Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #1 Skrevet 5. august 2013 Leste det i en gammel helsebok fra 80-tallet i går. Sto ikke noe begrunnelse, så lurte på om noen her inne har en teori eller to? Anonymous poster hash: 430f7...301
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 5. august 2013 #2 Skrevet 5. august 2013 Finn en nyere bok, så er sikkert den teorien avkreftet. Lite tvilsomt at krig har noe som helst å si for antall Y-kromosomer i spermen.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 5. august 2013 #3 Skrevet 5. august 2013 Høres tvilsomt ut siden jeg har lest at det fødes flere jenter i perioder med matmangel. Den ene påstanden slår jo den andre i hjel. Det er selvfølgelig mulig at menn som lever i krig har mer testeron i kroppen og derfor produserer nye krigere. På den andre siden så er jo jenter mer seiglivet enn gutter så skulle tro flere jente foster klarte seg i dårlige tider.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #4 Skrevet 5. august 2013 Finn en nyere bok, så er sikkert den teorien avkreftet. Lite tvilsomt at krig har noe som helst å si for antall Y-kromosomer i spermen. Det kan da være andre forhold som spilller inn? Det er da sånn at piloter får fler jenter blant annet. Sosiale forhold må da kunne sies å ha en rolle i "Utvelgelsen" av kjønn, tror du ikke? Jeg tror ikke vi skal gå så langt bort ifra det vi trodde for så altfor lenge siden, jeg. I dag tror jeg nok mer usunne interesser rår. Men tilbake til poenget; tror du virkelig bare fars levering av x eller y avgjør? Anonymous poster hash: 430f7...301
Dailis Skrevet 5. august 2013 #5 Skrevet 5. august 2013 Det har jeg aldri hørt om. Men har mor mer testosteron i det heletatt eller for en periode så øker sjansen for gutt. Kanskje de mente kvinner produserer mer testosteron i en krigssituasjon hvor de ofte også må ta menns arbeidsoppgaver og har er høyere stressnivå. Hvis det skulle vært tilfelle er det det første jeg tenkte, men aner ikke
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #6 Skrevet 5. august 2013 Flere guttebabyer blir abortert (sa) under krig/krise. Siste dokumentasjon jeg har sett på dette er fra 2001 og da økte sa av gutter etter 11/9... (Men det er en godt dokumentert tendens ikrig/krise)Teorien var at svakere guttebarn ble abortert for å muliggjøre fødsler av sterkere gutter.. Har ikke sett data på det du påstår, men det kan jo være sannsynlig at man trenger flere gutter fordi flere dør i kamp og at kvinne/mannekroppen klarer å styre dette på et vis. Anonymous poster hash: 1317d...a11
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 5. august 2013 #7 Skrevet 5. august 2013 Finn en nyere bok, så er sikkert den teorien avkreftet. Lite tvilsomt at krig har noe som helst å si for antall Y-kromosomer i spermen. Det kan da være andre forhold som spilller inn? Det er da sånn at piloter får fler jenter blant annet. Sosiale forhold må da kunne sies å ha en rolle i "Utvelgelsen" av kjønn, tror du ikke? Jeg tror ikke vi skal gå så langt bort ifra det vi trodde for så altfor lenge siden, jeg. I dag tror jeg nok mer usunne interesser rår. Men tilbake til poenget; tror du virkelig bare fars levering av x eller y avgjør? Anonymous poster hash: 430f7...301 Ja selvfølgelig er det bare fars levering av X eller Y som avgjør? Det er jo nettopp det som bestemmer kjønnet av barnet. XX blir jente og YX blir gutt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Finn en nyere bok, så er sikkert den teorien avkreftet. Lite tvilsomt at krig har noe som helst å si for antall Y-kromosomer i spermen. Det kan da være andre forhold som spilller inn?Det er da sånn at piloter får fler jenter blant annet. Sosiale forhold må da kunne sies å ha en rolle i "Utvelgelsen" av kjønn, tror du ikke? Jeg tror ikke vi skal gå så langt bort ifra det vi trodde for så altfor lenge siden, jeg. I dag tror jeg nok mer usunne interesser rår. Men tilbake til poenget; tror du virkelig bare fars levering av x eller y avgjør? Anonymous poster hash: 430f7...301 Ja selvfølgelig er det bare fars levering av X eller Y som avgjør? Det er jo nettopp det som bestemmer kjønnet av barnet. XX blir jente og YX blir gutt. Vel, noenforskning tyder på at egget kan bestemme hva det slipper inn... Anonymous poster hash: 1317d...a11
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Finn en nyere bok, så er sikkert den teorien avkreftet. Lite tvilsomt at krig har noe som helst å si for antall Y-kromosomer i spermen. Det kan da være andre forhold som spilller inn?Det er da sånn at piloter får fler jenter blant annet. Sosiale forhold må da kunne sies å ha en rolle i "Utvelgelsen" av kjønn, tror du ikke? Jeg tror ikke vi skal gå så langt bort ifra det vi trodde for så altfor lenge siden, jeg. I dag tror jeg nok mer usunne interesser rår. Men tilbake til poenget; tror du virkelig bare fars levering av x eller y avgjør? Anonymous poster hash: 430f7...301 Ja selvfølgelig er det bare fars levering av X eller Y som avgjør? Det er jo nettopp det som bestemmer kjønnet av barnet. XX blir jente og YX blir gutt. Vel, noenforskning tyder på at egget kan bestemme hva det slipper inn... Anonymous poster hash: 1317d...a11 Legg gjerne frem forskning Men jo det er spermen som avgjør. Den raskeste svømmeren kommer inn først, uten at egget proteserer. Evt den som overlever, hvis eggløsning er senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå