Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #51 Skrevet 8. august 2013 MUK = Mekanisk Utbeinet Kjøtt. Ja, det kan være sener i det, men det gjør hverken smak, eller næringsinnhold noe dårligere. Anonymous poster hash: 859c8...383 Sener, slintrer, hinner, facia. Og jo, det gjør faktisk næringsverdien dårligere å mose det så til de grader. Behandlet kjøtt er mer usunt enn rent helt kjøtt. Anonymous poster hash: df57c...bfb
nagini Skrevet 8. august 2013 #52 Skrevet 8. august 2013 Rystende å lese at mens millioner sulter til døden rundt om i verden så sitter noen snobber her og sier at kun filet er godt nok. Resten av dyret kan vi kaste i søpla... *grøss*. Bor i nord der man bruker mye rein- og elgkjøtt. Og nei, vi skjærer ikke ut filet og kaster resten av dyret, vi prøver å utnytte det meste av dyret som er slaktet. Anonymous poster hash: 69231...19e Elg og rein blir ikke MUK, ikke noe rødt kjøtt blir det. Kun svin og kylling, som uansett er det mest uetiske kjøttet. Vi kaster ikke det av hjorten (der jeg kommer fra er det mest det man jakter på) som ikke er filet, men vi lager ikke MUK-møkk av det heller, men koker buljong på beina. Mye bedre og sunnere utnyttelse av dyret. Noe går til hundemat også - de trenger også mat, så ser ikke noe uetisk i det. Mulig jeg har hoppet over noe, men kan ikke se at noen påstår man bør kaste alt annet enn filetene i søpla? Jeg er helt i mot MUK, og helt i mot pølser, men det er ikke fordi jeg tror det er synonymt. Er MUK i en del annen ferdigmat også, og det finnes pølser uten MUK.
Odine! Skrevet 8. august 2013 #53 Skrevet 8. august 2013 Enig med at kyllingpølser er enda verre. Derfor har vi aldri kyllingpølser her i huset. Kjøper kun pølser uten MUK. Er fryktelig kresen på pølser, og spiser det sjelden. Men bruker kun en type kjøttpølse og en type grillpølse. Så sær er jeg da Finnes det pølser uten MUK å få kjøpt?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #54 Skrevet 8. august 2013 Enig med at kyllingpølser er enda verre. Derfor har vi aldri kyllingpølser her i huset. Kjøper kun pølser uten MUK. Er fryktelig kresen på pølser, og spiser det sjelden. Men bruker kun en type kjøttpølse og en type grillpølse. Så sær er jeg da Finnes det pølser uten MUK å få kjøpt? Ligger en link tidligere i dette innlegget. Gilde f.eks har ikke muk i sine pølser. Anonymous poster hash: 98670...445
MammantilNurket Skrevet 8. august 2013 #55 Skrevet 8. august 2013 Nå vet ikke jeg hvor dere kjøper pølser eller hva slags pølser dere bruker, men jeg kan ikke tenke meg at det er MUK i pølsene til f.eks. Jacob's - om vi har pølser til middag/griller er det disse det går i hos oss. Veldig gode Ta turen til Strøm-Larsen, de lager kjempegode pølser! Pleier å kjøpe fra Idsøe hvis jeg finner det i butikken. Strøm-Larsen er en flott forretning, men vi har forlatt Tigerstaden og bor nå på landet
frk Nilsen Skrevet 8. august 2013 #56 Skrevet 8. august 2013 Nå vet ikke jeg hvor dere kjøper pølser eller hva slags pølser dere bruker, men jeg kan ikke tenke meg at det er MUK i pølsene til f.eks. Jacob's - om vi har pølser til middag/griller er det disse det går i hos oss. Veldig gode Ta turen til Strøm-Larsen, de lager kjempegode pølser! Pleier å kjøpe fra Idsøe hvis jeg finner det i butikken. Strøm-Larsen er en flott forretning, men vi har forlatt Tigerstaden og bor nå på landet Bor fortsatt i tigerstaden, men det er så langt ute mot Akershus som du kan få det, altså milevis unna Torshov.....
Guttaboys Skrevet 8. august 2013 #57 Skrevet 8. august 2013 Er ikke pølser mat?!?!? Whaaaat? Da spiste jeg ikke mat til middag i dag...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #58 Skrevet 8. august 2013 Nå har jeg tatt en landbruksutdannelse og har vært på Gilde slakteri for å se fremstillingen av ja akkurat pølser. De pølsene jeg så ble laget inneholder ikke MUK så kom ikke her og si at alle pølser er møkk. Men som det sies lengre oppe, det er stor forskjell på dem, og kylling og kalkunpølser inneholder mye av MUK produktet. Jeg argumentere ikke for at pølser er bedre enn rent kjøtt, men å spise pølser en gang i blandt gjør vi uten noen som helst dårlig samvittighet. Og til slutt HI, slike som deg som har behov for å lage en tråd om pølser bare for å prøve å fremheve deg selv som så mye bedre enn de som spiser pølser, dere er bare latterlige. Anonymous poster hash: 39b4e...940
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #59 Skrevet 8. august 2013 Elg og rein blir ikke MUK, ikke noe rødt kjøtt blir det. Kun svin og kylling, som uansett er det mest uetiske kjøttet. Svin og kylling - uetisk kjøtt? Fortell mer, er du snill. Anonymous poster hash: 38a4d...d57
nagini Skrevet 8. august 2013 #60 Skrevet 8. august 2013 Elg og rein blir ikke MUK, ikke noe rødt kjøtt blir det. Kun svin og kylling, som uansett er det mest uetiske kjøttet. Svin og kylling - uetisk kjøtt? Fortell mer, er du snill. Anonymous poster hash: 38a4d...d57 Leveforholdene til kylling og svin (med mindre vi snakker økologisk som grøstad gris og slikt som er mye mye dyrere) er veldig mye dårligere enn sau og kjøttkveg. Orker ikke lete etter linker, da begynner jeg bare å gråte. For meg er dyrevelferd viktigere enn miljøhensyn når vi snakker etikk, man har alle sine hjertesaker.
MammantilNurket Skrevet 8. august 2013 #61 Skrevet 8. august 2013 Elg og rein blir ikke MUK, ikke noe rødt kjøtt blir det. Kun svin og kylling, som uansett er det mest uetiske kjøttet. Svin og kylling - uetisk kjøtt? Fortell mer, er du snill. Anonymous poster hash: 38a4d...d57 Leveforholdene til kylling og svin (med mindre vi snakker økologisk som grøstad gris og slikt som er mye mye dyrere) er veldig mye dårligere enn sau og kjøttkveg. Orker ikke lete etter linker, da begynner jeg bare å gråte. For meg er dyrevelferd viktigere enn miljøhensyn når vi snakker etikk, man har alle sine hjertesaker. Det merkes i allefall godt på kvaliteten på kjøttet. Ribben vi hadde til jul i fjor kom fra en gård hvor grisene får tusle rundt som de vil både utendørs og innendørs + at de spiller klassisk musikk i grisehuset. Fantastisk ribbe!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå