Gå til innhold

Flere som er sykmeldt og hvorfor??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært litt av og på sykemeldt pga blødninger og beskjed om å sitte i ro, men nå med 1 uke igjen på jobb så er jeg sykemeldt 50% pga svangerskapsplager som hodepine, bekkenløsning, ufattelig trøtt (ikke jernet for det lå på 12 :) ), kvalme osv.. Har en jobb hvor jeg står hele dagen både med og uten kunder. :) håper snart på noen symptomfrie uker før 3 trimester og tyngen kommer.. :)

Annonse

Har vært sykmeldt nesten hele svangerskapet. Fikk sykmelding helt i starten (april) grunnet ivf behandling. Forlenget den og tenkte å være egoist for en gangs skyld (etter å ha prøvd å bli gravid i 5 år).

Ble jammen gravid og venter nå tvillinger.

Slet mye i starten med kvalme og tretthet.

Jobber som ambulansearbeider og jobben er veldig uforutsigbar.

Prøvde meg i jobb en uke før jeg tok 3uker ferie.

Men det fungerte ikke. Ble så bilsjuk og etter tunge løft var ryggen/bekkenet helt ødelagt.

Var på OUL for 4 dager siden og gynekologen sykmeldte meg ut sv.skapet pga ryggen/bekkenet og tvillingsvangerskap.

Er 19 uker på vei og venter en gutt og jente :)

Var sykemeldt fra uke 7 ca og til uke 14 så tre uker ferie. Begynte på jobb igjen uke 17, en dag på jobb så dro jeg til legen å fikk 50% svangerskapspenger... Jobber halve dager nå og det fungere veldig bra.. Holde ut de få ukene som er igjen før permisjon.. Har maks 5 uker igjen (tvillinger i magen).  :D 

Bare nyt sykemeldingene og kos dere hjemme. Jeg har gjort det samme og har i grunnen ikke hatt noen plager.<br />Snart kommer barna og da får vi nok å gjøre..

Anonymous poster hash: 44c18...e08

Anonymous poster hash: 28fd3...db6

Vurderer å dra til legen for å få meg en gradert sykemelding, pga er kjempesliten og nesten ikke menneske etter å ha arbeidet en hel arbeidsuke.

Har jo barn hjemme fra før av som jeg har lite overskudd til å ta meg av.

Men kommer jeg med en sykemelding nå kommer nok arbeidsgiveren min til å klikke i vinkel.

Er i 13. uke nå. Er det egoistisk av meg å sykemeldt meg ca 30 prosent?

Hva synes dere, jenter?

Anonymous poster hash: 0241c...bd0

Annonse

Vurderer å dra til legen for å få meg en gradert sykemelding, pga er kjempesliten og nesten ikke menneske etter å ha arbeidet en hel arbeidsuke.

Har jo barn hjemme fra før av som jeg har lite overskudd til å ta meg av.

Men kommer jeg med en sykemelding nå kommer nok arbeidsgiveren min til å klikke i vinkel.

Er i 13. uke nå. Er det egoistisk av meg å sykemeldt meg ca 30 prosent?

Hva synes dere, jenter?

Anonymous poster hash: 0241c...bd0

Ikke tenk på hva arbeidsgiver tenker! Gjør det som er best for deg og den lille..! Er så kort periode i livet man er gravid, at da skal man KUN tenke på seg selv og hvertfall ikke jobben.. Jeg jobber kun 50% nå, muulig jeg kunne jobbet mer, men da hadde jeg blitt så sliten at jeg hadde vært ødelagt når jeg kom hjem (prøvd en dag).. Man kan være egoist når man er gravid og merker at man ikke har energi og form til å jobbe 100%... :) 

Er 22+1, vært sykemeldt siden midten av mai. Begynte jobbe 50% i midten av juli å kjenner at det er nok inntil videre. Kommer nok ikke jobbe mer en det, heller mindre. Stående jobb, lite mulighet for pause. Dessuten kan det bli vanskeligere fremover når magen kommer "i vegen"....stå i en kasse eller ved en disk å lage mat. Får bare se det an. Kjenner på energi nivået og at det er nok. Blir veldig fort sliten. 

ble sykemeldt først i dag pga bekkenløsning, uke 27. spent på om jeg klarer å komme tilbake på jobb:/ hører at bekkenløsning ikke blir bedre med ukene...så er litt spent..sykmeldt i 2 uker nå ihvertfall..

Anonymous poster hash: db151...f26

Sykemeldt pga høyt blodtrykk, har vel vært sykemeldt i perioder til sammen halvannen mnd nå.

Hjalp ikke med mulig lekkasje som stresset og økte trykket.

Og så ser det ut som om jeg har fått svangerskapsdiabetes også, sukk.

Jeg har fått klar beskjed om at det blir ikke mer jobb før fødsel :(

Men nurket kommer først selvfølgelig.

Er i uke 25.

Det virker som om det er alt for lett å få sykemelding i Norge. Ja, jeg skjønner det når det er snakk om ekstrem svangerskapskvalme eller uutoldelige smerter pga skikkelig bekkenløsning, eller om det er fare for mors/fosterets helse. Men slapp og trøtt og kvalme? Nei... Jeg bor utenlands og det er ikke en kjeft som sykemelder noen for slikt. Jeg er 36 uker og har hatt mine plager, vond rygg, lavt stoffskifte, kvalme osv, men sykemelding har jeg bare kunnet glemme.

Jeg har f.eks en gravid venninne nå som bare sier hun ikke orker å jobbe 100% under graviditeten pga tretthet og det at hun ikke føler seg helt på topp...Og hun har jammen fått innvilget nesten hele svangerskapet som sykemeldt og det på skattebetalernes regning. 

Jeg har vært sykemeldt siden før jeg ble gravid, da jeg mistet sønnen min i krybbedød en mnd før jeg fant ut at jeg var gravid.. Jeg skulle egentlig begynne å jobbe igjen i juni, da var jeg rundt 15 uker, men fikk et skikkelig sammenbrudd og er derfor fortsatt sykemeldt. Går over på svangerskapspenger nå.. Så blir nok hjemme til jeg går ut i permisjon. Det var sjefen min som selv foreslo dette, og får full støtte av henne og de andre på arbeidsplassen min.

I mine to andre svangerskap jobbet jeg til jeg var i uke 35 og 36.

Jeg er veldig enig i det noen av dere sier her, det er altfor lett å få sykemelding! Det er mye som kan tilrettelegges for at man kan jobbe hele svangerskapet. Det er selvfølgelig ingen som skal åtte jobbe tunge jobber som går utover helsa, men litt kvalme og trøtthet er ingen sykdom;)

Anonymous poster hash: 104f2...97b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...