Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 For en gangs skyld er jeg enig med Kengumamma. Pølser er ikke mat, det er muk! Eller møkk som jeg liker å kalle det. Dere som sier at pølser er mat, dere vet ikke hva pølser består av. Det går kanskje an å forsvare pølser fra slakteren en gang i mellom, men det er jammen meg bare så vidt. Og dere som tror kyllingpølser er bedre, det er ikke det. Det er enda verre, og inneholder enda mer dritt! Hvis dere absolutt skal spise pølser så får dere lage dem selv. Det er de eneste pølsene som kanskje kan kalles mat. Anonymous poster hash: 8096d...1ad
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Haha! Ok Anonymous poster hash: 06ef0...21a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 For en gangs skyld er jeg enig med Kengumamma. Pølser er ikke mat, det er muk! Eller møkk som jeg liker å kalle det. Dere som sier at pølser er mat, dere vet ikke hva pølser består av. Det går kanskje an å forsvare pølser fra slakteren en gang i mellom, men det er jammen meg bare så vidt. Og dere som tror kyllingpølser er bedre, det er ikke det. Det er enda verre, og inneholder enda mer dritt! Hvis dere absolutt skal spise pølser så får dere lage dem selv. Det er de eneste pølsene som kanskje kan kalles mat. Anonymous poster hash: 8096d...1ad Noen som ser på hellstrøm her tydeligvis Pølser er nammis <3 Iallefall i betasuppe <3 Anonymous poster hash: 9a06c...53d
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 "Så får dere lage de selv"... Sier hvem? Bestemmer du hva folk skal spise?
Gjest sussie77 Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Enig med at kyllingpølser er enda verre. Derfor har vi aldri kyllingpølser her i huset. Kjøper kun pølser uten MUK. Er fryktelig kresen på pølser, og spiser det sjelden. Men bruker kun en type kjøttpølse og en type grillpølse. Så sær er jeg da
Gjest sussie77 Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Men ja vi har pølser her i huset til barna. Fordi de liker det. Men ikke hva som helst.
Heklemamma Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Jeg har aldri likt pølser. Ikke når jeg var liten engang. Jeg vet ikke hvorfor. Men jeg bare liker det ikke..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Hva er muk da? Det er kjøtt det også. Og nei, jeg liker ikke pølse så spiser det ikke. Anonymous poster hash: 0061c...669
Gjest Bjørketreet Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Nå spiser ikke jeg pølser.... Men er litt nysgjerrig. Når jeg var liten og vi hadde pølse(middagspølse) og potetmos til middag, var ikke dette egentlig mat? Har mamma neglisjert oss? Eller tenker du på pølse i brød fra Narevsen? Har noen det til middag? Og som hun ene her nevner, gjelder det ikke i suppe eller lapskaus for eksempel? Er ikke dette heller da mat? Jeg har veldig lite peiling på pølser. Men pølsedebatten er fryktelig morsom Legger da til, at pølse er bare noe graps, men jeg tror det går inn under mat, akkurat som kjøttdeig som forsåvidt også er noe graps.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 Pølser er mat jo, selvfølgelig er det det. Anonymous poster hash: 2cb61...a3e
Himmel og hav Skrevet 8. august 2013 #11 Skrevet 8. august 2013 Hm...sist jeg sjekket så var pølser ihvertfall mat. Ikke helsekost nødvendigvis, men helt grei mat.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 "Hvis dere absolutt skal spise pølser får dere lage dem selv" Javel, sjef! (hva er det for noe galt med folk...?) Anonymous poster hash: 9f428...19e
MammantilNurket Skrevet 8. august 2013 #13 Skrevet 8. august 2013 (endret) Nå vet ikke jeg hvor dere kjøper pølser eller hva slags pølser dere bruker, men jeg kan ikke tenke meg at det er MUK i pølsene til f.eks. Jacob's - om vi har pølser til middag/griller er det disse det går i hos oss. Veldig gode Endret 8. august 2013 av MammantilNurket
SnekkerPelle Skrevet 8. august 2013 #14 Skrevet 8. august 2013 Vi har faenmeg hatt pølser til middag i hele sommer!
Gjest Vinglepetrine Skrevet 8. august 2013 #15 Skrevet 8. august 2013 Pølser er godt, MUK eller ei. Fikk lyst på det til middag i dag!
MammantilNurket Skrevet 8. august 2013 #16 Skrevet 8. august 2013 (endret) Men hvilke pølser der det MUK i, da? Det må da dreie seg om slike triste billig-pølser. Det er da ikke mat som voksne kjøper? Ser for meg at det er mat for blakke mannlige studenter som bor i kollektiv à la "Animal House" (de er selvsagt blakke fordi de har brukt opp alle pengene sine på Seidel-øl) Endret 8. august 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #17 Skrevet 8. august 2013 Hva er muk da? Det er kjøtt det også. Og nei, jeg liker ikke pølse så spiser det ikke. Anonymous poster hash: 0061c...669 Nei, MUK er ikke kjøtt, de har ikke lov å skrive det på innholdsfortegnelsen som kjøtt engang. Det er et kjemisk/mekanisk behandlet resteprodukt laget av slintrer, hinner, blodårer etc. Behandlet kjøtt er mye mer usunt og kreftfremkallende enn rene fileter eller kjøttbiter. Så du kan på ingen måte sammenligne det. Det er absolutt ikke alle pølser som inneholder MUK, men med mindre man snakker om noen få grove pølser er jeg enig i at pølser ikke er mat, og jeg gir ikke møkk til barnet mitt. Hvilken rolle spiller det om ungen liker det? Hun liker surt smågodt også, får ikke det til middag av den grunn. Kyllingpølser eller kalkunpølser er bare enda mer nasty, og enda mer uetisk. Støtter ikke den groteske kyllingindustrien. Tenk så mye stresshormoner de pølsene inneholder (eller, med tanke på hvor lite faktisk kjøtt det er i dem er det kanskje ikke så mye stresshormoner i dem likevel?) Anonymous poster hash: df57c...bfb
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #18 Skrevet 8. august 2013 MUK = Mekanisk Utbeinet Kjøtt. Ja, det kan være sener i det, men det gjør hverken smak, eller næringsinnhold noe dårligere. Anonymous poster hash: 859c8...383
Trultemor85 Skrevet 8. august 2013 #19 Skrevet 8. august 2013 Hvorfor bruke livet på å irritere seg over hva andre spiser og ikke spiser? Er så glad jeg er den jeg er ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #20 Skrevet 8. august 2013 Dere fanatikere som sier pølser er MUK / MØKK, les og lær! Mange varianter bl.a. Gildes grillpølser som ikke har noe MUK i seg. Skjerp dere! http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10072664 Anonymous poster hash: 98670...445
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. august 2013 #21 Skrevet 8. august 2013 Vel, Gilde, Grillstad og Finnsbråten har ikke MUK i sine varer, og de leverandørene som bruker MUK fyller ikke opp produktene sine med det. I "vanlige" pølser dreier deg seg om 1-3% innhold av MUK. I kylling- og kalkunvarer er andelen mye større.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #22 Skrevet 8. august 2013 Mmmmmmmmmmmmm pølser til frokost, lunch, middag og kvelds. Også har vi det som snx og NAM. Og jo mer MUK jo bedre er de Anonymous poster hash: 26dfa...1f9
Gjest sussie77 Skrevet 8. august 2013 #23 Skrevet 8. august 2013 Men hvilke pølser der det MUK i, da? Det må da dreie seg om slike triste billig-pølser. Det er da ikke mat som voksne kjøper? Ser for meg at det er mat for blakke mannlige studenter som bor i kollektiv à la "Animal House" (de er selvsagt blakke fordi de har brukt opp alle pengene sine på Seidel-øl) Ja mye MUK i billig pølser. Man får nok hva man betaler for tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2013 #24 Skrevet 8. august 2013 Jeg spiser pølse hver dag, av og til med saus Anonymous poster hash: b9664...a11
cdc87 Skrevet 8. august 2013 #25 Skrevet 8. august 2013 Enig med at kyllingpølser er enda verre. Derfor har vi aldri kyllingpølser her i huset. Kjøper kun pølser uten MUK. Er fryktelig kresen på pølser, og spiser det sjelden. Men bruker kun en type kjøttpølse og en type grillpølse. Så sær er jeg da og hvilken "type" er det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå