Gå til innhold

Barn som biter

Rødhette <309+<312

Anbefalte innlegg

Har en gutt på nesten 1 år, som biter mye. Han holder på med tenner og er veldig fæl til og bite, han biter på ALT. Hva gjør man med sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøvde å smøre på dentinox (fås på apotek), det hjalp litt. Vi letet også frem de gamle biteringene, som vi aldri hadde trodd hun ville få bruk for etter 6 mnd. :P Biter hun meg går jeg bare vekk, hun biter ofte i trass - hvis hun er irritert på meg etc. - og det er ikke ok. Der har hun begynt å skjønne tegninga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd dentinox og biteringer uten hell. Men han liker og bite på kavring og harde skorper. Men han biter ofte meg, storebror og pappaen også, tror ikke han skjønner at det ikke er lov eller gjør vondt, han er ikke sint heller når han biter. Vi ignorerer bitingen, men er det riktig?han biter også på bordet, vbenken, sengen, absolutt ALT, men akkurat det gjør ingenting. Storebror bet aldri, så dette er nytt for oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han burde få beskjed om at biting ikke er lov! Hver gang! Å bite andre er fullstendig uakseptabelt. Selv for en ettåring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi prøvde en periode og si nei hver gang han bet, men da begynte han bare å gråte, tror han ble litt redd. Nå går jeg vekk hvis han biter, tror han begynner og skjønne tegningen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja, her tror jeg nesten at mini forveksler kyssing og biting, hun kan gjerne bite meg i kinnet når jeg gir henne en klem. Stakkars liten blir jo helt fra seg når jeg sier at det ikke er lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Ja, vi prøvde en periode og si nei hver gang han bet, men da begynte han bare å gråte, tror han ble litt redd. Nå går jeg vekk hvis han biter, tror han begynner og skjønne tegningen :-)

Jeg tror heller at han gråt fordi han ble grensesatt, og at det er slik grensesetting man lærer av...

Anonymous poster hash: f45b2...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også gråter når jeg sier ifra hvis hun biter meg. Såpass må hun tåle for biting er virkelig noe av det verste jeg vet! Setter foten hardt ned og har absolutt nulltoleranse!

Jenta har selv blitt bitt i bhg, fikk infeksjon i såret og måtte på 10 dagers antibiotikakur. Så biting kan virkelig få konsekvenser.

Anonymous poster hash: 720da...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :-)

Tok det opp med helsesøtster på 1års kontrollen, og hun sa det samme som dere over at man skal si nei hver gang de biter, og ikke gi oppmerksomhet på biingen. Dette prøvde vi en stund, og vi er kvitt bitingen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...