Portishe Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Gutten vår begynner i barnehage nå, og fikk skriv om vi tillot kjøring i buss ved utflukter. Ble litt usikker på hvordan de sikrer i buss, da vi aldri har kjørt det med barn før. Hvordan er det i deres barnehage? Tillater dere kjøring i buss ved utflukter?
Hannah- Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Gutten min har akkurat begynt i bhg, men det spørsmålet har ikke kommet opp enda. Virker som det er litt forskjellig praksis i barnehagene rundt omkring (ut fra tidligere diskusjoner her på forumet), så jeg kommer til å spørre hvordan de gjør det med sikring før jeg svarer på det. Kommer ikke til å tillate at han kjører uten bilstol.
Marthemor<3 Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 I vår bhg kjører de de minste i taxi med bilstol og de litt større (2-3 år) i buss med bare vanlig sikkerhetsbelte.. Var veldig i tvil om jeg synes det var greit, men om jeg tar buss med ham selv er han jo ikke bedre sikret... Har til nå bare vært i taxi..
Portishe Skrevet 6. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2013 Hm... Vi krysset nei foreløpig, ang kjøring i buss.. Så får vi se litt! Hvis de skal på tur må de ut på vei med fartsgrense over 50 km i timen, det anbefalte ikke Trygg Trafikk, forståelig nok!
Snøfnugg75 Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Vår barnehage har eigen buss med godkjende seter. Dette varierer frå bhg til bhg. Du må rett og slett spørre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå