Gå til innhold

bekkenløsning som blir verre å verre..spm ang svangerskapspenger

Anbefalte innlegg

hei.er i uke 24+6 nå...har fått bekkenløsning, som i de siste dagene er blitt verre..nå har jeg smerter når jeg sitter,når jeg ligger,når jeg står,når jeg går..ja omtrent hele tiden...sover dårlig om natten, da jeg våkner med smerter..kan ikke sitte i samme stilling lenger enn 10 min, da må jeg opp å gå..vondt å kle på seg, vondt å kjøre bil til og med...alt er blitt ett smertehelvete de siste dagene..jeg jobber som servitør på en resturang, der det kan være nokså travelt til tider..der står jeg i kassa, serverer, rydder bord, vasker å div..stressende..å skjønner nå at jeg ikke har sjans til å klare dette...når jeg sliter så my hjemme...det jeg lurer på er om jeg kan søke på svangerskapspenger...ser man evt kan få d, viss man har en slitsom fysisk jobb..vil si jeg har det..er ganske stressende der til tider...så lurer jeg på hvordan jeg går fram da? har ikke vært sykmeldt enda..men må vell bare erkjenne at dette går ikke lenger...er så oppgitt...over å få det med bekkene så tidlig..dette blir mitt tredje barn..fikk d ikke så tidlig med de to andre..

er det flere som har så vondt??

begynte å gråte av fortvilelse i kveld nå...har jo to andre barn å ta meg av..

litt av ett syteinnlegg, men det får nå så være :)

Fortsetter under...

Sånn jeg har forstått det, så kan du få svangerskapspenger hvis jobben din kan være skadelig for deg eller fosteret, du er egentlig i form til å jobbe, men det kan ikke tilrettelegges så det ikke er skadelig. Et eksempel et hvis du jobber med kjemikalier. Hvis det er formen din som gjør at du ikke klarer å jobbe, så skal du sykemeldes hvis det ikke kan tilrettelegges. Bekkenplager er en vanlig sykmeldingsgrunn. Snakk med legen din, så finner dere ut av det!

Anonymous poster hash: 5f120...51c

Hei! Jeg kjenner ikke reglene, men ville bare si at du bør prøve en flink kiropraktor. Min kiropraktor fortalte om en som var så dårlig at hun måtte bruke rullestol og da var det forsent å gjøre så mye, men neste gang hun var gravid kom hun tidlig å unngikk både bekkenløsning og bekkenlåsning. Håper du blir bedre med litt behandling.

Endret av førti

Jeg har svangerskapspenger, men jeg er i stand til å arbeide, men får ikke lov fra arbeidsgivers side. Jeg har en jobb som kan være fysisk og psykisk belastende, i tillegg til at det er i turnus og lite søvn en hel uke i strekk.

Tror du må være i stand til å stå i jobben din 100%, men at den er potensielt farlig for deg og/eller fosteret.

Slik det høres ut med deg, så er det sykemelding som er det riktige for deg. Du kan evt sjekke med arb.tilsynet om servitøryrket kan regnes som potensielt farlig, siden det er mye gåing og stå, og bære hele dagen. Evt om du er fagorganisert kan du jo høre med dem.

Raskeste er å få seg en sykemelding hos lege, gå til kiropraktor, og få henvisning til fysio. Det siste er gratis når man er gravid såvidt jeg vet. :)

Lykke til, ta godt vare på kroppen. Og god bedring

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...