Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Hei alle skjønne forumdamer Vi venter en liten sønn om 2 mnd og er fortsatt usikre på navn :/ Wilhelm har hengt med helt siden starten. I det siste har jeg imidlertid fått øynene opp for Vilhelm, og er nå blitt så usikker... I tillegg har jeg så uendelig lyst til å kalle opp mitt store forbilde, bestefaren min som døde for kort tid siden. Han heter Arve. Navnet skal være andrenavn og kommer nok ikke til å bruke det navnet i dagligtale, men synes allikevel at Wilhelm Arve / Vilhelm Arve ser litt "usammenhengende" og lite pent ut... Takknemlig for alle tilbakemeldinger, kom gjerne med forslag til navn Anonymous poster hash: b3aae...3dd
pinoisme Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Synes Vilhelm/Wilhelm er et nydelig navn! Vilhelm og Arve passet kjempebra sammen, synes jeg. Ville stavet det Vilhelm hvis det blir brukt sammen med Arve. Dere kan jo også vurdere Arve Vilhelm, hvis dere synes det høres bedre ut enn Vilhelm Arve. Vilhelm kan fortsatt bli brukt i dagligtale. Lykke til.
Ammie Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Er enig i at Vilhelm Arve høres litt usammenhengende ut. Arve kommer enten fra Arnvid eller Arv, så kunne Vilhelm Arnvid eller Vilhelm Arv være et alternativ? Men uansett så er ikke klangen av de to navnene så viktig om etternavnet alltid skal være med sammen med Arve. Så om hele navnet med etternavn høres bra ut så ser jeg ikke noe problem med Vilhelm Arve. Om du skal kombinere med Arve ville jeg skrevet Wilhelm med V. Ellers ville jeg skrevet med W.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Er enig i at Vilhelm Arve høres litt usammenhengende ut. Arve kommer enten fra Arnvid eller Arv, så kunne Vilhelm Arnvid eller Vilhelm Arv være et alternativ? Men uansett så er ikke klangen av de to navnene så viktig om etternavnet alltid skal være med sammen med Arve. Så om hele navnet med etternavn høres bra ut så ser jeg ikke noe problem med Vilhelm Arve. Om du skal kombinere med Arve ville jeg skrevet Wilhelm med V. Ellers ville jeg skrevet med W. Tusen takk for gode ideer og innspill! Nå fikk jeg noe nytt å tenke på! Anonymous poster hash: b3aae...3dd
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Synes Vilhelm/Wilhelm er et nydelig navn! Vilhelm og Arve passet kjempebra sammen, synes jeg. Ville stavet det Vilhelm hvis det blir brukt sammen med Arve. Dere kan jo også vurdere Arve Vilhelm, hvis dere synes det høres bedre ut enn Vilhelm Arve. Vilhelm kan fortsatt bli brukt i dagligtale. Lykke til. Tusen takk for gode innspill! :) Anonymous poster hash: b3aae...3dd
sommertiara Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Jeg synes det var et kjempefint navn, gjør ikke noe at det ikke klinger perfekt når de ikke skal brukes sammen uansett.
Suebird Skrevet 14. august 2013 #7 Skrevet 14. august 2013 (endret) Wilhelm/Vilhelm er et utrolig flott og klassisk navn! Jeg synes det er vakkert både med W og V, men siden det skal stå sammen med Arve så tror jeg jeg ville gått for Vilhelm Arve... Eller når jeg ser det skrevet så synes jeg faktisk at Wilhelm Arve ser bedre ut... Forstå det den som kan, for jeg liker symmetri og helhet og da burde jeg jo synes V... Jaja, unntaket som bekrefter regelen kanskje Endret 14. august 2013 av Suebird
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå