Gå til innhold

Sovemønster baby 4-6mnd

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på snart 5 mnd som mer eller mindre har hatt samme søvnmønster den siste tiden. Jeg startet å gi han smaksprøver på grøt til kvelds da han ble 4 mnd pga at han pluttselig begynte å våkne en ekstra gang pr natt(og da sies det jo de ofte behøver mer mat pluss at han er en stor gutt som vokser raskt). Døgnrytmen hans er:

Starter dagen i 6 tiden, sover så 30-45 minutter i 7.30-8 tiden. Så sover han igjen i 11-13 tiden og sover da gjerne 2-4 timer (alt ettersom om jeg trillet langtur eller ei). Mellom 17--19 sover han også 30-45 minutter før han tar natt i 20.30-21 tiden.

Tidligere sov han da til i ca 4 tiden før han våknet for nattpupp, men den siste tiden våkner han allerede i 01-02 tiden og skal ha ekstra nattpupp-dette etter at jeg også har startet med kveldsgrøt...

Jeg har begynt sånn smått med smaksprøver på pure/mos til middagstid, men lurer nå på om jeg bør gi mer mat?

Hvordan sover deres små gjennom døgnet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144069868-sovem%C3%B8nster-baby-4-6mnd/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

bror er snart 4 mnd. i ferien sov vi til 10 11 hver dag! fikk han heldigvis inn i annet mønster nå på slutten siden storesøster skal på skolen hal 9. (vi kjører henne) 

han våkner 07. sover hal 9 - hal 10 sover 12-14 sover 17 til 18 å legger seg 20. 

natta derimot våkner han 22.30, 01 ,03, 05, og 07..... pupper å sover videre.... derfor prøvde vi grøt (velling) nå på mandag. tilvending... håper grøt som siste måltid vil gjøre at han sover lengre natta. det gjør meg ingenting men det er vel bedre for han også om han sover lengre perioder om natten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...