Gå til innhold

Mamma til to!

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

Så er hun endelig her. Mitt mirakel etter 5 år med sorg og skuffelser.

Født i går på Ullevål, 4190 g og 53 cm lang, 6 dager før termin.

Jeg ble innlagt lørdag morgen pga graviditetskløe (for høye gallesyreverdier) og da jeg bare hadde 1 cm åpning og hodet stod høyt, fikk jeg igangsettelse pille første gang ca. kl 13, med Ctg- overvåkning og ordre om gåturer. I alt 3 piller og maaaaange gåturer rundt Ullevål ble det, uten noen større fremgang.

Søndag morgen fikk jeg derimot beskjed om at jeg var god og moden med 3 cm åpning, så rundt 11 tiden ble jeg tildelt fødestue og kl 12 ble vannet tatt. Det tok ca 1 min før kraftige veer kom igang og etter ca 1,5 timer kom redningen i form av en ung pen anestesilege som satte epidural. Da kunne jeg endelig puste litt . desverre førte dette til ustabil hjerterytme hos jenta, så det ble vurdert keisersnitt en stund. Men pressriene starter fort etter og da kl var 15.06 var hun ute! Men veldig blå og livløs så de sprang ivei med henne med engang og fikk henne igang - veldig skummelt og tårene kom med en gang... Men alt gikk bra og i skrivende stund (per mobil så beklager skrivefeil) har jeg en ammende tykk og søt baby m masse mørkt hår i armen min.

Min kamp er endelig over og nå skal jeg bare nyte. Men disse årene har lært meg mye, og man skal virkelig ikke ta noe for gitt...

Lykke til alle dere flotte dame her inne! Jeg heier på dere!!!

Fortsetter under...

HIPP HIPP HURRA!!!! Som forutsett sitter jeg med store tårer rennende nedover kinnene, er såå glad på dine vegne! Kan bare forestille meg den redselen dere hadde da hun ble tatt vekk rett etter fødselen, men veldig godt å høre at alt er fint nå - GRATULERER SÅ MASSE! :) 

Er ikke dette en mirakelbaby så vet ikke jeg! Alt du har vært gjennom vil alltid være med deg, men nå kan du fokusere på dine to små og se fremover, det er godt! 

Masse lykke til videre, kos deg med gutta og lillesøster, tenker masse på deg idag! 

Klem Cecilie 

Annonse

• 5 uker senere...

Tusen takk for gratulasjoner! Nå er vi tilbake i Shanghai, og forsøker komme inn i rutinene og tilværelsen her. Gikk utrolig bra å fly - bare sov og ammet hele veien.

Fantastisk godt å være sammen med Ludde og Luddes pappa igjen etter flere uker "alene" i Oslo. Ludde har ikke vendt seg til situasjonen som storebror ennå, men det kommer nok.

Takk for all støtte her inne. Jeg skal komme innom nå og da for å se hvordan det går med dere!

Stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...