Gå til innhold

Forvirrende å være prøver etter MA for 10 uker siden og fortsatt positive tester

Anbefalte innlegg

Hadde en MA for 10 uker siden og var avholden med sex frem til første mens..

Har hatt 2 mens etter MA som har kommet helt etter klokken og 28 dager..,

Eggløsning er det værre med tror jeg, har ikke følt noe.

Fikk beskjed om å ta en G.test etter 4 uker etter MA, og har fortsatt siden hver uke siden den aldri har blitt negativ:(

Får ikke hjelp på AHus, de ber meg ta det med fastlegen som har feriestengt ut denne uken:(

Det som nå er rart er at jeg nå har gravidtemperatur også, og eggløsningen ser ut som kom på dag 7 helt på slutten av mensen.

Blir helt forvirra av dette og kjenner jo bare etter tegn til om jeg kan være gravid på nytt eller ikke.

Måtte bare få ut frustrasjonen...

Andre som har vært igjennom det samme,?

Synes det er litt vel lenge med positive tester i 10 uker etter MA, de sa det på AHus også...

Anonymous poster hash: c6230...688

Fortsetter under...

Hvor langt kan du ha vært på vei? Når du sier MA, mener du at fosteret døde men at du måtte få hjelp til å få det ut? Hvis du var mange uker på vei kan jo graviditetshormonet (hcg) ha vært ganske høyt. Jeg fikk SA og hadde flere kraftige blødninger (det begynte i "uke 4" - 2 uker etter unnfangelse). Jeg tok 3 blodprøver for å få bekreftet at hcg sank. Det tok ca 1 måned faktisk. De apotekstestene slår jo ut på ganske lav hcg og dessuten er hcg noen dager lenger i urinen enn i blodet. Jeg er ingen ekspert Men 10 uker høres mye ut. Enten er du vel gravid på nytt eller så er det noe som ikke har kommet helt ut... Ikke noe annet å få gjort enn å få tatt den blodprøven vel?

Hvis allt ikke har kommet ut fortsetter ofte hcg at vare forhøyet. Du bør vel derfor bli undersøkt av en gynekolog eller fastlegen hvis hun har ultralydsapparat.

Jeg hadde også en MA i juni. Ble oppdaget i uke 11, men fostret hadde dødd i uke 7. Fikk en del komplikasjoner etter cytotec og måtte gjøre en utskrapning. Hadde negativ graviditetstest ette 5 uker og mensen kom tilbake etter 5 uker og et par dager. Er nå VELDIG klar til å bli gravid igjen.

Anonymous poster hash: e8b42...5ca

Så hyggelig at noen hadde lyst til å svare meg, nå ble jeg glad..Tusen Takk <3

Missed abortion var det de kalte det, hvor fosteret hadde død i uke 8, så fikk piller når jeg var 9+4.

Har vært igjennom det en gang før også for 3 år siden, å det føltes veldig likt som nå og er ganske sikker på at alt kom ut, men man kan jo ikke vite 100%. 

Men ville jeg ikke blit dårlig eller hatt småblødninger om det lå igjen rester så lenge som 10 uker?

Hun jordmoren jeg snakket med på Ahus var bare så lite imøtekommende og sur, og jeg synes det er kjipt å måtte vente helt til mandag neste uke med å få tatt blodprøve fordi fastlegen har ferie..vil jo gjærne komme igang med prøvingen, og kjipt om det ligger igjen rester:(

Har tatt 2 teste denne uken, den ene for 2 dager side og en i dag.

Den i dag ser faktisk litt sterkere ut enn den for 2 dager siden, men det kan jo bare ha noe med urinen å gjøre.

Har stikkinger i underlivet, ømme pupper og trøtt..så mange gravidsymptomer som har kommet de siste 3 dagene..pluss høy basaltemperatur..

Men blir jo forvirra når eggløsningen egentlig skulle vært i dag, men ser ut som den var for 8 dager siden.???

Oppdaterer mer når jeg vet.

Fortsatt svaaak positiv test i dag...men må bare vente å se om den blir sterkere, kanskje jeg tester i mrg igjen(testoman) eller på mandag før jeg skal til legen.

Hi

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...