Gå til innhold

Pølser er ikke mat

Anbefalte innlegg

Gjest sussie77
Skrevet

Enig med at kyllingpølser er enda verre. Derfor har vi aldri kyllingpølser her i huset. Kjøper kun pølser uten MUK. Er fryktelig kresen på pølser, og spiser det sjelden. Men bruker kun en type kjøttpølse og en type grillpølse. Så sær er jeg da  :P

og hvilken "type" er det?

Kun gilde ostegrill og Kjøttpølser (orginale) fra Gilde. :)  Liker noen få andre andre typer også, som er gode og bra, men det er kun disse jeg kjøper.

Fortsetter under...

Skrevet

bra jeg kun kjøper Gilde da :) men hva med Gilde vanlige grillpølser, er de verre??

Skrevet

Solvinge kylling(og kalkun?)pølser er uten MUK. Men muk er nok ikke så farlig som de aller fleste skal ha det til. 

Gjest sussie77
Skrevet

bra jeg kun kjøper Gilde da :) men hva med Gilde vanlige grillpølser, er de verre??

Neida. De er nok gode de også. Bare jeg som er veldig glad i ostepølser. :)

Skrevet

Det ligger en link nederst på side en i denne tråden med test over mange grillpølser. Gilde grill inneholder ikke en eneste prosent muk.

Anonymous poster hash: 98670...445

Annonse

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg får takke for dagens middagstips jeg da, det blir pølser, potetmos og grønnsaksgrateng til middag i dag.

Ble helt sulten av alle disse pølsetrådene :) heldigvis hadde jeg en pakke gilde kjøttpølser i fryseren.

Skrevet

Neivel, hva er det da?? Det er kanskje ikke helsekost som noen nevnte over her, men det er spiselig, og det defineres som mat.

Skrevet

Vi har faenmeg hatt pølser til middag i hele sommer!

Ha ha ha haa!! Vi to burde faen meg ta en øl sammen!-hver kveld, hele året!

Skrevet

Hva med mannepølse da? Er det muk også? Eller går det an å spise den?

Anonymous poster hash: 5ec29...05d

Skrevet

FOR et engasjement for pølser!! *applaus for alt folk kan bry seg om*

:D

Skrevet

Jo det er mat. Kanskje ikke så sunt, men det er mat.

Skjønner at jeg er gammel her, for det sjokkerer meg at det forkastes som ikke mat. Hva med folk som ikke har penger, som ikke kan velge rent kjøtt, fisk osv.

Folk som ikke har mat.

"Ikke mat " ........ Nei vel.....

Anonymous poster hash: 09b8f...4c1

Skrevet

Og jeg som lager fiskegrateng i dag da, skulle ikke gått inn på denne tråden! Nå fikk jeg også lyst på pølse :( Får bli i morgen!! Pølser er da mat og det er godt også synes jeg. Alt folk skal blande seg borti.

Anonymous poster hash: 8495b...6e3

Annonse

Skrevet

PS er ikke lov med MUK i svine- og storfekjøtt på grunn av faren for kugalskap og andre sykdommer.

Skrevet

Dere har jo kugalskap hele gjengen  :P

Anonymous poster hash: cd0e9...069
Skrevet

Rystende å lese at mens millioner sulter til døden rundt om i verden så sitter noen snobber her og sier at kun filet er godt nok. Resten av dyret kan vi kaste i søpla... *grøss*. Bor i nord der man bruker mye rein- og elgkjøtt. Og nei, vi skjærer ikke ut filet og kaster resten av dyret, vi prøver å utnytte det meste av dyret som er slaktet.

Anonymous poster hash: 69231...19e
Skrevet

Pølse er godt!

Skrevet

Og før spiste vi hele dyret og ikke bare de finere delene. Hvilket de gjør i økovennlige samfunn fortsatt. Og ikke alle oss har råd til ekslusive pølser, men tar de vi har råd til. Og faktisk er de gode de også :)

Skrevet

Og før spiste vi hele dyret og ikke bare de finere delene. Hvilket de gjør i økovennlige samfunn fortsatt. Og ikke alle oss har råd til ekslusive pølser, men tar de vi har råd til. Og faktisk er de gode de også :)

Og før hadde man mindre livsstilssykdommer, fedme, diabetes og tilsvarende ting. Forstår derfor ikke logikk om at ren filet er sunnere enn innmat osv. Det er for eksempel mye mer jern i innmat/blod enn i filet.

Anonymous poster hash: 69231...19e

Skrevet (endret)

Matsnobberi, pølser er mat, faktisk helt grei mat også av og til. Smak og behag. Her har vi gjerne pølser vedsiden av når vi har saltkjøtt, kålrotmos og potetball. Vi har julepølser vedsiden av pinnekjøttet eller ribba.

Bruker av og til pølser i kjøttsuppa også, sammen med rent kjøtt. Drar vi på tur å stekes det pølser på bål eller vi har med pølser på termos. Er vi på biltur så tar vi ei pølse på Statoil for enkelhetskyld under et stopp. Men som med alt, måtehold.

Sett på Hellstrøm av og til, og greit mye bra han kommer med. Jeg liker å lage mat, vil si at jeg er ganske grei kokke i grunn. Det meste av sauser, gryter osv blir lagd fra grunnen av, bruker mye friske krydder urter til daglig. Men godt med pølser av og til, uaktuelt å prøve på å lage pølser hjemme i hvertfall.

Endret av Ugl@ er innom ;-)
Skrevet

En 3 sider lang tråd om pølser.

Etter 3 år på BIM/DIB, så kan jeg jammen fortsatt bli overrasket :P

Skrevet

Det å ikke spise muk er faktisk lite etisk i en verden med matmangel. Ja det er lavkvalitetskjøtt, men det er ikke farlig, og man bruker opp rester av kjøttet.

Skrevet

En 3 sider lang tråd om pølser.

Etter 3 år på BIM/DIB, så kan jeg jammen fortsatt bli overrasket :P

Men slår den Taco-tråden jeg kom i skade for å starte i vinter? Endte med kanossagang for undertegnede :o
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor dere kjøper pølser eller hva slags pølser dere bruker, men jeg kan ikke tenke meg at det er MUK i pølsene til f.eks. Jacob's - om vi har pølser til middag/griller er det disse det går i hos oss. Veldig gode :)

Ta turen til Strøm-Larsen, de lager kjempegode pølser! Pleier å kjøpe fra Idsøe hvis jeg finner det i butikken. 

Skrevet

snart er det vel faen meg bare FISKESLO som er akseptert å spise, for det vil plutselig være det SUNNESTE og eneste RIKTIGE å putte i munnen og fore barna sine med !

Da blir det vel flaut og fattigslig å spise rødt kjøtt i det hele tatt.

i østen så er det en "luksus" å ha kjøtt til middag. I Norge er det en "luksus" å ha salat til middag.

Er vel viktigere at folk spiser og blir mette og at barna får nok mat, enn om det er det aller mest riktige . Snobber

Anonymous poster hash: 57ece...7fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...