Gå til innhold

Smerter i bekkenet/korsryggen.. Hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Hei til dere :) Jeg lurer på to ting og håpe på svar fra dere som har bekkenløsning, hvordan kjennes det ut?  

Og hvordan smerter har dere hatt til nå/smerter fra tidligere svangerskap? Hva sees på som "Normale vondere i sv.skap? 

(er førstegangs så ane ikke så mye om dette) 

Jeg er 15+1 idag å i går holdt jeg å min samboer på å male en benk og når jeg reiste meg opp fikk jeg smerter i nedre del av mage/rygg... Kjentes først ut som kraftig forstoppelse og luft men så gikk det over til at føltes ut som en vanlig menssmerte. Føltes ut som det presset en del bak i rygg og ned mot rompa  :unsure:  

Det ga seg også kom det tilbake noe timer senere for å så bli borte i igjen.. Blir litt forvirret av dette.. 

Men da jeg sto opp i dag var jeg øm nederst mot bekkenet. Noen som har hatt noe lignende? 

Noen gang kjennes det ut som det er fra tarmen og andre gang fra blæra eller noe i det området.. Gjør skikkelig vondt når jeg trykker med fingrene på venstre side og oppover ett lite stykke..

Det er ikke sånn at jeg ikke får sove, det er mest bare ubehagelig...Og jeg må innrømme blir litt små bekymret av dette... :(

Håper på svar :)

Fortsetter under...

Har merka litt av det samme selv. Får en fryktelig stikkende smerte i korsryggen innimellom, men varer ikke så lenge av gangen. Trodde du haddr konstant vondt ved bekkenløsning? Blir også veldig fort "sliten" i korsryggen og har noen ganger smerter i lårene som kan minne om vokse smerter. Kan dette være bekkenløsning og? Er jo bare 12+3.. trodde ikke det kom så tidlig i såfall.

Legen eg snakket med i går sa det kunne variere fra person til person, og hvordan smertene var for det kom vist ann på om man hadde på ene siden, begge sider eller tre punkt (ikke helt sikker hva det er) men når det kommer til smerter heletiden sa hun at hos noen var plagene konstant og hos andre igjen kunne det bli værre ved belastning, om man sitter, ligger og går. Hos meg gjør det mest vondt å ligge så hun ba meg ligge med eb stor pute mellom beina for at det skulle avlaste.

Ho jeg var hos er en flink lege men ikke så flink å forklare :-P så skal til fastlegen neste uke for mer info :-)

Annonse

Jeg fikk det i uke 8 med første, og hadde det helt jævli resten av tiden. Hadde også mye vondt etterpå og, men prøvde akupunktur, og det var i høst, først nå har jeg vondt igjen, er i uke 5. Så skal prøve akupunktur igjen, men regner ikke med at det blir like bra effekt nå, som sist.

Anonymous poster hash: 946b2...283

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...