Gå til innhold

nakkefold ul uke 12

Anbefalte innlegg

Var på ul idag (er 12+1) og jm sa at alt så fint ut. Spurte om nakkefold med tanke på kromosom feil men jm kunne ikke se nakkefolden en gang. Er dette normalt? Trodde man skulle se den i uke 12?

Hun sa jo at alt var normalt og trøster meg med at siden hun ikke fant nakkefolden så kan den vel umulig være fortykket? Eller er det tegn på noe galt når hun ikke så den også eller at den er for liten?

Håper noen vet! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144070027-nakkefold-ul-uke-12/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det korrekt å si at nakkefolden sikkert var liten fordi den som tok ultralyd ikke fant den. Jeg er over 38 og har fått målt nakkefolden i to svangerskap. Det tok litt tid å finne den og da var jeg i uke 13.Hun holdt på lenge og målte den ett sted til 2.5 og ett sted til 2.6. Alt under 2.5 er ok men resultatet får man først etter å ha lagt inn resultater fra blodprøver tatt to uker før pluss en mengde andre faktorer som alder, vekt m.m. Det er ikke lett å se så tydelig hverken det ene eller andre så tidlig etter hva jeg så de ca 20 minuttene jeg fulgte med på skjermen. Så en del men det var uklare bilder synes jeg da.

Endret av førti

Tror ikke det korrekt å si at nakkefolden sikkert var liten fordi den som tok ultralyd ikke fant den. Jeg er over 38 og har fått målt nakkefolden i to svangerskap. Det tok litt tid å finne den og da var jeg i uke 13.Hun holdt på lenge og målte den ett sted til 2.5 og ett sted til 2.6. Alt under 2.5 er ok men resultatet får man først etter å ha lagt inn resultater fra blodprøver tatt to uker før pluss en mengde andre faktorer som alder, vekt m.m. Det er ikke lett å se så tydelig hverken det ene eller andre så tidlig etter hva jeg så de ca 20 minuttene jeg fulgte med på skjermen. Så en del men det var uklare bilder synes jeg da.

Jeg skjønner.. utifra hva jeg skjønte så mente jm at dette var positivt men kanskje det ikke er det da. Nå er jo jeg kun 21 så er jo ikke i en risiko alder sånn sett men dette var jo en av grunnene til at jeg ville på tidlig ul da. Da ble det brått ikke så betryggende likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...