Gå til innhold

17 dager gjen på jobb før permisjon. Flere som prøver å holde ut den siste tiden?

Anbefalte innlegg

Håper jeg klarer å jobbe de 17 dagene, men er ærlig talt ganske sliten. Tar dag for dag. Uke 34 nå og travle arbeidsdager med mye overtid og lite tid til pauser. Flere som prøver å holde ut siste tiden? Hva gjør dere for å holde koken oppe? Eller holde seg våken i det hele tatt ;)? Trenger litt pepping, hehe. Supertøff dag foran meg idag på jobb og håper jeg kommer meg igjennom uten mistak. Venter på takstmann nå da vi er midt oppe i leilighetssalg og flytt og. Bra planlegging, hehe. Gleder meg sinnsykt til lillemann kommer :).

Fortsetter under...

Tja, hva skal jeg si? Jeg holdt visst ikke helt ut... Har vært 50% sykemeldt de siste tre ukene, men i dag ringte jeg legen og ba om å få høyne til 80% fra neste uke, dvs. de to siste ukene før permisjonsstart. Er 35 uker til torsdag, og har nå fire dager igjen å jobbe før jeg går ut i permisjon. Jeg jobber som sykepleier og er helt utslitt etter en dag opå jobb. Det tar flere dager før jeg føler at energinivået er kommet seg opp igjen såpass at det føles greit med en ny dag på jobb... Og med eldstemann som begynner på SFO og skole i disse dager, og ellers en treåring i tillegg så blir det nok. Jeg orker bare ikke å presse meg helt til bristepunktet, så nå setter jeg meg selv foran og velger å ta det med ro. 

Det var kanskje ikke peppingen du trengte? ;) Men det var i alle fall en bekreftelse på at du ikke er alene om å være sliten mot slutten :) Lykke til!

Hehe, skjønner godt at du er sliten! Jeg har ingen barn fra før og er sliten likevel. 13 arbeidsdager igjen på jobb nå før permisjon. Føler jeg blir mindre grasiøs for hver dag som går ;).

Jeg så for meg å arbeid helt til perm, men ble brått sykemeldt pga høyt blodtrykk, ødemer og mer.... Ble nesten litt sjokkert... He he. Ikke en del av planen. I ke 35 nå og kjenner jeg er sliten. Har 2 andre små som også skal følges opp - og det er jo minst like strevsomt i disse dager - og ikke minst like viktig!

Jeg kjenner også på det at det er mest slitsomt å skulle følge opp de to andre. Hadde dette vært førstemann tror jeg nok jeg kunne jobbet mer nå på slutten... Men som du sier; det er minst like viktig å ta hensyn til å følge opp barna som jobben. Så her satt jeg meg selv (og barna) foran jobben. Er sikker på at det var riktig valg nå.

Hvis jeg er heldig å klarer å bli gravid med et søsken til sønnen min etterhvert så er det ikke sikkert jeg holder ut til permisjon. Men det får tiden vise, har vært ufrivillig barnløs frem til nå og er veldig glad at et mirakel er skjedd. Nå er det kun 11 dager igjen. Neste uke er ferieavviklingen ferdig på jobb så da blir det mer rutiner. Gleder meg til det :).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...