Gå til innhold

ville dere betalt for en blandingshund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Men til en viss grad. De som tar 5000++ for sine papihuahuaer, rottmanner, doodlepooer osv skulle ikke fått lov til å ha hund..

Skrevet

Ville betalt nok til å dekke kostnadene som på mine gatemixkatter, en symbolsk sum som dekker vaksiner, chip, ormekur og i kattenes tilfelle kastrering. ( jeg har dyr fra dyrebeskyttelsen om noen lurte på kastreringen)

Ellers må jeg si at det ikke er noe belegg for at blandinger er friskere enn renrasede, jeg har blitt fortalt det motsatte av min vet. Renrasede friske individer blir heller brukt til raseavl da man får mer for et renraset individ med stamtavle enn en blanding uten. Blandingene er oftere fra hunder som ikke selges som avlsmateriale men som kosehunder. Endel har ikke stamtavle heller og eiere sjekker ikke opp i helsen. Bla. Hd teste før det settes valper på. Er ene rasen utsatt for hd og hunden ikke testet, og andre utsatt for grå stær kan du like gjerne ende opp med en hund med hd og grå stær som et friskt individ.

Skrevet

Ja, jeg SKAL betale for en blandingshund. Jeg har vært på jakt etter hund lenge, og på Finn.no koster også blandingshundene penger.

Jeg lette etter en spesiell blanding, av to raser som begge har det gemyttet jeg er ute etter og den størrelsen jeg er ute etter, samt at begge regnes som såkalt "allergivennlige" raser.

Måtte til Sverige for å få rette kombinasjon. Også der tar eierne betalt for blandingsvalper.

Anonymous poster hash: 21191...b18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...