Bellarose1987 Skrevet 6. august 2013 #1 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg har en sønn på snart 5 mnd som mer eller mindre har hatt samme søvnmønster den siste tiden. Jeg startet å gi han smaksprøver på grøt til kvelds da han ble 4 mnd pga at han pluttselig begynte å våkne en ekstra gang pr natt(og da sies det jo de ofte behøver mer mat pluss at han er en stor gutt som vokser raskt). Døgnrytmen hans er: Starter dagen i 6 tiden, sover så 30-45 minutter i 7.30-8 tiden. Så sover han igjen i 11-13 tiden og sover da gjerne 2-4 timer (alt ettersom om jeg trillet langtur eller ei). Mellom 17--19 sover han også 30-45 minutter før han tar natt i 20.30-21 tiden. Tidligere sov han da til i ca 4 tiden før han våknet for nattpupp, men den siste tiden våkner han allerede i 01-02 tiden og skal ha ekstra nattpupp-dette etter at jeg også har startet med kveldsgrøt... Jeg har begynt sånn smått med smaksprøver på pure/mos til middagstid, men lurer nå på om jeg bør gi mer mat? Hvordan sover deres små gjennom døgnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #2 Del Skrevet 6. august 2013 Hos oss har innføringen av to måltider fast føde til dagen bedret på søvnrutinene. Datteren min er nå 6 mnd og sover stort sett gjennom natten (våkner enkelte netter 1 gang). Dette begynte hun med når vi fikk til å gi en full porsjon grøt før legging. Det gikk gradvis fra smaksprøver ved 4 mnd til 1/2 porsjon ved 5 mnd til 1 full porsjon ved 5,5 mnd. Nå må hun ha fra 1-1,5 porsjoner (1-1,5 dl grøt) for å bli mett før legging. Har hjulper veldig her! Døgnrutine (som egentlig varierer ganske mye fra dag til dag): Står opp 6.30-7.30, får pupp, våken i ca 1,5 t, sover ca 1,5 t. Får grøt når hun våkner igjen. Våken til 12-13, sover ca 30 min i vogn. Sover 30 min - 1 t på ettermiddagen (når hun sovner varierer fra kl 15 til kl 17.30). Får pupp/smoothie/tillegg ca 2 ganger i denne perioden (jeg jobber 50 %, så varierer hva hun får etter om jeg er hjemme eller ikke). Får grøt 18.30, legger seg kl 19-19.30 og får pupp før hun sovner. Sover til neste morgen (våkner av og til i 3-tiden og får da pupp). Anonymous poster hash: 5c575...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå