peanutts82 Skrevet 5. august 2013 #1 Del Skrevet 5. august 2013 det startet i forrige uke da han spydde kun en gang mens han tygde på et brød skalk, tenkte at det satt fast bak i halsen og han brekket seg. to dager etter så spydde han også når han tygde på bamsen sin. la også merke til at han hadde mye slim og spytt. tenkte det er tenner på gang igjen og at han ikke klarer å svelge alt slimet og at det er derfor han brekker seg og spyr. så ble det bare mer og mer. det er ikke mer enn 2 ganger i løpet av en dag og det er liksom så tilfeldig. på fredag bæsjet han 2 ganger når han vanligvis bare bæsjer en gang for dagen. tenkte ikke noe mer på det, men på lørdag så bæsjet han hele 4 ganger og de siste to var diare-aktig i tillegg så spydde han etter natt-melken. men ikke på dagen. på søndag bæsjet han 2 ganger som også var diare-aktig i tillegg til 2 spy-episoder men ingenting på natta. idag så var alt fint helt til kl 17. da drakk han melk og spydd ut alt sammen 15 min etterpå. kl 20 fikk han ny melk og deretter spydde ut 15 min. kl 21: fikk han ny melk og sovnet. nå sover han. vet ikke hva jeg skal gjøre. tenker å ringe til legen imorgen men hva skal jeg si. det er så tilfeldig. og det er liksom ingenting nytt med det han spiser. han har fremdeles mye spyttproduksjon. og ingen bæsj idag. han har jo spydd så masse at det ikke er noe igjen. jeg tenker at det kanskje kan være lukkemuskelen siden jeg mener at han har sprellet mye rett etter at han har drukket de siste gangene hvor han har spydd. er det noen som har vært utfor lignende? han er ellers helt fin i formen. ikke noe feber, forkjølelse, vondt eller andre problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 6. august 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 6. august 2013 ingen som har råd å gi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 7. august 2013 #3 Del Skrevet 7. august 2013 Min sønn spydde opp alt vi gav han i en uke da han var 7,5 mnd. Ellers helt grei i formen, ikke noe feber. Men jeg var super bekjymra! Heldigvis spydde han ikke etter natt-ammingen og jeg ammet han ofte på dagen når han skulle sove for da kom det ikke opp igjen. Jeg var med han hos legen og fikk beskjed om at så lenge han fikk i seg nok væske så var det ikke noe å bekymre seg over.. (Tegn på dehydrering er f.eks at barnet gråter uten at det kommer tårer). Blåbær og gulerot var visst også lurt å prøve å få i han for det er godt for magen. Trikset er å gi 1 ts av gangen med mat og væske. Vente så i 10-15 min før du gir en ny t-skje. Dette er jo ganske stress å gjøre omtrent hele dagen. Men da er du i allefall sikret at han får i seg noe mat Etter en uke gikk det over hos oss, men han hadde mistet mye matlyst så det tok laaang tid før han spiste som normalt igjen. Det ble nesten fullamming for min del frem til han var over 8 mnd. Da plutselig ble det mer intresant med fast føde igjen.. Hvis du ikke har gjort det enda, ville jeg uansett ha fått en lege til å se på barnet ditt om det ikke har blitt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mp84 Skrevet 8. august 2013 #4 Del Skrevet 8. august 2013 Det hørtes veldig ut som mi. Hun er snart 7 mnd. Tror det har noe med den faste føden å gjøre, det er vanlig at barn reagerer på ny mat. Det går visst over sier de. Mi virker også til å være i fin form, så jeg springer ikke til legen med det første.. ser det litt an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 8. august 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 8. august 2013 takk for svar. var til HS og til legen. fikk samme svar som dere. så lenge han ikke har andre symptomer så er det ikke noe å gjøre. blir jo skikkelig stressa da jeg jeg er bekymret på om han i det hele tatt får i seg næring. men som sagt så er oppkastet veldig tilfeldig. og ikke etter hver måltid. jeg ammer dessverre ikke men mini har mista lysten på all mat. både grøt og andre moste ting han spiste før. nå er det bare melk han vil ha. igår kasta han opp 4 ganger men ellers helt fin. idag prøvde vi med mindre måltider men oftere. heldigvis ikke noe oppkast foreløbig. legen sa også at det kan være at han er for aktiv. og han ER jo det. bare 7 mnd og han reiser seg opp med å holde på sofa/bord, vegg, hvis han finner en kant i riktig høyde så er det opp å stå. dessuten så går han ved å holde en hånd på sofakanten og en hånd på bordet. to tenner nede og på vei til å få to tenner oppe. så bra å lese at dere har opplevd det samme. tenkte både reflux, matforgiftnig, osv...han produsere så mye spytt og slim også at han ikke klarer å svelge det. håper det går over snart. har vært slik i snart 10 dager nå. men krysser fingrene for idag har det ikke vært noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 8. august 2013 #6 Del Skrevet 8. august 2013 Så flink han er da til å reise seg å alt mulig Du får nesten bare håpe det går over etterhvert. Hvis legene ikke finner noe galt med ham, så kan det kanskje være en blanding av aktivitet/tenner som gjør det? Krysser fingrene for at det ikke skjer imorgen heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 8. august 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 8. august 2013 han spydde nå ikveld også.... da tygget han på litt fersken og fikk den i lag med masse spytt bakerst i tunga og brekket seg og alt kom opp. nei jeg tror sannelig det er masse spytt og slim. skal bare gi han melk fra nå av og se hva som skjer. håper det det går over snart. det er så sårt å se han brekke seg og kaste opp på den måten. stakkars lille kjøttbollen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 8. august 2013 #8 Del Skrevet 8. august 2013 Huff, så dumt at han spydde ikveld igjen ..Men jeg tror ikke melk er bra om han spyr? Det sier iallefall min mor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 9. august 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 9. august 2013 han kasta opp inatt igjen.. eller rettere sagt brekket seg og det kom ut litt vann og magesyre. jeg ventet i 15 minutter og ga han natte-melken sin. magen hans var jo tom stakkar. det samme skjedde idag morres og da var magen også tom. brekket seg og det kom ut spytt og vann og bittelitt "yoghurt" så fikk han frokost (melk) og grøt til lunch og ikke noe oppkast enda. merkelig greie som har snart pågått i 2 uker. vi hadde også en bæsje bleie etter frokost og den var helt normal. blir gal snart. hva skjer? og hvorfor skjer det? tror jeg skal ringe legen imorgen om han kaster opp mer idag eller inatt. legen sa at jeg skulle kontakte henne om det pågikk i en uke til. veide jo han på tirsdag så da kan jeg veie han på tirsdag som kommer og se hva den sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lowe+spire Skrevet 9. august 2013 #10 Del Skrevet 9. august 2013 hmm, ja det hørtes noe rart ut. Men det betyr jo ikke at det trenger å være noe feil Men ja, ring legen for sikkerhets skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 10. august 2013 #11 Del Skrevet 10. august 2013 Syns det høres ut som reflux. Forverres ofte ved tannfremmbrudd, og for noen ved innføring av fast føde. Min kar kan også spy om han brekker seg pga biter i maten. Lukkemuskelen til magesekken fungerer jo dårlig, så en liten brekning pga en liten irritasjon i svelget, kan gi oppkast. Bedret seg her ved at vi gir kun moset mat igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 10. august 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 10. august 2013 men jeg har ikke gitt han mat med biter på en uke nå. alt er most. og i to dager har han bare fått grøt og melk for å ikke provosere det frem, men fremdeles kaster han opp. og ikke etter hver måltid. veldig tilfeldig. jeg tror mer og mer på at det er for mye spyttproduksjon i forbindelse med tenner. han kasta opp igjen inatt etter å ha drukket 40ml melk, fordi han begynte å hoste mens han drakk og brekket seg. rett etterpå så drakk han opp resten av melken og sov igjen. herregud så merkelig. men trodde reflux var sånn at de kasta opp etter hver måltid og hadde smerter itillegg. han her har det HELT fint. både humør, humor og energi er på topp. EXCEPT han kaster opp 1-3 ganger i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 10. august 2013 #13 Del Skrevet 10. august 2013 Her har refluksen ikke noe mønster med oppkast etter hvert måltid. Det kommer og går litt. Men er MYE værre ved tannfrembrudd (men heller ikke da ved hvert måltid, kan også være utenom måltider og på natta). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 11. august 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 11. august 2013 Her har refluksen ikke noe mønster med oppkast etter hvert måltid. Det kommer og går litt. Men er MYE værre ved tannfrembrudd (men heller ikke da ved hvert måltid, kan også være utenom måltider og på natta). men hvordan finner legen ut av det? er det kun basert på symptomer? fordi han spiser når han er sulten, vrir seg ikke unna og er interessert i mat når han sitter ved siden av oss og vi spiser. han vil smake på alt. gir han grøt og melk, har kuttet ut all annet. igår kasta han opp et par ganger og idag har han kastet opp 1 gang allerede. skal veie han snart men det ser ikke ut som at han har gått ned i vekt. men tror ikke han har gått opp i vekt heller. han har også annenhver bæsjebleie med diare. igår hadde bytta jeg 4 diare bleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queenmee Skrevet 12. august 2013 #15 Del Skrevet 12. august 2013 Hvordan går det med gutten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå