Gå til innhold

fra når uke ber dere far om å være mere forsiktig med alkohol? (helgene, kveldskos)

Anbefalte innlegg

mannen min drikker sjeldent, men i sommer har det nok blitt en pils eller to på kvelden etter en lang arb.dag, og utepilsene har blitt oftere.
jeg klandrer han ikke, han får bare kose seg :) hyggelig for han det.

men nå ikveld begynte jeg å tenke, nå sitter di 3 mannfolk på poker rommet og spiller kort, det er også pilsing på gang.

jeg er straks uke 36.

burde jeg kanskje sakt fra om at cola er bedre enn pils i ukene fremover nå?

hvis jeg går i fødsel ikveld, så er det jo faktisk ingen av guttaboys som kan kjøre nedover til sykehuset.

har dere snakket om dette?

evt fra hvilken uke ble DU komfortabel med?

Fortsetter under...

Har født alle mine 3 godt på overtid, så er ganske avslappet i forhold til å gi alkohol og reiserestriksjoner før termin :)

Om han har tatt seg noen øl så får vi ta taxi. Om han er brisen blir han nok fort edru igjen. 

Hvis han drikker seg sanseløs så blir jeg forbannet uansett om jeg er gravid eller ikke, men det skjer heldigvis bare en gang i skuddåret ;)

Så lenge det er i moderasjon tror jeg det tort sett bra. I deleste tilfeller få man en gefyl på når noe er i gang i god tid. Når det er sagt, var ikke det tilflle medmin ørste som kom 3 umer tildlig i lynfart....

For meg er det viktigste at han dropper jobbreisene nærmere tiden, slik at han ikke er for langt unna. Ihvertfall fr uke 35 og videre.....

Jeg ville sett det an. Hvis det går greit å ta taxi i tilfellet noe blir på gang, så ville jeg latt ham kose seg med et par øl. For meg er det vanskelig å vurdere en slik situasjon da samboer min drikker nesten aldri, går aldri ut. Møter venner sjeldent, er alltid hjemme med oss, så jeg trenger ikke å bekymre meg eller tenke på noenting.

Anonymous poster hash: aeb60...7a3

Annonse

Husker ikke når han gav seg med de to første, men denne gangen så har han selv funnet ut at det er greit å være kjørbar fra uke 36/37 ca. 

For meg så spiller det ingen rolle, han må bare ta et glass til maten om han vil. Jeg kommer nok uansett ikke til å gå i fødsel før KS uansett :)

Vi har ca en time til sykehuset, så taxi er ikke et veldig bra alternativ. Har i grunn bedt han om å kutte ned litt fra uke 37, men så var det ferie, utdrikningslag, osv og ting sklei litt ut. Nå er jeg 39+2 og han kjøpte en sixpack senest i går for å drikke i går (siste dag av ferien), men nå tror jeg det blir stopp når han begynner på jobb i morgen igjen og jeg er så nærme. Men altså; en øl til middagen ser jeg ikke på som noe skremmende...

Sier det samme som Plustelig_gravid, hvis min kone har tatt seg en øl og ikke er kjørbar, får vi ta taxi, sikkert like billig som å parkere på sykehuset allikevel. Hun hadde garantert ikke gått på fylla nå, siden hun svært sjelden gjør det til vanlig. Når det gjelder å reise bort, har hun spurt meg om det er greit de gangene det har vært aktuelt, men den siste reisen langt borte var fire uker før termin, etter det har hun holdt seg i nærheten.

Jeg vil at mannen skal være helt edru under fødselen, og føler ikke det er mye å be om. Har sagt at jeg helst ser at han ikke drikker noe fra uke 37 - mengde er ikke vesentlig. Jeg har helt fint holdt meg unna alkohol hele svangerskapet, da får han klare å være helt uten noen uker fordi det er viktig for meg.

Heldigvis slipper jeg å "be far være mere forsiktig med alkohol" i forkant av fødsel! Det skjønner han godt selv! Han har stort sett holdt seg til alkoholfritt øl i hele sommer og det er noe han har funnet ut selv. Helt greit for meg å ta en taxitur på en time inn til sykehuset, men det kan IKKE være kult å ha ølånde når du står inne på fødestuen...,

Anonymous poster hash: eb1b7...a65

Samboeren forstår selv at han skal holde seg unna alkohol;) han tok en skikkelig fest i helgen så tror han fikk nok for en stund. Er i uke 37 på onsdag så han kommer ikke til å drikke til helgen.

Bor 5 mil unna sykehuset så taxi blir isåfall veldig dyrt.

Her er drikking ikke en issue, heldigvis. Det er jeg som vanligvis drikker mest (nei, så klart ikke under svangerskapet).

Uansett ville jeg forventet total avholdenhet fra og med to uker før ul-termin, da regnes man tross alt for å være "til termin".

Endret av flannery

Annonse

Mannen får ta seg en pils eller et glass whisky, man blir ikke drita av den grunn (da mener jeg man er ikke beruset under fødselen)...

Sykehuset er 5 min unna, her i landet kan man kjøre etter 1 enhet, hvis ikke så har vi taxi eller familie som kan kjøre.

Det å være beruset, skal jo en del til. Er ikke bare en kose-pils....da er det snakk om flere. 

Heldigvis skjønner mannen dette selv så jeg trenger ikke å be ham om det. 

Anonymous poster hash: 3a58b...0bc

Kameraten til mannen opplevde at kona plutselig fødte i uke 35 mens han var i utdrikningslag. Han har fortalt at det var IKKE gøy og IKKE noe å le av! Alle jordmødrene skjønte både at han var full og at det var forståelig siden hun fødte så tidlig, men han syntes selv det var veldig kjipt, selv om han selvfølgelig skjerpet seg så godt han kunne. Så mannen har ikke drukket seg full, men han har drukket alkohol i hele sommerferien (med måte). Kuttet ut alt to uker før fødsel på eget initiativ. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...