Gå til innhold

Vil plutselig ikke sove alene...

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på snart 10 mnd som plutselig ikke vil sove alene i senga si. 

Han har sovet i egen seng siden han var ca 6 uker gammel... og på eget rom siden han var 7 mnd. Han har alltid våknet ofte på natta, alt fra 2-4 ganger etter at vi har lagt ham.... hvor han da får pupp.

Nå den siste uken, sover han først en økt på 3 timer før han våkner. Han sovner som vanlig ved puppen og jeg legger han ned i senga si. Deretter våkner han ca hver halvtime - time og hylgriner (står i senga og roper ma-ma-ma...)

Han har sovnet til puppen hver gang da jeg ikke orker å ta noen "kamp" ennå...

Men etter en 3-4 ganger så er jeg så trøtt og sliten at han havner i senga vår.

DA sovner han endelig... og kan sove en økt på 3-4 timer før en ny runde med pupp. SLITSOMT ja. 

Skjønner jo at det er en form for separasjonsangst... OG at jeg burde avvenne denne innsovningen med puppen. FØR kunne jeg legge han ned i senga og han lekte med seg selv til han ble trøtt... men nå blir han helt hysterisk bare vi forlater rommet. 

Han kunne også våkne på natta... vri seg litt og små sutre... men falle til ro av seg selv igjen etter en kort stund. Men ikke nå lenger.... 

Noen som har erfaringer her ? Hvor lenge kan en slik "periode" med separasjonsangst vare? Det kan jo også være en ny runde med tenner på gang... 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144069749-vil-plutselig-ikke-sove-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...