Gjest sussie77 Skrevet 9. august 2013 #26 Skrevet 9. august 2013 Jeg tenker noen ganger hva med alle de som vokser opp i dårlige barnehjem i fattige land feks , ville man ikke sett MYE mer av feks autisme hos de barna? Hvis understimulering ol hadde vert årsaken.? Var på et sånt barnehjem engang,med sikkert 40 småunger på 2 voksene. De som jobbet der virket kalde,barna kranglet nesten om fanget mitt. Samtlige av de var veldig ustelte. Men de var oppsøkende,smilende,nyskjerrige,og lekte og koste seg med leker vi hadde med, virket som normale barn. Bare et eks Anonymous poster hash: 0efa6...56d Husker ikke hvilket land. Tror det var Romania. Hvor det på 90 tallet ble mye fokus på de barnehjemene der og forholdene de levde under. Var da en del mennesker som adopterte disse barna, og veldig mange av de viste seg å ha autistiske trekk. Så det kan dessverre skje om forholdene er ekstrem dårlige. Men da tenker jeg at det ikke nødvendigvis er autisme, men at man får de samme symptomene. Samme med ADHD. Så HI har ikke gjort noe galt. Tror ikke det er så mye man kan gjøre for å forebygge, når det ligger i genene. Skjønner at dette er vondt for deg.
Gjest Vinglepetrine Skrevet 9. august 2013 #27 Skrevet 9. august 2013 Nja, jeg tror det er en blanding av arv og miljø. Dog mest arv. Men i dag skal alle lidelser forklares organisk (det sitter i hjernen/for mye eller for lite av det ene og andre stoffet), så de tror alt kan medisineres bort. Dessverre. Og verre skal det bli. Anonymous poster hash: 8066b...47c Autisme av miljø??? Den var ny! Synes du har skrevet mange rare svar her inne nå Vinglepetrine. Er det Kengumamma med ny profil? Anonymous poster hash: dc510...ae2 Rare svar? Den må du utdype!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå