Bellarose1987 Skrevet 6. august 2013 #1 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg har en sønn på snart 5 mnd som mer eller mindre har hatt samme søvnmønster den siste tiden. Jeg startet å gi han smaksprøver på grøt til kvelds da han ble 4 mnd pga at han pluttselig begynte å våkne en ekstra gang pr natt(og da sies det jo de ofte behøver mer mat pluss at han er en stor gutt som vokser raskt). Døgnrytmen hans er: Starter dagen i 6 tiden, sover så 30-45 minutter i 7.30-8 tiden. Så sover han igjen i 11-13 tiden og sover da gjerne 2-4 timer (alt ettersom om jeg trillet langtur eller ei). Mellom 17--19 sover han også 30-45 minutter før han tar natt i 20.30-21 tiden. Tidligere sov han da til i ca 4 tiden før han våknet for nattpupp, men den siste tiden våkner han allerede i 01-02 tiden og skal ha ekstra nattpupp-dette etter at jeg også har startet med kveldsgrøt... Jeg har begynt sånn smått med smaksprøver på pure/mos til middagstid, men lurer nå på om jeg bør gi mer mat? Hvordan sover deres små gjennom døgnet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144069867-s%C3%B8vnm%C3%B8nster-baby-4-6-mnd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. august 2013 #2 Del Skrevet 6. august 2013 Hos oss har innføringen av to måltider fast føde til dagen bedret på søvnrutinene. Datteren min er nå 6 mnd og sover stort sett gjennom natten (våkner enkelte netter 1 gang). Dette begynte hun med når vi fikk til å gi en full porsjon grøt før legging. Det gikk gradvis fra smaksprøver ved 4 mnd til 1/2 porsjon ved 5 mnd til 1 full porsjon ved 5,5 mnd. Nå må hun ha fra 1-1,5 porsjoner (1-1,5 dl grøt) for å bli mett før legging. Har hjulper veldig her! Døgnrutine (som egentlig varierer ganske mye fra dag til dag): Står opp 6.30-7.30, får pupp, våken i ca 1,5 t, sover ca 1,5 t. Får grøt når hun våkner igjen. Våken til 12-13, sover ca 30 min i vogn. Sover 30 min - 1 t på ettermiddagen (når hun sovner varierer fra kl 15 til kl 17.30). Får pupp/smoothie/tillegg ca 2 ganger i denne perioden (jeg jobber 50 %, så varierer hva hun får etter om jeg er hjemme eller ikke). Får grøt 18.30, legger seg kl 19-19.30 og får pupp før hun sovner. Sover til neste morgen (våkner av og til i 3-tiden og får da pupp). Anonymous poster hash: 5c575...fc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144069867-s%C3%B8vnm%C3%B8nster-baby-4-6-mnd/#findComment-145573177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå