Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Grillet krydrede kyllinglår i dag, som jeg kjøpte på butikken i dag. Syns det luktet litt rart, men det smakte greit nok, selv om mellomste syns det var rar smak. Sjekket pakka etter middag, og så da at kyllinglårene gik ut på dato den 6 Er det stor/liten sjansje for å bli syke av dette? Er litt nervøs nå. Anonymous poster hash: 256e2...54f
☆☆☆ Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Om du passa på at dei var gjennomstekte er det liten fare, det er om nokon av dykk har fåtti seg rått kjøt faren for sjukdom er der.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 For å si det sånn: Kylling som er dårlig lukter ikke "litt rart" Hvis du har grillet dem godt nok, blir dere neppe syke uansett. De datoene er satt med god margin - det blir ikke dårlig den 7. selv om de gikk ut på dato den 6. Anonymous poster hash: 68475...828
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Ikke så mange dager siden det gikk ut...tror det går greit...maten holder seg mye lengre enn vi tror Anonymous poster hash: 031ef...5f9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Kylling blir VELDIG fort dårlig. Har selv blitt maktforgiftet av kylling, det var ikke særlig bra. Ville aldri spist kylling som lukter "litt rart"! Anonymous poster hash: e839d...e10
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Huff, ikke skremme meg slik da. Den var veldig godt grillet. Håper det hjelper. Jeg trodde det kom av grillinga at det luktet litt rart, og det kan det jo også være. Jeg vet ikke. Var derfor jeg ikke tenkte noe mer på det. Har ikke merket noe enda i allefall. Hi Anonymous poster hash: 256e2...54f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Det lukter jo litt sterkt av dem når de er krydret, ,så du får satse på at det bare var det :-) Anonymous poster hash: 578f6...740
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Fler? Ble nervøs av det siste svaret... Anonymous poster hash: 256e2...54f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 sto det "best før" eller "gyldig til"? Anonymous poster hash: 031ef...5f9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Man kan uansett ikke gjøre annet enn å vente og se. Spist er spist... Anonymous poster hash: cf37f...03a
*Yuna* Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 Håper det går bra Jeg ble dårlig av kylling en gang, den var sterkt krydret, så luktet ikke noe.. Ikke for å skremme deg, men det kan være dårlig selvom den ikke lukter pyton.
Mrs Smith Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Grillet krydrede kyllinglår i dag, som jeg kjøpte på butikken i dag. Syns det luktet litt rart, men det smakte greit nok, selv om mellomste syns det var rar smak. Sjekket pakka etter middag, og så da at kyllinglårene gik ut på dato den 6 Er det stor/liten sjansje for å bli syke av dette? Er litt nervøs nå. Anonymous poster hash: 256e2...54f Er deg sånne som er ferdigstekte nær du kjøper de? Har du oppbevart i kjøleskap er det uansett lite trolig at deg er ødelagt 2 dager over tiden. Iallefall ikke til å bli syk av
Tabitha Skrevet 9. august 2013 #13 Skrevet 9. august 2013 Tror det skal litt til før man blir syk, selv om maten er småekkel. Rå kylling kan lukte ekkelt før holdbarhetsdatoen går ut, er min erfaring. Når jeg tar av plasten på rå kylling eller kyllingkjøttdeig, kommer det en slags dårlig eim. Tror jeg skal holde meg for nesa heretter, hvis pakka har stått noen dager i kjøleskapet. Men som sagt blir man ikke automatisk syk selv om maten er litt "på kanten".
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #14 Skrevet 9. august 2013 Bedervet kylling stinker, du kjenner det når du åpner pakka. Så krysser fingrene for at det går bra Anonymous poster hash: b74f7...202
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #15 Skrevet 9. august 2013 Jeg tror det er sånne som er ferdig stekt. Men, de må i ovnen eller på grillen i ca. 15 min. før de kan spises. Noen som vet hvilke jeg mener? Nei, de er ikke rå når jeg tenker meg om, for man kan renske de og putte de rett i en gryterett for eks. Så ikke rå kylling. Hjelper det på? De var også godt grillet. Når kan jeg føle meg trygg på at det har gått bra? Man blir vel ganske fort syk hvis man blir syk av mat? Jeg høres sikkert hysterisk ut, men har et barn som blir veldig dårlig ved oppkast/diaré Hi Anonymous poster hash: 256e2...54f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #16 Skrevet 9. august 2013 Man blir ganske fort dårlig av bedervet mat, og når de var stekt fra før av, tror je nok det går fint Steker jo ofte ting på utgangsdatoen, men kan spise rester noen dager uten å merke noen ting som helst etterpå Anonymous poster hash: 3b07b...876
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #17 Skrevet 9. august 2013 Gammel kylling virkelig stinker, man er bare ikke i tvil. Jeg synes rått kyllingkjøtt stinker ganske råttent selv når det er fint (f.eks når man åpner kyllingkjøttdeig), men det er MYE verre om det det gammelt. Er kyllingkjøttet godt krydret, kan det lukte litt uvant, og det kan også sette litt uvant smak på kjøttet (siden barnet ditt nevnte at det smakte litt rart). En matinfeksjon/forgiftning vil vise seg relativt raskt, og vil ofte gå over av seg selv i løpet av et døgn eller to (ville likevel kontaktet legevakt om det skulle skje). Anonymous poster hash: c4f6f...e7e
scarecrow2011 Skrevet 9. august 2013 #18 Skrevet 9. august 2013 Var det ferdigstekt er vel sjansen endel mindre enn når det var rått. Sist jeg ble matforgiftet ble jeg dårlig fort, lenge før det var gått en time. Hjelper det ?
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #19 Skrevet 9. august 2013 Bedervet kylling som er stekt trenger IKKE å lukte vondt i det hele tatt. Jeg ble forgiftet av grillet salatkylling, som luktet og smakte helt fint (jeg er veldig var for dårlig mat). MEN, jeg ble dårlig nokså umiddelbart etter at jeg var ferdig å spise. Så om du ike har merket noe til nå, har det helt sikkert gått bra. Anonymous poster hash: e839d...e10
Anonym bruker Skrevet 9. august 2013 #20 Skrevet 9. august 2013 Ja, det hjelper å lese svarene deres Takknemlig for at dere gidder å fortsette å svare en overbekymret mamma. Vi spiste kl. 16. Ingen har merket noe enda. Sa det ikke til barna, men de har ikke nevnt noe. Jeg føler meg heller ikke dårlig. Så når er faren over? Sitter å stresser litt her kjenner jeg. Anonymous poster hash: 256e2...54f
Anonym bruker Skrevet 10. august 2013 #21 Skrevet 10. august 2013 Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: 029c3...f4d
Brillefint - Jadda! Skrevet 10. august 2013 #22 Skrevet 10. august 2013 Ikke så mange dager siden det gikk ut...tror det går greit...maten holder seg mye lengre enn vi tror Anonymous poster hash: 031ef...5f9 Åt bederva kylling på mandag. Jeg oppdaget det med en gang og spiste derfor ikke mer. Men mannen åt betydelig mere. Ingen ble syke. Så lenge den er gjennomstekt så går det nok fint:)
Brillefint - Jadda! Skrevet 10. august 2013 #23 Skrevet 10. august 2013 Ja, det hjelper å lese svarene deres Takknemlig for at dere gidder å fortsette å svare en overbekymret mamma. Vi spiste kl. 16. Ingen har merket noe enda. Sa det ikke til barna, men de har ikke nevnt noe. Jeg føler meg heller ikke dårlig. Så når er faren over? Sitter å stresser litt her kjenner jeg. Anonymous poster hash: 256e2...54f Jeg vil anta at du er trygg 12-24 timer etter maten ble spist. Da har den kommet langt på vei i fordøyelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå