Gå til innhold

Jeg kommer meg ikke videre

Anbefalte innlegg

Skrevet

I februar satt jeg her med en nyfødt baby og en 3-åring, da mannen min kom på at han, etter 18 år sammen med meg, heller ville være sammen med en annen dame. Det siste halvåret har vært meget turbulent, og nå er det slutt mellom han og henne. Men det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg ønsker at han skal komme hjem igjen!  Jeg har delt over halve livet mitt med denne mannen og han har vært mitt livs beste venn og kjæreste. Hvordan skal jeg klare å komme meg videre?

Jeg har hatt fantastiske venner som har stilt opp for meg i denne tiden, men nå synes nok de fleste at det er på tide å komme over dette. Men jeg klarer det ikke....

Er det noen som har noen gode tips og råd til meg?

Anonymous poster hash: bf116...4d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han, etter 18 år, hadde et (egoistisk, latterlig og ondskapsfullt) behov for å løpe fra seg litt? Sjekke gresset på andre siden osv.

Du skriver det er slutt mellom ham og henne og du er tydeligvis villig til å tilgi.

Bit i det (driiiit)sure eplet og be om en prat, hør om det er slik at han trengte litt tid, men kunne tenke seg å komme tilbake, nå eller om ikke alt for lang tid. La ham så tenke, men gjør klart at døren er åpen. Sett frist for når han må ha tenkt ferdig.

Hvis han også ønsker seg tilbake ser jeg ingen grunn til at dere skal sitte ulykkelige hver for dere, selv om han har vært en idiot.

Ønsker han derimot ikke det, så har jeg ikke så mange råd til deg når det allerede har gått et halvt år, du må bare ta tiden til hjelp.

Skrevet

Regner med dere var unge da dere møttes, med tanke på alderen på barna. Så har dere levd sammen alene, uten barn i mesteparten/ hele deres voksne liv uten barn? Plutselig blir hverdagen omveltet og det kommer to små forholdsvis tett, spørs om dette har ført eksen din inn i en slags midtlivskrise/ panikk.

Fullt mulig å berge stumpene hvis dere begge ønsker det, men ta det litt rolig, begynn å date og ikke bland inn ungene før dere er helt sikre på hva dere gjør og om dere kan leve med dette innfallene hans eller hva man skal kalle det.

Lykke til!

Skrevet

huff... er i en lignende situasjon selv, det har gått 5 mnd.. og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg videre i livet, særlig når vi må ha kontakt på grunn av barnet...

Da er det ikke så lett å bare "glemme" og ikke se seg tilbake. Håper for hver dag at han sender en sms, tar aaaalt han sier som et lite håp, er skikkelig naiv rett og slett. Hadde tatt han tilbake any day, uansett hva som har "skjedd" i mellomtida.

Lever i troa jeg og lurer på hvor lenge jeg skal gjøre det ! vel, kroppen min (hodet mitt) er tydeligvis ikke klar for å gå videre da... får bare fantasere videre om det livet vi kunne hatt !

-inntil en annen prins tar meg med storm og gjør alt så lett =) ....tviler på at det skjer men ...

Tenker på deg :)

Anonymous poster hash: 2d549...54f
Skrevet

Hvis han fortsatt ikke vil ha deg, fortjener du bedre♥ da kommer du til å se en mening med dette når livet ditt tar en vending med at du finner en mann som aldri kunne gått fra deg. For meg virker det som du gjør lurt i å ta en prat med exen din. Ver totalt ærlig om dine følelser og tanker. Ellers vil du senere angre på alt du ikke sa. Legg stoltheten på hylla. Nå eller aldri tenker jeg. Masse lykke til.

Anonymous poster hash: 97389...4e7

Skrevet

Tusen takk for snille og gode svar. Det stemmer at vi var unge da vi møttes og ble voksne sammen før vi fikk barn. Og panikken tok han nok ja...

Jeg vet ærlig talt ikke om han ønsker å prøve igjen, men jeg tror ikke det. Jeg har ikke spurt han siden da han dro (før jeg visste at det var en annen dame med i bildet). Jeg hadde vært klar for å prøve igjen når som helst, men det ville blitt et ramaskrik uten like i familien min. Men jeg tror nok ikke at han ønsker det, så jeg må bare prøve å komme gjennom det på en måte...

Skrevet

Du må ikke bare tro, du må snakke med ham dersom du virkelig er villig til å prøve på nytt og se hva som skjer. Starte veldig forsiktig...Hvis han ikke er villig til det, da vil din siste håp forsvinne og vil hjelpe deg til å komme ned på jordet og komme deg videre. En avvisning kan være positivt for din framtid, da vet du hvor du har ham. Lykke til:)

Anonymous poster hash: 6411e...ea4

Skrevet

Har det på samme måte, og det er over ett år siden bruddet... Har ingen råd desverre :P Vi jobber i tillegg på samme arbeidsplass, og det gjør nye dama hans også.

Anonymous poster hash: e7d2a...957
Skrevet

Trist å se at det er flere i samme situasjon. Dette er ikke lett.

Jeg fikk mld med han tidligere i dag om at han har det veldig bra, så han nyter nok singellivet for tiden. Senere i kveld kom det mld om at han er 'glad i dere', men regner med at den var mest myntet på barna.

Huff, jeg burde nok tatt en prat med han, men jeg vet innerst inne at han nå har det som han ønsker. Men kanskje er det som du over her sier at det er en skikkelig avvisning jeg trenger for å starte på veien videre. Jeg skal prøve å ta opp saken neste helg. Må bare gi han litt tid til å kjenne på det å være alene først nå.

Tusen takk for alle lykkeønskninger!

Skrevet

Jeg syns heller det er han som bør trygle om å få komme tilbake, siden det var han som reiste.

Men hvis han aldri tar kontakt, så...

Skrevet

Hadde aldri tatt en slik mann tilbake. Du fortjener bedre.

Anonymous poster hash: 0f5e6...d66
Skrevet

Fortjener og fortjener...

Jeg savner han, familien vår og alt det fine vi hadde. Eldste barnet er helt syk av savn etter han. Jeg trenger hjelp til å se hvordan livet kan bli bra uten han. Så langt har det bare blitt verre for hver dag som går...

HI

Skrevet

Da har jeg snakket med mannen... Aner fortsatt ikke utfallet, men han vet nå i alle fall hva jeg føler. Har fått en mld om at han ringer meg senere i kveld. Hjelp!

HI

Skrevet

Lykke til:-) håper du får det som du ønsker:-)

Anonymous poster hash: 94d7e...a50

Skrevet

Oj oj, lykke til! 

Men hvis han ikke ønsker å komme tilbake, så tar det nok mer enn et halvt år før du er over ham. Hva er det de sier, en mnd pr. år dere har vært sammen..? Skjønner at eldstemann savner ham, men det er ikke grunn god nok til å ta ham tilbake. Syned det er skikkelig stygt å gå fra kjæresten sin gjennom 18 år, med ett helt nytt barn. Han bør gjøre mye for å gjøre opp for seg, synes jeg!

Anonymous poster hash: 98aab...2e0
Skrevet

Så flink du har vært - tvi tvi! :-) Jeg synes det var veldig lurt av deg å snakke med han!

Anonymous poster hash: ce4ce...f64

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: c0cdc...61e

Skrevet

Hvordan gikk det hi ?

Anonymous poster hash: 36957...162

Skrevet

Han har pult ei anna, han syns tydeligvis ikke det dere hadde sammen var verdt noe siden han dreit k det for å få dytta pikken sin i ei anna fitte!! Og han vil du ha tilbake? ! Hva er det med damer?? Undergrave seg selv og gjøre seg til et offer... Ta deg sammen kjerring!! Se hvor mye det dere hadde var verdt for mannen din å kom deg videre!!!!!

Skrevet

"SINT naken biltyv" passer til navnet sitt i allefall .... Heeeeeeeeeeerreguuuuuuuud!

Anonymous poster hash: 69d2e...64e

Skrevet

Synes du tenker ganske greit om dette. Spent på hva han har å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...