Gå til innhold

Nyfødt med luft i magen - helt normalt?

Anbefalte innlegg

Har en liten en på åtte dager som siden dag fem har slitt en del med luft i magen. Ikke mye skriking, men våkner mye fra soving fordi han må prompe og da får han ikke sove igjen. 

Hadde hjemmebesøk av HS igår og spurte om noe som kunne hjelpe, f.eks minifom. Men hun sa at de fleste nyfødte hadde mageknip i begynnelsen mens tarmene vendte seg til morsmelken og at dette ville gå over av seg selv i løpet av de to tre første ukene 

Men overalt hvor jeg leser står det bare at nyfødte stort sett sover hele døgnet og ingenting om magevondt. Hvor vanlig er det, og vil det gå over av seg selv ?

Anonymous poster hash: 7f951...4c3

Anonymous poster hash: 92970...e03

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig! Begge mine har slitt mye med luft i starten. Ga seg etter ca tre mnd med første, og nr to som er 6 uker er fortsatt plaget, men bedre. Pass på å rape han godt etter alle måltider, amme med kroppen hans litt på skrå nedover (ikke helt vanntett), evt pumpe ut den første melka som ofte spruter ut i full fart, og gjør at babyen svelger mye luft. Ammete hjelper her, og jeg merker stor forskjell etter å ha kuttet juice.. Drikker kun vann og ammete (veldig spennende). Er jo veldig forskjellig hva som virker da, men det er det som funker for oss :) lykke til! Og husk at det er heelt vanlig, går over og blir fort glemt.. ;) og pauser i måltidet for rap er jo viktig da... :) jeg velger å droppe minifom. Er litt skeptisk til det. Gir heller litt sukkervann ved skikkelig knip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...