Gå til innhold

Når fortelle til eldre søsken?

Anbefalte innlegg

Når tenker dere å fortelle til eldre søsken om spiren i magen?

Kanskje dere har gjort det allerede?

Vurderer å vente lengst mulig for at ventetiden ikke skal bli så alt for lang, og for at sjansen skal være størst for at alt går bra.

Men samtidig har jeg jo lyst til å fortelle det fortest mulig :-)

Hvilke erfaringer har dere om dette, jenter?

Anonymous poster hash: 7f18d...448

Anonymous poster hash: 7f18d...448

Fortsetter under...

Det er vel like mange svar på det som det fins gravide? ;)

Tenker det er naturlig å fortelle dem det om de blir berørt av endringer i humør, form.. Min storebroraspirant (18år) fikk vite det allerede for et par uker siden, mest naturlig å informere han før besteforeldre og andre!

Jeg sa det til mine 2 barn så fort jeg fant ut at jeg var gravid. Da satte jeg meg ned med dem og fortalte at mamma har ett lite frø inni magen sin, som skal vokse til en liten baby :-) Barna er veldig spente på hva som skjuler seg der inne, og jeg får mange rare spm som : Hva spiser den, hvor tisser og bæsjer den osv :-)) Nyheten ble veldig godt tatt imot av barna på 8 og 5 :-)

• 2 uker senere...

Vi er veldig usikkre på når vi skal fortelle det til mannen sine to barn på 3 og 6 år. Jeg er i uke 12 nå og ingen synlige tegn, så lurer på om vi skal vente til det begynner å vise på meg. Er veldig redd for sjalusi så ønsker å gjøre alt "rett" ifbm dem. Kanskje etter ultralyden i uke 17-18. Da er det vel ganske så synlig på meg og vi vet ganske sikkert at alt kommer til å gå bra.

Får se litt når magen dukker opp :)

Annonse

Datteren vår er seks år. Hun skal uansett få være den som får vite det først, før alle besteforeldre og andre.

Forrige gang fikk hun vite det i uke 5, vi var nøye med å si at "alle frø man sår ikke blir til planter og ikke alle babyfrø blir til ordentlige babyer". Allikevel var det utrolig sårt for henne når det endte i MA.

Vi er derfor litt mer forsiktige denne gangen, men hvis jeg blir like kvalm som med forrige må vi nesten si noe. Skal prøve å få til en tidlig ul og så fortelle etter den dersom alt ser bra ut. Forrige gang var det unormalt lite vekst helt fra starten.

Jeg er litt over 5 uker nå og synes allerede det er vanskelig ikke å si noe. Vi har et veldig nært forhold og snakker om det meste. Hun er veldig "moden" for alderen i språk, så jeg er redd for å overvurdere hva hun tåler følelsesmessig.

Anonymous poster hash: b0213...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...