Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha fryseforsøk i slutten av september og for 3 uker siden begynte jeg å spise lavkarbo. Jeg har tidligere vært veldig streng og gått fort ned i vekt, men denne gangen vil jeg gjøre det roligere og spise littegrann mer karbo, og kunne unne meg litt i blant. så det forhåpentligvis blir lettere å holde vekta. Jeg har pcos i veldig kraftig grad, og er ikke veldig stor, men ganske kompakt, og bør ned 15 kg. Så har tidligere blitt anbefalt av lege og gyn å leve lavkarbo.

Men nå som det nærmer seg forsøk, kan jeg spise slik i rugetid? Hva om jeg blir gravid? Jeg spiser jo variert, kjøtt/fisk og masse grønnsaker. Jeg har gått ned 3-4kg, og håper å rekke 5-6kg til før forsøk.

Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 84d3b...717
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144069926-lavkarbo-og-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann ;) 

Jeg har også PCOS, ganske mild grad da. Tok lap op i mai, og måtte ned noen kg før op. Har gått ned ca 15 kg. Har ikke vært stor, men det kom snikene noen kg da jeg ble sykemeldt og fikk en roligere hverdag. Ble utbrent på jobben. Ikke like lett å bli kvitt kg, som det er å få dem.. Hehehe. ;) Har lest meg til at lavkarbo skal være bra for oss PCOSere, men jeg har ikke holdt noe streng linje på lavkarbo. :) Jeg bare byttet ut til grove varianter, kuttet en del unødvendige kalorier, og spiser mye mindre potet, pasta og ris. Spiser knekkebrød istede for brød, og holder meg til bær fremfor frukt (pga stivelse og sukker). Jeg har ikke laget meg noe "ikke lov å spise" liste. Det gjør det lettere for meg å "ikke sprekke" om du skjønner. :) Har begynt å trene regelmessig. Jeg har ikke gått ned noe fort egentlig, og det tror jeg er sunnest :)

Jeg skal i gang med nytt forsøk i oktober ser det ut som. Tenker å gå ned noen få kg til, og få kroppen sterk og sprek til det :) Men jeg tror det er lurt å spise variert, og litt av alt når man skal i gang med forsøk. Tror kanskje ikke det er så gunstig at lagrene i kroppen er tomme, så noe krabo tror jeg vi må ha. :)

Alle er jo forskjellige, og jeg tror man må finne ut det som funker best for nettopp deg :) Jeg tenker at jeg ønsker å gi kroppen min et godt utgangspunk for å bli gravid :) Sunn og sterk :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...