Gå til innhold

E det noen som kan litt om pianoer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det gis bort veldig mange pianoer som ser flotte ut på finn.no. På et flertall står det også at de er i god stand.

Tatt i betraktning hvor dyrt piano er så lurer jeg jo veldig på hvorfor disse gis bort gratis? Er det noen som har en anelse?

At det er dyrt å flytte på dem, regner jeg jo med- men det kommer vel ikke på mer enn 1500- 2000 kr? Og stemmer det at pianoer ved flytting kan bli ustemte på en måte som er vanskelig å få korrigert etterpå?

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 3895b...055
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange av de pianoene jeg har sett er ganske gamle og dermed også litt "sure" og behøver stemming. Det er ikke noen automatikk i at du må stemme et piano hvis du har fraktet det. Men sannheten er at når et piano gis bort, har det blitt vel brukt og kanskje ikke vedlikeholdt. Nå for tiden florerer det av pianoer på bruktmarkedet, og det er derfor vanskelig å selge dem. Da er det lettere å gi et bort. Og det er veldig stor forskjell i klangen til mange av pianoene som gis bort. Mange kan ha en tangent som ikke fungerer, og det koster jo penger å reparere. Tar du imot et gratis piano, må du regne med å bruke noen tusen på stemming/vedlikehold før du kan bruke det (at det høres pent ut).

Anonymous poster hash: 211f3...6f3

Skrevet

Mange vil ikke ha gamle pianoet fordi de er store, tunge møbler.. Etter 5-10 år uten spill/stemm er det nesten umulig å få det rent. Mao henger pris henger tett sammen med hvor mye de er spilt/stemt. Et piano som ikke spilles og stemmes forringes, men det kommer jo an på dine krav til spillbarhet og rene toner..

Skrevet

Hvis alle pianoer ble litt ødelagt ved flytting, kunne de heller ikke blitt flyttet mellom butikken og kundene. Da måtte kundene ha leid seg plass i butikken for å få spille :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...