Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt blodprøver for å sjekke om det er svangerskapskløe, negativ. Jeg klør som en gal, særlig på natten. Det er til å bli gal av! :blink:  Oppå hender, mage, lår, rundt knær, oppå fotbladet. Kommer noen små "blemmer" frem når jeg har klødd lenge. 

Flere som opplever hormonell kløe? Hva gjør du for å lindre? Smører med Eurax krem etter avtale med legen min, men tenkte at dere kanskje har tips om noe mer effektivt  :rolleyes: 5 uker igjen, thank God  :wacko:

Skrevet

Drikker du nok vann?

Kanskje huden trenger fuktighet. Hva med en feit krem som locobase, aderma o.l.

Om bare kløe kan kanskje hvitvask hjelpe?

Har du sjekket vaskemiddelet? Prøve å gå over til Neutral el blenda sensitive ( også skyllemiddelet)

Kjenner ikke så veldig til hormonell kløe og hva som er best da dessverre..

Skrevet

Kan nok bli flinkere å drikke vann...  :unsure:

Smører mye med gode kremer uten parfyme, bruker Blenda til klesvask, så tror ikke det er årsaken.

Begynner bare å bli smågal her av all kløinga! Må jo evt smøre Hvitvask på 45% av kroppen min da, blir litt slitsomt i lengden så holder meg til Eurax inntil videre  :)  Takk for svar!  :P

Skrevet

Det finnes en pille mot kløing, men usikker på om den kan brukes når gravid.

Lurer på om det er kortison i den nemlig... Men du kan jo høre med legen;)

Skrevet

Etter dusj/bad og ferdig med såpe og shampo, skyll av, legg deg i oljebad ( om badekar). Kjøp sånn parfymefri på apoteket. Ikke dusj av men klapptørk deg tørr. Også etter dusjing, bare klapptørk og så smører du med feit krem.

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...