Gå til innhold

Uke 32 og babyen ligger med hodet ned, tror dere hun vil forbli i den stillingen eller kan hun fortsatt snu seg?

Anbefalte innlegg

Hei. Var på UL i uke 30 og hun var med hodet ned, har ikke snudd seg siden. Varhos jm i uke 32, hodet ned :) og jm mente at hun kan seff snu seg, men det tror hun ikke at babyen vil gjøre. Mine 2 første var også født i hodeleie og håper at det vil gå minst like greit denne gangen også. Er litt redd for seteleie og lurer på om det er noe som kan påvirke at hun snur seg fra hodeleie?

Anonymous poster hash: e8ea4...6e0

Fortsetter under...

Jeg tenker og mye på dette... uke 31 her. Min har ligget i tverrleie siste 3 kontroller. I forigårs snudde baby seg med hodet ned. Thank goood! :) Hun ligger fortsatt med hodet ned. Håper det blir sånn fram til fødsel! :)

Anonymous poster hash: 6420c...e32

Jeg tenker og mye på dette... uke 31 her. Min har ligget i tverrleie siste 3 kontroller. I forigårs snudde baby seg med hodet ned. Thank goood! :) Hun ligger fortsatt med hodet ned. Håper det blir sånn fram til fødsel! :)Anonymous poster hash: 6420c...e32

Ja, la oss håpe på det:) Min var i tverrleie på en kontroll i uke 26, tror jeg. Men de siste 4 ler 5 uker har hun ligget slik hun skal og med ansiktet ned, det er jeg også glad for:)

Anonymous poster hash: e8ea4...6e0

Jeg tenker og mye på dette... uke 31 her. Min har ligget i tverrleie siste 3 kontroller. I forigårs snudde baby seg med hodet ned. Thank goood! :) Hun ligger fortsatt med hodet ned. Håper det blir sånn fram til fødsel! :)Anonymous poster hash: 6420c...e32

Ja, la oss håpe på det:) Min var i tverrleie på en kontroll i uke 26, tror jeg. Men de siste 4 ler 5 uker har hun ligget slik hun skal og med ansiktet ned, det er jeg også glad for:)Anonymous poster hash: e8ea4...6e0

Jeg har ikke vært på ul etter u 19, så vet ikke hvordan ansiktet ligger. Hodet er ikke festet her. Det står enda høyt. Er flergangs så det fester seg neppe selv om hodet på jenta mi ved forrige sv.skap på siste kontroll (u 38) var KF. Knapt festet. Faktisk! Og hun hadde bare 32 cm i hode mål. Så det finnes jo håp om at baby i magen og fester seg..

Anonymous poster hash: 6420c...e32

Det kan være greit å ikke bekymre seg for leie så tidlig. Babyene har plass til å skifte leie helt inn til fødsel. Jeg har ei kusine hvor babyen snudde seg fra seteleie til hodeleie samme dag som fødselen. Han var estimert til å bli 3,6 kilo på ultralyd dagen før (og dermed godkjent som setefødsel). Dagen etter kom han ut og var 4,8 (!!!) kilo!

Min baby snudde seg fra hodeleie til tverrleie i uke 35 og lå der til mandag i denne uka. Da snudde han seg i hodeleie (var da i uke 39), og han ble født i hodeleie i går! Det er bare tre prosent som ligger i seteleie ved fødsel og 0,25 % som ligger i tverrleie, så det er ganske lave tall. Lykke til på tampen av graviditetene :-)

Anonymous poster hash: da81a...61f

Min flytta på seg frem til uke 36. Lå lenge i tverrleie. 

Hvis hun har ligget hodeleie lenge som hos deg så hadde jeg aldri i verden brukt energi på å bekymre meg. 

Anonymous poster hash: ff883...7fe

Annonse

Min flytta på seg frem til uke 36. Lå lenge i tverrleie.  Hvis hun har ligget hodeleie lenge som hos deg så hadde jeg aldri i verden brukt energi på å bekymre meg.   Anonymous poster hash: ff883...7fe

En god idé, jeg må slutte å bekymre meg for noe som ikke finnes, noe jeg er veldig flink til;)

D blir som d blir:) men forstår jo at du håper baby ligger i hodeleie. Jeg var lettet da baby lå i hodeleie ved ultralyd i uke 35. Hadde ligget i seteleie i 1 mnd før d. Men er 2 gangs og forstår at babyen fortsatt kan snu seg! Gynekologen som tok Ul sa derimot at dette var lite trolig da babyen lå langt ned i bekkenet:)

Så håper for deg og meg at babyene holder seg i hodeleie.

Mitt barn har ligget med hodet ned ved alle kontroller, til og med ved ul i uke 19.

Sjekket sist i uke 32 pga placenta som ligger dypt. Spurte jordmor om det var sannsynlig at barnet ville snu seg, og hun sa at det var det ikke, selv om det selvfølgelig kan skje. Så jeg tar det med ro, og regner nesten med fortsatt hodeleie. 

Tror ikke noe kan påvirke om barnet snur seg, det er ikke så mye vi som vordende mødre kan gjøre fra eller til. Håper bekymringen slipper taket!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...