Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #26 Skrevet 11. august 2013 Jeg tenker at som servicemedarbeider må man regne med å høre og se mye rart, men akkuret når det gjelder personangrep (feks utskjelling av kunder for den man er, fordi man ikke er flink/skjønner noe osv) så er det helt uakseptabelt, på samme måte som fysisk vold. Anonymous poster hash: 493b2...8c7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #27 Skrevet 11. august 2013 Det er mye man kan irritere seg over når man jobber i butikk, men det meste du ramser opp synes ikke jeg er noe kundene gjør feil. Jobber man i butikk så er det et serviceyrke, og man skal faktiskt til en viss grad stå til tjeneste for kundene. Det er det jobben går ut på. Har selv jobbet både på bensinstasjon og i butikk. Det er da helt klart at man hjelper kundene med feks å tippe, eller fylle bensin på bilen (flere eldre samer spesielt som ikke fyller selv). Kundene har da all rett til å "kikke" i både 20 og 30 min uten å kjøpe noe om de vil det. Og forresten, jeg må si jeg irriterer meg grønn over små lekebutikker (og også mange barnetøy-butikker), jeg går der stort sett med barn og har ofte med vogn så jeg synes det er utrolig dårlig planlegging å ikke legge tilrette for vogn i slike butikker (det er dog ikke den ansattes skjyld men ledelsen eller kjedekonseptet). Anonymous poster hash: 485ee...1d3 ...har eldre samer spesielle hjelpebehov med bensinfylling altså...? Ja, samer er de verste! Sorry, skulle være en D ja Men hyggelige er de og venter gjerne til butikken er tom Anonymous poster hash: 485ee...1d3
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #28 Skrevet 11. august 2013 Men hva _gjør_ dere hvis kunden ikke har dekning på kortet når de har tanket? Har dere en hevert eller en liten sugedings slik at dere får bensinen tilbake? Eller sender dere faktura i posten? Beholder dere kundens bil, klokke, barn eller annen verdigjenstand som pant? Der jeg jobbet hadde vi egne "skjema" (eller en slags kvittering) for bensin som ikke blir betalt med det samme, som både trailersjåfører og dem som hadde glemt kort/ikke dekning kunne benytte seg av. Da kunne de enten komme inn senere å betale, ellers fikk de gebyr i posten. Utrolig mange som kriter på bensinen egentlig, men så var det folk som var kjente for oss på stasjonen Anonymous poster hash: 9a298...878
Charliejenta Skrevet 11. august 2013 #29 Skrevet 11. august 2013 Jeg har jobbet i butikker i snart 10 år, så jeg har mine irritasjoner når det kommer til kunder. Bensinstasjon: (Jobbet der i 7 år, så naturlig å bli litt lei vel, hehe) * De som steller seg ved pølsedisken og bestiller, og forventer å få pølse før de betaler. (Gjerne blir de sure når jeg går til kassa og ber om betaling først også) *De som bare gikk rundt i butikken.. (Man må holde seg bak kassa når det er kunder i butikk, så har man ting å gjøre er det irriterende å bli låst bak der fordi noen skal "titte" i 20 min") Gå inn, kjøp, gå ut ! Når det er rolig på kvelden osv da... *Mennesker som kjøper pølser til frokost.. *De rike fjottene, som tar med seg en sjokolade til kassa, og når de får høre prisen, himler de med øya, spør om jeg er seriøs, for så å s "hah, nei den skal jeg IKKE ha". HALLO, DU ER PÅ EN BENSINSTASJON, DU VET DET ER DYRT HER!! * De som fyller bensin på dieselbil... * Noen tippekunder.. Etter 7 år begynner man å bli lei av de samme fjesene som kommer hver Tirsdag (extra) Onsdag (viking) ,Lørdag (lotto + tipping) og Søndag (Tipping), lever den samme bunken med kuponger, i den samme slitte mappen de har hatt i mange år. Kanskje på tide å få litt hjelp? * De som fyller bensin, også har de ikke penger på kortet. (Noe de feste VET før de fyller) Lekebutikk: (Sjefen her var kjent som Bærums største IDIOT, så ingen kjent god service der sånn i utgangspunktet, dessverre) * Kunder som på død og liv skal drasse med seg stor barnevogn rundt i hele butikken, for så å bli sure på de ansatte fordi det er trangt.(Den er liten og kvadratisk så vogna kan FINT parkeres uten at man går ifra barnet) * Kunder som på død og liv skal ha hjelp, selv om det står 3-4 stk i kø i kassa. Da mener jeg ikke et spørsmål eller to, men å bli fulgt rundt i butikken i 10 + minutter for at jeg skal velge ut gaver til alle barnebarna. * De som legger varer på disken, for så å gå rundt og fylle på mer og mer. *De som kjøper 15 ting, og krever innpakning på alt, selv om det er mange i kø. (Vi har pakkedisk og kan sende med papir dit..) * De som åpner esker og tar ut leker * De som blir sinte når de ikke får igjen penger for varer. (Bytte er greit, penger får man kun igjen ved reklamasjon) Det er nok sååå mye mer, men nå skal jeg visst til reptilparken og må rekke neste buss! Håper på mange morsomme svar til jeg er tilbake ! "* De som legger varer på disken, for så å gå rundt og fylle på mer og mer." Dette pleier jeg å gjøre om jeg skal ha mye. Da får butikkene skaffe seg handlekorger så slipper dere å plages med dette. Jeg spør forøvrig alltid på forhånd om det er greit at jeg legger det fra meg på disken først.
trekkoppfugl Skrevet 11. august 2013 #30 Skrevet 11. august 2013 I klesbutikk: folk som bruker prøverommene til andre ting enn å prøve klær: - skifte tampong/bind, legge igjen tampong på krakken, klistre bindet på speilet, osv - sex (russeknute her et år) - spise matpakken sin. - bytte bleier. Ellers er det ukult å kaste snus på gulvet, spesielt om du også slenger klærne der. Er heller ikke kjekt å bli knipset og plystret etter. Og menn som må måle hvilken bh-og trusestr de skal kjøpe til konene sine ut rra min kropp. Skjer utrolig ofte, ikke greit!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #31 Skrevet 11. august 2013 I klesbutikk: folk som bruker prøverommene til andre ting enn å prøve klær: - skifte tampong/bind, legge igjen tampong på krakken, klistre bindet på speilet, osv - sex (russeknute her et år) - spise matpakken sin. - bytte bleier. Ellers er det ukult å kaste snus på gulvet, spesielt om du også slenger klærne der. Er heller ikke kjekt å bli knipset og plystret etter. Og menn som må måle hvilken bh-og trusestr de skal kjøpe til konene sine ut rra min kropp. Skjer utrolig ofte, ikke greit! I alle dager, i hvilken butikk og hvor jobber du??? Anonymous poster hash: 493b2...8c7
Superdolly Skrevet 11. august 2013 #32 Skrevet 11. august 2013 (endret) Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Dette lurer jeg også På. Hva i all verden er problemet? Greit nok at bensinstasjonspølser ikke akkurat er helsekost, men hvorfor det skal irritere deg som står der og selger disse pølsene, det fatter jeg ikke altså. Endret 11. august 2013 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #33 Skrevet 11. august 2013 Er enig i mange av punktene dine hi! Jobber i dagligvarebutikk, og er så mye je kan skrive! - De samme vitsene opp igjen og opp igjen og opp igjen! Arrgghh!!! Går ikke vare inn i kassa: "ååå da er den gratis!" Spør om de skal ha kvittering: "får jeg igjen på skatten da?" Osv!! -Spør om de skal ha pose: "neida, jeg tar det i lomma!" For så å bli sur fordi jeg spurte et så dumt spm. Er veldig mange som har med seg pose nå! Derfor spør jeg! -kunder som blir sint på meg hvis salaten deres er råtten inni! Jeg har desverre ikke røntgensyn! -kunder som skal foran andre i køen og blir sur på meg fordi jeg ikke tar de først! Jeg følger køen! - folk som tror det er greitt å spise fra druer eller jordbær! -folk som tar smågodt med fingrene!! Det ligger ganske mange skjeer der! De grafser oppi med hele handa! Usj!!! -Folk som skal ha rabatt på en vare fordi den går ut på dato før han har planer om å spise den. Fordi han skal ha den med på hytta neste uke.. Eh....! -folk som banner og steiker og skylder på dårlige poser fordi de ryker (da har de stappa den så full det går an med tunge ting!) -folk som kommer rett før stengetid og tar seg goooood tid! -folk som åpner feks 3paknknger med vaniljesaus fordi de skulle bare ha en. Samme med batterier osv. Utrolig frekt! -folk som lar ungene sitte å bla i bladene mens de går inn å handler! Unger blar ikke akkurat forsiktig, og vi er ikke et bibliotek! -folk som klager på prisene -folk som skal ha hjelp til bilen sin og blir sur fordi jeg ikke kan noe om biler(jobber på butikk for pokker! Ikke et verksted!) -voksne folk som tar den eneste babyvogna vi har, sånn at når det kommer noen som trenger den er den opptatt! Osvosvosv Anonymous poster hash: 212f7...cb7
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #34 Skrevet 11. august 2013 - Kunder som må ta på glasset og lene seg over og nesten ta på varene i ferskvarediskene. Som er frekke nok til å kjefte på barna, men som gjør akkurat det samme. - Må kommentere priser bare for å være negativ, men kjøper alikevel. - Klager på varer der vi som annsatte veit at vi har rett, men som sakt kunden har rett (noen ganger må vi si ifra). - De som kommer inn to minutter før det stenger og handler til langt over stengetid. - De kundene som ikke skjønner at leverandører har ferie, at fisk/skalldyr er vær bestemt. Ikke så mye vi får gjort hvis det er storm. Blir lite fisk av det. Noe kundene ikke skjønner. Kunne sikkert hvert mye mer, men jeg tar alt med et smil og de har aldri fått opplevd en sur tone fra meg. Samme hvor irritert en kunde har hvert. Heldigvis har de gått derfra med et smil og kommer tilbake gang for gang Hadde ikke jeg hatt kunder ville jeg hvert arbeidsløs. Jeg og mine annsatte strekker oss langt for å levere. Det har skjedd at en kunder har fått dårlige varer og oppdaget dette forseint før et selskap ( ikke med hensikt fra oss). Da har den som kunne har kjørt hentet nye varer og levert dette på døren med ekstra ved siden. Lengste vi har kjørt er tre timer. Så lenge kundene er blide og fornøyde så gjør vi det lille ekstra (beklager skrivefeil). Anonymous poster hash: ad6b3...806 Man må tåle mye kjeft/ufine kommentarer når man jobber i ferskvaredisk ja, det opplever jeg hver dag på jobb. Uheldigvis må man bare bite tenna sammen og yte den servicen man er ansatt for. Virker som dere er flink til å løse problemene! Og nei, det er ikke alle for forstår at fisk og skalldyr er væravhengige ferskvarer, merkelig det der.. Får og mye negative kommentarer på priser, og kunder som blir potte sure fordi de ikke kan få kjøpe bare midtstykker av hver eneste fiskefilét som ligger i disken. Prøver jeg å forklare at det er kunder som også ønsker å kjøpe hele filéer, og at jeg dermed ikke kan skjære ut midten på alle - så surner de og går. Dette er helst et fenomen fra eldre og velstående mennesker. Jaja, mye man kan irritere seg over - så lenge det ikke går utover kundene Anonymous poster hash: 9e6c3...290
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #35 Skrevet 11. august 2013 Jobbet på en hestebutikk for noen år siden og der kom det inn ei dame. Fin og fjong med dyrt rideutstyr og greier. Hun gikk rett bort til linimentene og tok ei flaske med noe som heter Arnika. Jeg spurte hyggelig om hun skulle ha den og om det var noe mer. Hun så surt på meg, åpnet flaska, tok opp en mindre flaske fra veska si og helte oppi Arnika fra flaska. Fikk høre at hun ikke skulle ha noe mer enn det hun hadde helt oppi si ega flaske og prøvde å gå uten å betale. Måtte nekte henne å dra og ringe sjefen for sånt går jo ikke an. Er jo ufattelig frekt. Skal sies at hun aldri kom tilbake til den butikken, men at nå er det andre butikker som sliter med denne dama. Anonymous poster hash: 9d23d...324
Voilà Skrevet 11. august 2013 #36 Skrevet 11. august 2013 Jobbet på en hestebutikk for noen år siden og der kom det inn ei dame. Fin og fjong med dyrt rideutstyr og greier. Hun gikk rett bort til linimentene og tok ei flaske med noe som heter Arnika. Jeg spurte hyggelig om hun skulle ha den og om det var noe mer. Hun så surt på meg, åpnet flaska, tok opp en mindre flaske fra veska si og helte oppi Arnika fra flaska. Fikk høre at hun ikke skulle ha noe mer enn det hun hadde helt oppi si ega flaske og prøvde å gå uten å betale. Måtte nekte henne å dra og ringe sjefen for sånt går jo ikke an. Er jo ufattelig frekt. Skal sies at hun aldri kom tilbake til den butikken, men at nå er det andre butikker som sliter med denne dama. Anonymous poster hash: 9d23d...324 Say whaaat?!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #37 Skrevet 11. august 2013 Jobbet på en hestebutikk for noen år siden og der kom det inn ei dame. Fin og fjong med dyrt rideutstyr og greier. Hun gikk rett bort til linimentene og tok ei flaske med noe som heter Arnika. Jeg spurte hyggelig om hun skulle ha den og om det var noe mer. Hun så surt på meg, åpnet flaska, tok opp en mindre flaske fra veska si og helte oppi Arnika fra flaska. Fikk høre at hun ikke skulle ha noe mer enn det hun hadde helt oppi si ega flaske og prøvde å gå uten å betale. Måtte nekte henne å dra og ringe sjefen for sånt går jo ikke an. Er jo ufattelig frekt. Skal sies at hun aldri kom tilbake til den butikken, men at nå er det andre butikker som sliter med denne dama. Anonymous poster hash: 9d23d...324 Say whaaat?! Hun er ikke akkurat noens yndlingskunde. Så Jeg er glad jeg slapp henne flere ganger, for hun der var faen meg frekk! Ofte jeg ikke skulle hatt mer enn litt arnika og da spør jeg heller om noen har litt til meg. Anonymous poster hash: 9d23d...324
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #38 Skrevet 11. august 2013 Jeg skjønner at mye av dette er irriterende, men hva er problemet med at noen kjøper pølser til frokost? Anonymous poster hash: 13ac8...767 Lol, det er ikke et problem. Men .. Man blir generelt lei av folk som kommer å kjøper pølser hele tiden når man jobber med det.. Det er jo tross alt ikke mat. Og når folk kjøper det til frokost.. Fysj. Men deres valg, så klart.
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #39 Skrevet 11. august 2013 Men dere som jobber på bensinstasjoner. Hva i all verden gjør dere med kunder som har fylt bensin, men ikke får betalt det? Det er ikke bare bare å levere bensin tilbake som andre varer? Det er egne skjemaer man fyller ut så får de regning i posten. Evt legger de igjen bankkort, mobil nøkler, og løper hjem. (hvis de bor nære). Er det faste gode kunder, kan de betale neste dag..
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #40 Skrevet 11. august 2013 Men hva _gjør_ dere hvis kunden ikke har dekning på kortet når de har tanket? Har dere en hevert eller en liten sugedings slik at dere får bensinen tilbake? Eller sender dere faktura i posten? Beholder dere kundens bil, klokke, barn eller annen verdigjenstand som pant? Sender faktura. På samme måte som vi sender faktura til de som stikker av. (De burde fått 5000 ,- ekstra i bot, men enida, det er på usle 200 kr!!) Eller de kan legge igjen noe hvis de bor nære og kommer tilbake innen par timer,.. Har jo uansett skrevet ned bilnummer. Så kommer de ikke tilbake får de regning i posten
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #41 Skrevet 11. august 2013 Hi, greit at det er visse ting som irriterer deg som selger men når man ser på HVA som irriterer deg så virker det ikke som at dette er en god jobb for deg. Det er liksom ikke så rart at man har med barnevogn i en lekebutikk. I stedet for å faktisk ha empati med kunden siden det er trangt , så irriterer du deg over kunder som ikke parkerer vogna. Det er faktisk du som selger i butikken som skal gi tilbakemelding til sjefen om at kunder med vogn har det vanskelig i butikken deres. Poenget er jo at det er ikke vanskelig... Butikken er liksom, 100 kvd. Og helt firkanta. Det er en lang midtgang, og "veier" inn til høyre og venstre, der hyllene er... Disse hyllene er på ca 2 meter.. Da kan man sette fra seg vogna, i midtgangen, og gå den metern inn alene... Forstår liksom ikke vitsen med å drasse med seg en vogn inn der... Det gjør jo også sånn at andre kunder ikke kommer til. Nå som jeg har barnevogn selv, irriterer jeg meg også ofte over at butikker er trange, men jeg gidder heller ikke vri vogna inn i ALLE hjørner og kroker i en butikk.. Vogna KAN faktisk stå et par meter unna mens jeg ser på noe . Og det er ikke mye å si ifra om.. Det er sånn butikken er. Og det ER plass til vogn, men ikke god plass. Og når JEG får kjeften for det, blir jeg sur.For det er de selv som drar vogna inn i "blindveier" og på trange plasser. Det er frivillig:P
Gjest Yzma Skrevet 11. august 2013 #42 Skrevet 11. august 2013 Høres ut som om du har problemer med gjentagende arbeid, Hi, siden du tydeligvis går lei av at desamme folka kjøper pølse til ffrokost, og de som leverer tipping. Høres ut som en tålmodighetsprøve, gitt.
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #43 Skrevet 11. august 2013 Jeg har jobbet i butikker i snart 10 år, så jeg har mine irritasjoner når det kommer til kunder. Bensinstasjon: (Jobbet der i 7 år, så naturlig å bli litt lei vel, hehe) * De som steller seg ved pølsedisken og bestiller, og forventer å få pølse før de betaler. (Gjerne blir de sure når jeg går til kassa og ber om betaling først også) *De som bare gikk rundt i butikken.. (Man må holde seg bak kassa når det er kunder i butikk, så har man ting å gjøre er det irriterende å bli låst bak der fordi noen skal "titte" i 20 min") Gå inn, kjøp, gå ut ! Når det er rolig på kvelden osv da... *Mennesker som kjøper pølser til frokost.. *De rike fjottene, som tar med seg en sjokolade til kassa, og når de får høre prisen, himler de med øya, spør om jeg er seriøs, for så å s "hah, nei den skal jeg IKKE ha". HALLO, DU ER PÅ EN BENSINSTASJON, DU VET DET ER DYRT HER!! * De som fyller bensin på dieselbil... * Noen tippekunder.. Etter 7 år begynner man å bli lei av de samme fjesene som kommer hver Tirsdag (extra) Onsdag (viking) ,Lørdag (lotto + tipping) og Søndag (Tipping), lever den samme bunken med kuponger, i den samme slitte mappen de har hatt i mange år. Kanskje på tide å få litt hjelp? * De som fyller bensin, også har de ikke penger på kortet. (Noe de feste VET før de fyller) Lekebutikk: (Sjefen her var kjent som Bærums største IDIOT, så ingen kjent god service der sånn i utgangspunktet, dessverre) * Kunder som på død og liv skal drasse med seg stor barnevogn rundt i hele butikken, for så å bli sure på de ansatte fordi det er trangt.(Den er liten og kvadratisk så vogna kan FINT parkeres uten at man går ifra barnet) * Kunder som på død og liv skal ha hjelp, selv om det står 3-4 stk i kø i kassa. Da mener jeg ikke et spørsmål eller to, men å bli fulgt rundt i butikken i 10 + minutter for at jeg skal velge ut gaver til alle barnebarna. * De som legger varer på disken, for så å gå rundt og fylle på mer og mer. *De som kjøper 15 ting, og krever innpakning på alt, selv om det er mange i kø. (Vi har pakkedisk og kan sende med papir dit..) * De som åpner esker og tar ut leker * De som blir sinte når de ikke får igjen penger for varer. (Bytte er greit, penger får man kun igjen ved reklamasjon) Det er nok sååå mye mer, men nå skal jeg visst til reptilparken og må rekke neste buss! Håper på mange morsomme svar til jeg er tilbake ! "* De som legger varer på disken, for så å gå rundt og fylle på mer og mer." Dette pleier jeg å gjøre om jeg skal ha mye. Da får butikkene skaffe seg handlekorger så slipper dere å plages med dette. Jeg spør forøvrig alltid på forhånd om det er greit at jeg legger det fra meg på disken først. Ja når man spør er det greit. Men jeg tenker mer på de som.. Tar opp lommeboka, er på vei til å betale, mens det står kunder bak. Så skal de gå åhente en ting til, en ting til, en ting til.. Rekker liksom ikke å sette kunden på vent, og ta nestemann.. Begynner jeg med det, kommer de tilbake og krever at det var deres tur. Vi har handlekurver, så skjønner det jo i butikker som ikke har dette, for å slippe å bære. Men tenker på de som er ferdighandlet. Men som bare ADLRI blir ferdige alikevel
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #44 Skrevet 11. august 2013 Kunder som er direkte uhøflige og frekke. Vi er veldig service-minded hvor jeg jobber og gjør vårt ytterste for å hjelpe kundene. Bl.a ved å pakke inn for kundene, unntaket er før jul, rett og slett pga at vi ikke har kapasitet til å betjene køen OG pakke inn 5,6,14 pakker for hver eneste kunde. Det er et regnestykke som ikke går opp. En av mine kollegaer forklarte det høflig for en kunde som ble helt fra seg av raseri og skjelte han ut foran alle. Når hun ble tilbudt å få med seg papir, rev hun det til seg uten å si så mye som takk, for så å sette seg demonstrativt på gulvet midt i køen for å pakke inn selv. Mens dette foregikk kom venneparet hennes og fortsatte å kjefte og skjelle ut min kollega (som fortsatte å ekspeditere køen), helt til hun dama var ferdig med å pakke.. Alle disse menneskene var godt voksne (50-årene) mens min kollega var i midten av tjue-årene. SLIKE mennesker kan dere få billig av meg.. Anonymous poster hash: f5db6...cbb Haha. AKKURAT det samme skjedde hos oss. Et par kollegaen min ekspiderte, så spurte hun om det var greit at de fikk med papir, fordi det var ca 8-9 stk ii kø. De ble KJEMPEsure. (Dette var også et minibiljardbor, så en STOOR pakke") Det endte opp med at jeg tok den med pak og pakket det for dem. De fortsatte bare å kjefte, og sa ikke takk en gang da de hadde fått den ferdigpakka
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #45 Skrevet 11. august 2013 Jeg tenker at som servicemedarbeider må man regne med å høre og se mye rart, men akkuret når det gjelder personangrep (feks utskjelling av kunder for den man er, fordi man ikke er flink/skjønner noe osv) så er det helt uakseptabelt, på samme måte som fysisk vold. Anonymous poster hash: 493b2...8c7 Enig.. Jeg har kastet ut 5-6 personer fra bensinstasjonen jeg jobbet på.. Hun ene var faktisk en gammel på rundt 70. Men et sted går grensen til hva man skal finne seg i
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #46 Skrevet 11. august 2013 Sier igjen... Jeg er like blid og hyggelig mot alle kundene. Uansett hvor irriterende de måtte være. Sånn er det i serviceyrket, man må bite tenna sammen og smile uansett hvor irritert man blir. (Det finnes så klart unntak)Virker som om dere her nå tror jeg er en sur butikkansatt som bare kjefter på kunder, haha. Og det er IKKE tilfellet!
Gjest Gullguttene Skrevet 11. august 2013 #47 Skrevet 11. august 2013 Har jobbet litt i klesbutikk. Det mest irriterende er de som slipper unga løs og lar de herje vilt, spesielt på stativet med accessories. Ellers er det kunder som blir i butikken etter stengetid, og spesielt hvis de bestemmer seg for og ikke handle likevel. Gjerne etter en god stund.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2013 #48 Skrevet 11. august 2013 Kunder som tror kassapersonalet har bestemt alkoholloven i dagligvarebutikk, og som vidre ikke skjønner at vi blir erstatningsansvarlige og butikken mister bevilningen dersom vi blir tatt i salg etter stengetid på øl, det er faktisk kontrollører om drar rundt. Hva med å komme en halvtime før hvis de dør uten øl?? Kunder som tror vi er minibanker, og som går ut ifra at vi har sittet i kassa siden 9 på morgenen når klokka er 19 på kvelden, og dermed har vi mange tusen som de kan få ta ut. Hvor vanskelig er det å begripe at det er flere vakter per dag når en butikk har åpent i 12 timer? Den siste vakta begynner 16.30 og man starter med 2000 i kontanter.. Gå i en minibank som alle andre for å ta ut beløp på flere tusen! Folk betaler oftest med kort i dag, så vekslepenger er dyrebart. Kunder som ikke respekterer at butikkansatte skal ha en halvtimes lunchpause som alle andre. Det vil si at du da ikke har noe med å åpne døra som det står "kun personalet" på for å forlange hjelp. Den halvtimen er vi tilfeldigvis ulønnet og ikke på jobb, selv om vi velger å spise brødskiva vår i butikkens lokale. Kunder som bastant står å messer om at vi har et produkt som heter sånn og sånn for det har de sett, når vi ikke har det, aldri har hatt det, ikke opererer med den type navn på farger osv. Jeg kjenner varebeholdningen i butikken jeg har ordreansvar i ut og inn og har full kontroll, ikke stå å påstå jeg lyver! Anonymous poster hash: caf02...364
Gjest meg&mini Skrevet 11. august 2013 #49 Skrevet 11. august 2013 Jeg jobbet selv på bensinstasjon og jeg kjenner meg så alt for godt igjen:D Synes du fikk mange merkelige kommentarer her. Selvom man irriterer seg over kunder så kan man være utrolig serviceinnstilt og en utmerket kundebehandler:) Jeg hatet jobben min over alt på jord, men på jobb smilte jeg og gjorde det jeg skulle. De fleste kundene trodde vel at jeg elsket jobbet min.
Bustetroll Skrevet 11. august 2013 Forfatter #50 Skrevet 11. august 2013 Jeg jobbet selv på bensinstasjon og jeg kjenner meg så alt for godt igjen:D Synes du fikk mange merkelige kommentarer her. Selvom man irriterer seg over kunder så kan man være utrolig serviceinnstilt og en utmerket kundebehandler:) Jeg hatet jobben min over alt på jord, men på jobb smilte jeg og gjorde det jeg skulle. De fleste kundene trodde vel at jeg elsket jobbet min. Jeg likte faktisk jobben på bensinstasjonen. Utrolig fint miljø. Hadde omtrent bare faste kunder (Det er ikke BARE positivt da hehe) så det ble gjerne en prat med kunden. Veldig koselig jobb =) Det er faktisk den bensinstasjonen i hele norge (Esso i alle fall), som har flest langtidsannsatte... Det sier litt om sjef og miljø på arbeidsplassen. vi snakker da 27 år, 25 år, 29 år, 7 år 7 år og 8 år. Nå er desverre stasjonen lagt ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå