Gå til innhold

Kan jeg være sammen med barnet på lekerommet på IKEA (Åsane)?

Anbefalte innlegg

Eller er det meningen at foreldrene skal gå ut? Jeg vurderer å dra dit med treåringen og babyen min.( Tror ikke treåringen er helt komfortabel med at jeg går min vei. Han har sluttet med bleie i sommer også, så han trenger hjelp til å komme seg på do).

Anonymous poster hash: c071d...4e9

Fortsetter under...

Det er meningen at foreldrene skal gå ja. De har eget toalett der, så det går nok bra.

Men det er ikke et vanlig lekerom, det er barneparkering med egne ansatte.

Anonymous poster hash: f67ed...408

Eller er det meningen at foreldrene skal gå ut? Jeg vurderer å dra dit med treåringen og babyen min.( Tror ikke treåringen er helt komfortabel med at jeg går min vei. Han har sluttet med bleie i sommer også, så han trenger hjelp til å komme seg på do).

Nå er vel lekerom på Ikea butikkene et lekerom for barna mens foreldrene handler, altså for butikkens kunder. Det er jo ikke et lekeland

Anonymous poster hash: e61d9...eb8

Ok, skjønner. Da tror jeg nok ikke det går. Han trenger hjelp til å komme seg på do. Tenkte på det som en utflukt og litt aktivisering. Biltur, spennende lekerom, en runde i varehuset og mat i restauranten. Noe må vi finne på for at ikke treåringen skal "gå på veggene". Litt utfordrende når baby på fire mnd. skal være med. Noen gode forslag?

Annonse

Vi var på Leos lekeland i dag:-) Men da med assistanse fra bestemor. Tur til Føyen er kjekt, men tror jeg bør ha med en "assistent" da også. Det enkleste er vel å holde seg i nærmiljøet. Tenkte også å ta en kjøretur til Flesland flyplass i håp om å se noen fly som tar av. Tar gjerne i mot flere tips fra andre som har vært i samme situasjon. Ikke bare, bare med baby som skal bæres, ammes og skiftes bleier på samtidig som treåringen leker svært lite for seg selv og maser hele dagen lang..

HI

Men kan ikke 3 åringen få lov til å få en time med lek og moro på IKEA, så kan du handle? Hvis du sørger for at han får tisset rett før du leverer evt ta på en bleie for den korte tiden, så er det jo en ypperlig anledning til å øve på å leke litt selvstendig. De ringer deg hvis det går skeis.

Kjør innom Bergen rideklubb/Sletten senter og se på hestene. Flyene fra Flesland flyr også rett over.

Eller se hva som skjer på Stend. Det er litt dyr å se + gårds- og blomsterbutikk.

Anonymous poster hash: 0b807...046

..."utflukt" til ikea...??

I sommer hadde jeg og 5-åringen utflukt til Ikea. Han fikk være 1 time på barnepassen, etterpå spiste vi i restauranten også kjøpte vi svensk smågodt som vi spiste på gratisbussen tilbake til Oslo. Gutten var storfornøyd :) Skal sies at nærmeste Ikea for oss er i Sverige 8-9 timers kjøring unna, så Ikea er faktisk litt eksotisk for oss...

Annonse

Jeg har hatt flere utflukter til ikea med små barn, men jeg lar dem bare leke i utstillingen :-) Da kan vi være sammen hele tiden.

Anonymous poster hash: f8039...768

Spesielt...

Anonymous poster hash: f7fad...9da

Lekerommet på IKEA er en hjelp til foreldre så de kan handle i fred og så ungene slipper å kjede seg, det er ikke et gratis lekeland.

I et annet IKEA er lekerommet alltid fult når jeg kommer. Jeg hadde blitt eitrandes forbanna om jeg kom for å handle og lekerommet var fult av barn med mødre som brukte det som gratis lekeland uten å engang bevege seg inn i selve butikkdelen. 

Anonymous poster hash: 3dfe4...e92

Jeg har hatt flere utflukter til ikea med små barn, men jeg lar dem bare leke i utstillingen :-) Da kan vi være sammen hele tiden.

Spesielt...

Anonymous poster hash: f7fad...9da

Det er alltid mange andre barn som også leker i barnetingene som står utstilt, så så veldig spesielt er det nok ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...