Gå til innhold

Fra finmost middag til mer klumper

to små prinsesser

Anbefalte innlegg

Når?

Sukk.... Jeg husker ikke hva jeg gjorde med eldste jenta mi. Vi bruker ikke glass, men lager selv så jeg har ikke noe å sammenligne med. 

Enda er det for tidlig, da hun er 6,5mnd. Hun har spist brød siden hun var 5mnd, men dette sutter hun i seg, tygger ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har laget all middag her også og hun var vel rundt 7 mnd da jeg lagde ris og avokado. Syntes det ble rart å mose risen alene.... Ble "smoothere" med noe mer oppi. I tillegg ble det naturlig litt klumper siden ris er vanskelig å få til 100% pure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille er nå 9mnd og brukte sist idag middag for 6mnd  :) jeg lager også middag og fruktmos selv, men innimellom får hun glass. noen av glassene fra 8mnd er ganske grove og det vil hun ikke ha alltid. men hun utvikles raskt uke for uke  :) -og spiser mer og mer store biter! rismiddag jeg lagde for noen uker siden ville hun ikke ha, men nå er det mmmmmm :P  så det går seg til, noen tilpasses tidlig andre ikke  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille er nå 9mnd og brukte sist idag middag for 6mnd  :) jeg lager også middag og fruktmos selv, men innimellom får hun glass. noen av glassene fra 8mnd er ganske grove og det vil hun ikke ha alltid. men hun utvikles raskt uke for uke  :) -og spiser mer og mer store biter! rismiddag jeg lagde for noen uker siden ville hun ikke ha, men nå er det mmmmmm :P  så det går seg til, noen tilpasses tidlig andre ikke  ;)

Hva slags ris bruker dere?

Og hva serverer dere sammen med risen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 7,5 mnd har ikke likt konsistensen på de 6-mnd-glassene, så da hun var 6 mnd var det litt vanskelig med middager. Jeg var redd for å forsøke på litt grovere konsistens, så det ble en del 4-mnd-mat i stedet, noe som for så vidt var populært det, altså. Vet ikke helt hvorfor det falt i smak, for det er jo virkelig glatte saker.
Startet med 8 mnd-glass for en måned siden, og det går ned! Hun liker bitene og det ser ikke ut til at hun har noen vansker med det spisetekniske. Nå får hun grovmos når jeg lager middagen selv, men sånn som laks får hun i biter hun kan plukke selv. For henne er det i alle fall mer stas med denne type mat enn den helt finmoste :) 
Mulig det ikke har noe å si, men hun har noen tenner å tygge med og noen på vei, så hun digger å bruke tennene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 7,5 mnd har ikke likt konsistensen på de 6-mnd-glassene, så da hun var 6 mnd var det litt vanskelig med middager. Jeg var redd for å forsøke på litt grovere konsistens, så det ble en del 4-mnd-mat i stedet, noe som for så vidt var populært det, altså. Vet ikke helt hvorfor det falt i smak, for det er jo virkelig glatte saker.

Startet med 8 mnd-glass for en måned siden, og det går ned! Hun liker bitene og det ser ikke ut til at hun har noen vansker med det spisetekniske. Nå får hun grovmos når jeg lager middagen selv, men sånn som laks får hun i biter hun kan plukke selv. For henne er det i alle fall mer stas med denne type mat enn den helt finmoste :) 

Mulig det ikke har noe å si, men hun har noen tenner å tygge med og noen på vei, så hun digger å bruke tennene sine :)

Snuppa mi har ikke tenner enda, men som du sier er det jo ikke sikkert det har noen betydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags ris bruker dere?

Og hva serverer dere sammen med risen?

jeg har kjøpt en økologisk blandingsris som inneholder naturris, rød og svart ris :) (coop) jeg laget vegetar den dagen så blandet med bønner og gulerot og hadde i usaltet smør og moste med stavmikser :-) husk å ta vare på kokevannet så du kan spe ut om det blir for tørt når du mikser  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...