Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I bhg her har alle som skal over på stor avdeling sluttet å sove på dagen, dvs. de som blir 3 i år. Men jeg vet ikke når på året de er født da.

Min gutt er akkurat fylt 2, og jeg tipper han ikke kommer til å slutte på leeeeenge. Er stuptrøtt når han legges både på dagen og kvelden. ;)

Her tror jeg nok at dagluren forsvinner før jul, ihvertfall de fleste dagene. Ved juletider er han 2 år 7mnd. Tror det er veldig individuelt. Pr nå sover sønnen vår sjelden mer enn 30-45 min lur hjemme (litt lengre i bhg), venninna hans som er 6 uker eldre sover minst 1 time lengre

Annonse

Gutten vår ble 2år i juni, og sover ikke på dagen. Er i barnehagen fra 09-15 hver dag nå i starten, og det fungerer kjempe bra. Han legger seg mellom 18.30-19.00 hver kveld, er oppe igjen rundt samme tid morgnen etter! :) 

Anonymous poster hash: b9b0a...ca8

Jenta mi på 2 1/2 på dagen i dag faktisk kan enda sove opp til 2 timer om hun får lov til det.. Men siste uken har hun begynt å tulle litt på kvelden noe hun aldri har brukt før.. Så nå har vi kuttet ned til 1 1/2 time både hjemme og barnehagen.. Sove på dagen skal hun få lov til frem hun selv begynner å nekte..-da jeg ser behovet hos henne.. Bedre enn at hun sovner til en dupp kl fem om ettermiddagen.. Men regner med behovet blir mindre og mindre av seg selv..

Egentlig gleder jeg meg til hun slutter med dagsoving, man blir litt mer "fri" til å gjøre ting sammen da midt på dagen;)

Anonymous poster hash: f0824...cd9

Annonse

Hei. 

Hvor mye søvn barn trenger er jo veldig individuelt og så her er det jo dessverre ikke noe fasitsvar. Selv har jeg en liten frøken på to år og 2 mnd og vi må nå slutte å sove på dagtid da hun bruker lang tid på å sovne på kvelden.  

Anonymous poster hash: c190a...009

Min gutt er straks 3 år og han sover fortsatt et par timer på dagen i barnehagen :) Han får sove så lenge han vil, noen ganger sover han ikke, ligger bare å slapper av i bhg.senga da han syns det er deilig å få slappet av litt i ro og fred, noen ganger sover han 1 time og andre ganger 2 timer. Så lenge han fortsetter å sovne greit om kveldene, noe han gjør, så ser jeg ikke problemet med dagsoving. Jeg tror ikke han TRENGER det, for han sover aldri på dagen hjemme, men jeg tenker som så at aktivitetsnivået i bhg er noe helt annet enn hjemme, og så lenge han vil sove der, så skal han få lov til det =)

2 år og 3 mnd her. Vi var prøvd oss litt fram etter ferien nå og havnet på å sove 30-40 min. Sov 1 t - 1 t og 15 min før ferien. Prøvde en dag å ikke sove i barnehagen og det fungerte hvertfall ikke! Jeg også gleder meg til dagsovingen er over, blir litt friere da ja!:)

Anonymous poster hash: 05e6c...41d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...