Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 30.desember og har til nå emmaljunga vogn, stelleveske, parasoll til vogna en del klær, dyne til vogna, kommer til å få bilstol, vippestol, mer klær og flere dyner, og sprinkelseng!  Har sett på utstyrslisten som ligger ute her men føler det er såå masse jeg trenger! Har jo lang tid igjen, men vil jo begynne om ikke lenge sånn det ikke blir stress siste tiden og han kan jo komme før..

Noen andre med termin rundt den tiden som vil dele hva de har til nå og når de har tenkt å gjøre flere innkjøp?:) Evnt tips om hva jeg trenger til en desemberbaby, av vognpose,ullklær osv..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144070573-utstyr-desember-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinglepetrine

Jeg skal ta keisersnitt 2. desember og har hittill kjøpt 3 ullbodyer, 2 ullpysjer og 2 ullbukser.

Har hatt en del komplikasjoner så har ikke turt å kjøpe noe særlig, er heller ikke helt "klar" for å kjøpe så mye enda fordi jeg er redd for at noe skal skje.  :(

Kommer nok til å vente til jeg er nærmere 30 uker på vei før jeg gjør de store innkjøpene.

Termin 5 jan å har kun vippestol, vognposer og juniordyne :-) tenker å begynne å kjøpe litt mer uti sept/oktober.. Blir jo dyrt om man skal kjøpe alt på en gang :) også er det jo så koselig å gå å handle og kikke på babyting :)

Har kjøpt bilstol, voksipose til vogn og til bilstolen, sprinkelseng og babynest :) ellers så er handlelista ganske klar... Vet akkurat hva jeg skal ha og hvor det skal kjøpes (stort sett nettet..) men prlver og drøye så lenge som mulig siden det er lenge til desember enda. Vil i tillegg spare litt til jeg går ut i permisjon, så ikke dagene blir så lange i ventnga :)

Annonse

En stelleplass er kjekt å ha,og noen få stelleprodukter(inotyol-mye bedre enn zink salve,babyolje,pudder),en god ammepute kan være gull verdt!!Som nevnt over her,ammeinnlegg i ull kan redde en tøff vinterdag;-) en god vognpose, endel ullbodyer og strømpebukser,og en god ytterdress eller 2.Stort sett har jo babyer på seg body og strømpebukse når de er inne,eller myke,behagelige klær-f eks.en joggedress!Så sånne klær er å anbefale foran penere klær;-) Noen gode ull luer er veldig godt å ha,og så ville jeg hatt noen gode tepper:-) Det er det jeg kom på i farten:-)

Termin 7 desember. Har ikke kjøpt noe, men dette er nr 3 da. Har vogn, seng, stellebord, bilstol,og noe klær. Men har ikke rotet det frem for å se om noe må byttes ut evt suppleres med noe nytt... Vet noe må kjøpes, som madrasser og sengetøy, ullklær og sånt...Kommer sikkert til å gjøre det om noen måneder :)

Haster ikke denne gangen, har heller ikke sagt til noen at jeg er gravid enda... Hehe

Muligens på tide snart.. :-p

Ja klarer det, fantastisk mote for tiden med vide topper og jeg kommer enda inn i de fleste av buksene, men ser selv at jeg ser litt stappa ut da :-p haha

Folk tror sikkert det er noen ekstra sommerkg ;) har dessuten vært veldig asosial det siste året pga studier og pga ferie i sommer så ingen andre grunner til at de skulle mistenke noe.

Er jobbsøker for tiden og det er igrunn derfor jeg ikke har sagt noe, dessuten er det helt uplanlagt og jeg føler meg enda ikke helt klar for å snakke om det.. Bor i ei lita bygd så vet dette kommer til å bli et samtaleemne -_-

da er du heldig, jeg har gått i mammabukser siden uke 13-14 ? men mest fordi jeg blei for feit for klærne mine da, magen har jo kommet ganske greit etter hvert =) hadde ikke klart å skjule det lenger, enda noen på jobb som ikke vet det faktisk ikke har turt å spørre meg direkte.. de spør heller hverandre, i t i l f e l l e ;)

Skjønner hva du mener, var ikke planlagt her heller, og jeg grua meg faktisk litt til å fortelle om det, særlig på jobb =/ derfor så har mange ikke fått vite det enda, selv om de sikkert ser det nå...

Men hadde du ikke 2 barn fra før av? er det noe særlig å snakke om da at du skal ha en til?:) uansett, du får la de snakke, er ikke noe annet å gjøre enn å bare ikke bry seg :) det kan "skje" den beste !!

Annonse

jo har 2 fra før.

Men det er noe med å bo i ei lita bygd, hvor mange ender opp med å jobbe innen samme området. Hvor jeg er en av de få som har sagt opp for å studere mer og ta et steg videre. Å så sitter jeg her plutselig gravid, uten jobb, og med et par år igjen på skolen.. LItt sånn taper følelse over det hele.. -_-  Selv om jeg nå har tatt 90 stp på et år (dobbelt opp med studier)..

åjaa... nei men, ikke bry deg om det =) du har jo ALLEREDE vært flink, kan jo si at du har tatt igjen det året du "mister" på forhånd allerede :)

skjønner du kan føle det som "taper-aktig" men det er virkelig ikke det ! er ikke taper å få barn, er du så målbevisst og klar for å ta karrieren et steg videre, så vet de også at du uten problem kommer til å fortsette der  du slapp, med 3 unger i stedet for 2 - om litt over et år ! vær stolt av deg selv som klarer DET isteden du =)

så lenge du ikke ser på deg selv som noen taper så kommer ingen andre til å gjøre det heller !

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...