Gå til innhold

Tannfrembrudd og løs mage, HJELP!

FanteGuri

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 7 mnd, holder på å får tenner. Det er to fremtenner nede som holder på å vokse ut. I forbindelse med dette, fikk han plutselig veldig løs mage, er 5. dagen han har det slik nå, kommer noe fast avføring innimellom, men mest gul/grønn vanntynn avføring. Kommer ikke så mye hver gang, men hyppig, så vi har skiftet bleie minst hver time disse dagene her.

Dette gjør at han blir veldig rød i baken, smører med både sinksalve og Aderma krem for irritert hud.

Er det andre som har erfaring med så lang periode med løs mage ifbm tannfrembrudd?

NOEN som har GODE RÅD?

Kan det være at han er syk? Tror ikke det, siden han spiser like godt som ellers, og er veldig aktiv på gulvet... Har ikke feber heller.. Virker ikke som han har smerter, annet enn når han bæsjer, for da kan jeg tenke meg det svir skikkelig i huden der bak :(

Har to barn fra før, men de hadde det ikke slik ved tannfrembrudd, så blir veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært borti tannfrembrudd å løs mage enda men har hørt at blåbær kan hjelpe mot løs mage, kanskje også banan da de ikke skal ha banan ved hard mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbær hjelper mot løs mage her i allefall. Kokte opp og moste. Hun fikk både som "dessert" og i grøten. Tok rundt tre dager før det bedret seg. Ved veldig sår rumpe er inotyl det eneste som funker her...

Anonymous poster hash: 20292...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 7 mnd, holder på å får tenner. Det er to fremtenner nede som holder på å vokse ut. I forbindelse med dette, fikk han plutselig veldig løs mage, er 5. dagen han har det slik nå, kommer noe fast avføring innimellom, men mest gul/grønn vanntynn avføring. Kommer ikke så mye hver gang, men hyppig, så vi har skiftet bleie minst hver time disse dagene her.

Dette gjør at han blir veldig rød i baken, smører med både sinksalve og Aderma krem for irritert hud.

Er det andre som har erfaring med så lang periode med løs mage ifbm tannfrembrudd?

NOEN som har GODE RÅD?

Kan det være at han er syk? Tror ikke det, siden han spiser like godt som ellers, og er veldig aktiv på gulvet... Har ikke feber heller.. Virker ikke som han har smerter, annet enn når han bæsjer, for da kan jeg tenke meg det svir skikkelig i huden der bak :(

Har to barn fra før, men de hadde det ikke slik ved tannfrembrudd, så blir veldig usikker på hva jeg skal gjøre.

Eldste jenta mi hadde også løs mage ved tannfrembrudd. Har hørt det er ganske vanlig. Prøv å gi ting som binder magen litt. F.eks banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste hadde det sånn. Ho ble ganske sår og d som funka for oss var å bruke tørrservietter/kluter med olje for å vaske med (fyfy med våtservietter), lufttørking og babypudder/talkum.så stooor bedring etter et døgn.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...