Gå til innhold

<3 Oktober-jentene <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg starter ikke før månedsskiftet/begynnelse av Oktober. Det blir vår 6. forsøk. Kjenner at det blir veldig tungt å mislykke igjen. Nesten sånn at jeg vil ikke starte med forsøket i det hele tatt pga at jeg redd å mislykke IGJEN... Vet ikke hvor mange flere nedturer jeg klarer... :/

Men må bare starte med det uansett. Har ikke så mye valg lissom.

Uff ja, skjønner det, men det skal gå for dere også!!!! Det må man jo bare tro for å klare å holde ut dette!!! Hold motet oppe og tørr å håp <3 De to strekene må bare vise seg for oss og en gang ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, vi skal få det til, og jeg føler litt samme, vil men vil ikke likevel for jeg orker ikke at det ikke skal funke! Føler alle blir gravide og får barn rundt meg og jeg står igjen alene, og tiden går. Men så må jeg bare tenke at det kommer flere sjanser og at det skal funke til slutt. Har tatt sprøyter i 6 dager nå og skal på sjekk idag. Redd for at jeg enten er overstimulert eller har hatt el - bare masse "galemathias" oppi huet mitt nå. Forhåpentligvis blir det jo uttak og insett neste uke og så begynner de 12 herlige "rugeårene"...

Skrevet

Da var vi ferdige med vellykket nysamtale på Hausken.

Ferdig med 3 forsøk i det offentlige, ingen på frys. Alle 3 var lang protokoll, men nå skal vi i gang med kort. De mente siden alt er normalt, kan det være greit ikke styre med for mye medisiner, da det kan redusere kvalitet på egg.. Blir spennende:-) så regner med sette i gang ca. 20 okt.

Håper det klaffer nå da vi er over på privat.. Går for en 3 pakk..

Kalia78, jeg hadde to lange protokoller der hvor eggkvaliteten var for dårlig. Denne runden ville gynekologen at jeg skulle prøve kort protokoll for å se om kvaliteten ble bedre...og det resulterte i innsett idag! Hadde ikke insetting de 2 forrige gangene... Så for meg ble kvaliteten bedre uten spray OG jeg hadde det mye bedre under dette forsøket ;)

Håper dette forsøket klaffer for deg!

Skrevet

Chloe30, hvilken klinikk hører du til? Hva sier legen? Jeg har samme problemet og 2 forsøk ble avbryt pga dette. Vi får fragmenterte embryoer pga eggkvalitet. Skiftet til kort regimet men forsøket mislykket så skal på kort regime igjen i oktober.:)

Skrevet (endret)

Chloe30, hvilken klinikk hører du til? Hva sier legen? Jeg har samme problemet og 2 forsøk ble avbryt pga dette. Vi får fragmenterte embryoer pga eggkvalitet. Skiftet til kort regimet men forsøket mislykket så skal på kort regime igjen i oktober.:)

Hører til klinikk i Brussel,Belgia. Går til blodprøver og ultralyd på Riksen. Det er gynekologen i Brussel som "bestemmer". Vi diskuterte litt om kort hadde vært bra for meg, han mente egga mine ikke likte sprayen. Og han ville sette meg på Menopur igjen istedenfor Puregon ( fikk ut 24 egg og ble hyperstimulert på Puregon). Endte med at jeg bare fikk ut 8 egg denne gang,\\hvorav 5 modne,men bare 2 befruktet. Det ene overlevde til dag 5, så det er det som er satt inn. Håper at denne runden er gullrunden og at du får ut noen gullegg med god/topp kvalitet ;) Klem!

Endret av Chloe30
Skrevet

Ok. Jeg var nesten sikker på at det var ikke i Norge. Norske leger liker ikke å avbryte forsøk. Masse lykke til med rugingen og håper det fester seg fast!:) klem

Skrevet

Oppmuntrende ord chloe30:-) ja håper virkelig det er dette som skal til for at det skal klaffe!

Skrevet

Da var jeg igang med medisiner :) Oioioi.... Dette blir spennende!!! ;)

Skrevet

Jeg startet også med medisiner på lørdag. Jeg tar suprecur, og allerede igår kveld, søndag, var bivirkningene i gang for fullt. Irritabel (menneskevond!), sårbar og på gråten. Hjelpes, hvordan skal dette gå?

Dette er vårt andre forsøk, og første gang kjente jeg ikke bivirkningene såå tidlig. Flere som har merket bivirkninger før i senere forsøk?

Skrevet

Hei dere!

Jeg hiver meg med dere :-) 

Vi skal til uttak i uke 40, og krysser fingrene for at det klaffer på første forsøk! Vi har vært aktive prøvere i snart 4 år, så nå håper jeg det skal gå med prøverør! Jeg er på 14.dag med synarela, og skal begynne på sprøytene på onsdag. Fram til i går hadde jeg ingen bivirkninger på nesesprayen, men plutselig kom det både magesmerter, hodepine, kvalme og svimmelhet. Hadde ingen feber, og heller ikke forkjølet så influensa er det ikke. Noen andre som fikk bivirkninger så lenge etterpå? 

Vi holder til klinkken i Porsgrunn, flere som har vært der? 

Skrevet (endret)

Da er spray innkjøpt og i morgen starter jeg "første prøvelse av overgangsalder".. Iik!

Min største bekymring fremover: hva sier jeg på jobb??? Både til sjefen og teamet mitt (er selv leder)? Satser på kun være borte ved kontroller før (2-3 ultralyd-timer??) og ved uttak/ innsett (3 dager). Bor, jobber og behandles i Oslo.

Hva sier dere på jobb??

Endret av Ønsker_å_få_barn_78
Skrevet

Hei, blander meg inn her å, for vet ikke heeeelt hvor jeg hører hjemmme enda :) er på dag 5 med Fostimon-sprøyter, og har de fantastiske "lost"-bivirkningene, glemmer hva jeg snakker om i en samtale, glemmer det jeg gjør, er fjern og har humørsvigninger :P de på jobben til mannen min vet det, men ikke de på min jobb. Vet liksom ikke heeelt hvor populært det er å komme å si man skal begynne med ivf-behandling. Tror ikke det er noe som virker poaitivt for en sjef og arbeidsplass :/ lærer sikkert underveis, for første gangen vi er i ivf og alt er nytt og skremmende ;)

Skrevet
Ønsker_å_få_barn_78, on 16 Sept 2013 - 21:03, said:

Da er spray innkjøpt og i morgen starter jeg "første prøvelse av overgangsalder".. Iik!

Min største bekymring fremover: hva sier jeg på jobb??? Både til sjefen og teamet mitt (er selv leder)? Satser på kun være borte ved kontroller før (2-3 ultralyd-timer??) og ved uttak/ innsett (3 dager). Bor, jobber og behandles i Oslo.

Hva sier dere på jobb??

Jeg har nå spraya i 14 dager og har egentlig ikke hatt noen flere plager av bivirkningene bortsett fra at jeg er ganske lost. Er egentlig ganske sliten også når jeg tenker etter, i natt sov jeg 10 timer mot 7-8 timer som jeg pleier. Så hvis du er like heldig som meg slipper du de verste plagene.

Jeg har fortalt det til nesten alle kollegaene mine, men sagt at de ikke skal si noe fordi jeg ikke har sagt det til alle så det ikke skal bli så mye prat og mas rundt det, jeg er besatt nok som det er. Sjefen er klar over hva som skjer og hjelper meg med å bytte vakter der hvor det trengs siden jeg jobber todelt-turnus.

Skrevet

Hei dere!

Jeg hiver meg med dere :-) 

Vi skal til uttak i uke 40, og krysser fingrene for at det klaffer på første forsøk! Vi har vært aktive prøvere i snart 4 år, så nå håper jeg det skal gå med prøverør! Jeg er på 14.dag med synarela, og skal begynne på sprøytene på onsdag. Fram til i går hadde jeg ingen bivirkninger på nesesprayen, men plutselig kom det både magesmerter, hodepine, kvalme og svimmelhet. Hadde ingen feber, og heller ikke forkjølet så influensa er det ikke. Noen andre som fikk bivirkninger så lenge etterpå? 

Vi holder til klinkken i Porsgrunn, flere som har vært der?

hei :-)

vi holder til i Porsgrunn. Jeg starter på nesesparay i morgen og skal spraye i 15 dager og så 8 dager med sprøyter :-) såvidt skal ha uttak ca 9-10 oktober :-) lykke til! Jeg håper på klaff på første forsøket vårt :-)

Skrevet

Hva sier dere på jobb??

Heisann, lykke til :). Jeg sier bare jeg må til legen når jeg må det og så sier jeg at jeg skal ha en liten operasjon. Har hatt litt vel mange operasjoner siste årene så sjefen min begynner vel å lure snart. Hatt 4 operasjoner/ingrep på 8 mnd, men jeg vil ikke brette ut om denne barnløsheten og aborten jeg hadde til han, så han får bare lure..

Skrevet

Opp - hehe, akkurat det samme som jeg har sagt på jobben :P men vil ikke legge ut om det. noen av de på jobben til mannen min vet det, men er ikke lenge siden jeg begynte i ny jobb, så føler ikke det passer seg at jeg skal prøve å få barn nå siden jeg nettopp har begynt, i deres øyne

Skrevet

Mine nærmeste kollegaer og sjefen min vet hva vi går igjennom. Min opplevelse er at jeg møter utrolig mye støtte og forståelse, pluss at vi har mange som heier på oss :) Første gangen visste de mye i forhold til datoer ting skjedde, men denne gangen vet de at det skal skje en gang i oktober, men ikke mer... Syntes det er greit sånn denne gangen. Er fortsatt åpen, men deler ikke alle detaljer ;)

Skrevet

Hva sier dere på jobb??

Heisann, lykke til :). Jeg sier bare jeg må til legen når jeg må det og så sier jeg at jeg skal ha en liten operasjon. Har hatt litt vel mange operasjoner siste årene så sjefen min begynner vel å lure snart. Hatt 4 operasjoner/ingrep på 8 mnd, men jeg vil ikke brette ut om denne barnløsheten og aborten jeg hadde til han, så han får bare lure..

Denne skal jeg bruke! Sparer den.. Første gang har jeg tenkt å ta "ferie" i 3 dager. Estimert dato for innsett er uke 42. Har du opplevd at planene fra klinikken har blitt forskjøvet? Startet med spray i uke 38, uttak i 42. Høres det sannsynlig ut?

Lykke til med neste "operasjon"; håper du blir "frisk" og at dette er den siste!! :)

Skrevet

hehe, sa på jobben at jeg håper det blir "operasjon" nå i neste uke og at jeg etterpå er tilbake på jobb enn at dette skal vare over lengre tid ;)

nei, vi satser alle på å bli "friske" nå og at vi ikke trenger flere "operasjoner" ;)

har tatt ut all ferien fra før, så måtte komme med noe, siden jeg nylig startet jobben. men da visste vi ikke at det var noe håp for å kunne få baby, mens så plutselig kunne vi, og følte ikke det var riktig å gå til arbeidsgiver å si, hei startet nettopp, men nå prøver vi å få barn, så nå tar jeg etterhvert permisjon...

Skrevet

Hva sier dere på jobb??

Denne skal jeg bruke! Sparer den.. Første gang har jeg tenkt å ta "ferie" i 3 dager. Estimert dato for innsett er uke 42. Har du opplevd at planene fra klinikken har blitt forskjøvet? Startet med spray i uke 38, uttak i 42. Høres det sannsynlig ut?

Lykke til med neste "operasjon"; håper du blir "frisk" og at dette er den siste!! :)

Takk! Ja håper inderlig dette blir siste "operasjon" på en veldig god stund :) og dere også! Har hatt 2 forsøk og ikke opplevd at det har blitt forskjøvet i den forstand at det blir den uken de planlegger. Nøyaktig dag kan de ikke si før et par dager før. Denne gang sa jeg bare at jeg var hos legen og fikk beskjed om at jeg måtte gjøre et inngrep allerede om et par dager. De kan jo ikke si noe på det. Må man, så man.

Skrevet

hehe, sa på jobben at jeg håper det blir "operasjon" nå i neste uke og at jeg etterpå er tilbake på jobb enn at dette skal vare over lengre tid ;)

nei, vi satser alle på å bli "friske" nå og at vi ikke trenger flere "operasjoner" ;)

har tatt ut all ferien fra før, så måtte komme med noe, siden jeg nylig startet jobben. men da visste vi ikke at det var noe håp for å kunne få baby, mens så plutselig kunne vi, og følte ikke det var riktig å gå til arbeidsgiver å si, hei startet nettopp, men nå prøver vi å få barn, så nå tar jeg etterhvert permisjon...

Ja skjønner den, jeg har et ganske kjipt jobbmiljø og en enda værre sjef. Sier jeg noe som helst at jeg prøver å få barn, vil jeg ikke bli "satset på" og kommer i faresonen for nedbemanning som gjerne skjer et par ganger i året. Så ikke no alreight sted å være, vil ha ny jobb, men så er det å få overskudd til å søke jobber da..blir jeg gravid har jeg nok ikke noe jobb å komme tilbake til, men skal søke jobb i permisjonen <3 om jeg skulle være så heldig på dette forsøket..

Skrevet

Hiver meg inn her i hos dere :) Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus rundt 12-16. oktober hvis alt klaffer. Har fire blastocyster på frys og håper virkelig på innsett av to hvis eggløsningstesten gir utslag denne gang.
Nå er jeg lei av motgang - satser på kun positive hendelser framover!! XD

Skrevet

Opp - mer det jeg selv frykter.... men samtidig har jeg på en måte slått meg til ro med at det er baby som går først i køen no, så får jobb komme sist. går "all in" for at det skal funke denne gangen :)

Hubro:) - ser den... håper virkelig du får noe positivt denne gangen :)

en gang må positive ting komme vår vei også jenter :) *krysser fingrene for oss alle*

Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere som har brukt Synarela (gjelder kanskje det andre sprayene også?!). Jeg sliter med at jeg er så innmari surrete og lost for tida. Dere som opplevde det samme hjalp det når dere begynte med sprøytene? Har lest at bivirkningene slutter å være så fremtredende når man begynner med sprøytene og håper at det også gjelder fjernheten. Jobber som sykepleier og er redd for å gjøre noe dumt eller glemme noe viktig.

Skrevet

jeg går ikke på spray, kun sprøyter og er EKSTREMT surrete og lost  :P  er forøvrig sykmeldt pga det, for kan ikke være på jobb når jeg er sånn, føler ikke det er forsvarlig. så spørs om du kan se for deg en koselig framtid i sprøyteperioden også  ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...