Gå til innhold

Mat

rene82

Anbefalte innlegg

Hjelpes meg...husker ikke... Snupp på 3mnd har begynt å få grøt i dag(kveld)..hvordan var dette igjen..er det melk etter grøt, hvor ofte er det grøt. Når er det pure på dagen.. Fra nå og oppover mot 1år...???noen som kan beskrive sin dag(tidligere dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

08.00 mme 150ml

11.00 grøt + sviskemos

14.00 fruktmos

16.00 middag

18.30 grøt + frukt

19.00 mme 180ml

skal starte med brødskive nå. regner med at jeg tar det sammen med fruktmos klokka 14.00.

jenta mi er 7 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar ikke flaske og får ikke nok mm på kvelden. Tante er barnepleier, så jeg har forhørt meg med henne og hennes jordmor kollega. Så ingen problem Lisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har lite melk, er det nok best å gi pupp først og så grøt for å holde på den melken du har.

hvis du gir grøt først, og hun er mett og ikke tar brystet, vil du risikere å miste den melken du har? tenker jeg....

Du kan jo kanskje forsøke å gi pupp både før og etter grøten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har nok morsmelk, gir du erstatning som tillegg til en baby på tre måneder. Hvordan vet du at du ikke har nok melk da? Det er jo svært vanlig at baby dier "konstant" på kveldstid....

Grøt begynner man tidligst med fra fire måneders alder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og ikke for å provosere, men en barnepleier har ikke kompetanse til å svare på dette. Forhør deg med helsesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar ikke flaske, så får ikke gitt tillegg. Hun storkoser seg med litt grøt på kvelden. Får mm før hun tar natta. Har nå sovet godt og lenge to netter på rad, sovner igjen med engang etter nattpupp. Vi sliter ikke med å legge eller å få henne til å sove igjen på natta. Før tok det ganske mange pupper til på kvelden og om natta gikk det opptil tre fire timer før hun sovnet igjen. Jeg er bare menneskelig, ikke en robot. Kjenner energien kommer tilbake sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...