Gå til innhold

Er det lov å gi ungene sine ris på rompa i dagens Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og min bror fikk der når vi var små. Fikk ikke noe varig men av det.

Er det noen her som faktisk gjør det?

Jeg har ikke gjordt det på mine unger, men skal ærlig innrømme at tanken har streifet meg opp til flere ganger.

Anonymous poster hash: 4594e...403

Skrevet

nei det er ikke lov!

Skrevet

Nei, det er jo forbudt å slå barn.

Tanken på å rise barna mine har ALDRI streifet meg. Har overhodet ikke hatt lyst til det, og dessuten hadde det ødelagt vår kommunikasjonsform fullstendig.

Men mine foreldre la heller aldri hånd på meg da jeg var liten, mulig det er en sammenheng der.

Anonymous poster hash: 6cb6e...c7f
Skrevet

Det er forbudt ved lov å slå barn. Heldigvis.

Skrevet

Ulovlig.

Med god grunn :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Tanken har streifet deg? Slå egne barn? Skaff deg hjelp før du faktisk gjør det!!

Skrevet

Julia1984: Alle har vel tenkt sitt med en hylende, trasende og sur unge en gang eller to? Jeg lurte på om jeg skulle sende min til Sibir en tur, men gjør da det ikke! HI: Nei, det er ikke lov å hverken slå eller true med å slå barn eller voksne i Norge.

Gjest sussie77
Skrevet

Nei det er absolutt ikke lov. Heldigvis.

Var faktisk noen som fikk fengselsstraff for dette for noen år siden. For å statuere et eksempel.

Skrevet

Tanken har streifet deg? Slå egne barn? Skaff deg hjelp før du faktisk gjør det!!

Å tre ned fra din høye hest du a! Gå en mil i mine sko så kan du få lov til å uttale deg om hvor vidt jeg "trenger hjelp". Du har ikke noe grunnlag for å uttale deg om meg.

Det er vel det som er problemet til mange her inne. Forhånds dømmende og bedre vitere.

Når ungen din skriker til deg, er sur, frekk og spydig opp til 20 ganger om dagen, da streifer tanken meg.

Hm, litt slik som din oppførsel. Trenger du en ørefik kansje.

Anonymous poster hash: 4594e...403

Gjest meg&mini
Skrevet

Er det noe forskjell om barnet blir slått i fjeset, magen eller på rumpa?

I mine øyne er alt det vold mot barn, og det er ulovlig.

Skrevet

Jeg er også oppvokst med ris og jeg har heller ikke tatt skade av det. I Norge er det ikke lov, men i mange kulturer er det vanlig å bruke fysisk straff i barneoppdragelsen. Jeg tror at det i noen tilfeller kan være like skånsomt for barnet å få en fysisk straff i stede for psykisk straff. I dagens Norge virker det som om foreldre kan straffe barna psykisk så mye de vil bare de ikke rører de fysisk. En fysisk straff er der og da så er den over. Hvis vi ser på økningen av psykiske lidelser, så kan en jo spørre seg hva som er best for barnet. Men uansett så er det forbudt i Norge å slå barna og rent rettslig så er det å gi ris det samme som å slå.

Anonymous poster hash: bc46c...525
Skrevet

Neivel.. Så tok du ikke skade av å bli slått på rompa, fikk godteri hver dag, være alene hjemme, bruke kniver selv som 4 åring, reise alene med fly til Oslo, spise grøt fra 3 mnd av osv.. Men det betyr ikke at det er RETT! Hvem vet hvordan dere ville blitt av å IKKE ha fått ris på rompa? 

Det er galt og heldigvis ulovlig! Barn TAR skade av det. Det er ikke bra. De lærer at der er OK, det er vondt, føler skam og KAN i aller værstefall få problemer med egen seksualitet.

Anonymous poster hash: c9bbc...6db
Skrevet

Om jeg lar en slik tanke streife meg kjenner jeg at jeg blir fysisk dårlig og skammer meg,og det bare ved tanken!

Skrevet

Poenget mitt er at det du skal være forsiktig med all form for straff. Psykisk avstraffelse, som er vanlig i Norge, er heller ikke uten sen følger.

Anonymous poster hash: bc46c...525

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...