeg skal ha en baconpølse jeg.. i brød og lompe.. med rekesalat og løk". Da tenker jeg ÆSJ. Jada, deres valg, og det går ikke ut over meg. men jeg har mest lyst til å si "Hallo, hva med et eple/brød/baguette og en kaffe isteden?" Jeg ser da også daglig massevis av folk som gjør ting som ikke er bra for dem (røykere for eksempel), men så lenge det bare går ut over dem selv, så irriterer det meg ikke det minste nei. Eksempelet ditt ville jeg derimot reagert på fordi det ikke bare hadde gått ut over moren selv, men et uskyldig barn som hadde blitt kraftig bortskjemt. Et voksent menneske som kjøper pølse til seg selv til frokost hver dag hadde vel bare vært en artig kuriositet. Maks. Anonymous poster hash: 13ac8...767 Jaja, men fortsett å være perfekt du da, å la meg irritere meg over pølsespiserene mine. Herregud. Sitter du der å blir fornærmet bare fordi noen er uenig med deg? Det blir litt dumt altså. Anonymous poster hash: 81238...4af Er ikke fornærmet ? Men jeg må få lov til å irritere meg over noe, uten å få høre at det er "feil".
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #75 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart.Men... Selv om man kjøper pølser om morgenen er det ikke sikkert det er frokost. Da jeg jobbet turnus hendte det innimellom at jeg kjøpte pølse el.l på vei hjem fra nattevakt før jeg skulle legge meg. Altså var det 'kveldsmat' for meg, ikke frokost. Anonymous poster hash: 81238...4af Det er faste kunder som regel, som kommer innom og kjøper pølser hver dag. Og jo, det er til frokost, for de jobbet på kontorbygget bak stasjonen. Hehe.Jeg skjønner likevel ikke hvorfor det irriterer deg... det er jo deres egen sak, og går ikke utover deg på noen som helst måte? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Irriterer du deg ikke over noen ting du?Si du hadde jobbet i en lekebutikk.. Du hadde en dame som var fast kunde, som kom innom og gav barnet sitt en gave HVER dag, fordi barnet maste. Hadde ikke du etter 7 år begynt å irritere deg litt over den kunden da? Ingen av innleggene man leser her på dib som er irriterende går spesielt ut over noen heller, men man sitter fortsatt å svarer negatvit og forteller hvor dumme folk er? Det blir det samme. Alle irriterer seg over ting. Sånn er det bare. Og når man har servert pølser til folk i 7 år..Er man ganske lei av de samme (ofte tykke) folka som kommer dag ut og inn, og bestiller pølsemeny til frokost.. Morgengrettne, shabby "Jeg skal ha en baconpølse jeg.. i brød og lompe.. med rekesalat og løk". Da tenker jeg ÆSJ. Jada, deres valg, og det går ikke ut over meg. men jeg har mest lyst til å si "Hallo, hva med et eple/brød/baguette og en kaffe isteden?" Jeg ser da også daglig massevis av folk som gjør ting som ikke er bra for dem (røykere for eksempel), men så lenge det bare går ut over dem selv, så irriterer det meg ikke det minste nei. Eksempelet ditt ville jeg derimot reagert på fordi det ikke bare hadde gått ut over moren selv, men et uskyldig barn som hadde blitt kraftig bortskjemt. Et voksent menneske som kjøper pølse til seg selv til frokost hver dag hadde vel bare vært en artig kuriositet. Maks. Anonymous poster hash: 13ac8...767 Jaja, men fortsett å være perfekt du da, å la meg irritere meg over pølsespiserene mine. Herregud. Sitter du der å blir fornærmet bare fordi noen er uenig med deg? Det blir litt dumt altså. Anonymous poster hash: 81238...4af Er ikke fornærmet ? Men jeg må få lov til å irritere meg over noe, uten å få høre at det er "feil". Det er INGEN som har sagt det er feil, men dette er et forum. Der er der lov å si at man er uenig. Tro det eller ei. Det å si at man er uenig er ikke det samme som P si at ditt syn er feil. Og det å si slikt som 'fortsett å være perfekt du da' vitner om umodenhet og manglende evne til å takle at andre ikke tenker som deg. Og du fremstår som fornærmet. Anonymous poster hash: 81238...4af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå