Gå til innhold

Hvor mye har dere i minus på kredittkortet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nesten alltid 2000 kr i minus.. og bruker ca 1000 kr hver mnd. Lei av å måtte betale på kortet hver mnd ja..:(

Anonymous poster hash: 6a7a8...425
Skrevet

Jeg hadde 10.000 i minus for to år siden. Tok meg aelv i nakken, klippet lorte pg begynte å betale ned :-) har veldig mye bedre kontroll over økonomien min i dag.

Er det noe du kan kutte ned på? En tusenlapp er ikke såååå mye ( men kan være mer enn nok i mnd), men om du f.eks bruker bilen litt mindre og kjøper litt billigere mat? Da har du fort litt ekstra penger og kan betale ned :-)

Skrevet

Jeg har aldri brukt kredittkortet mitt.

Skrevet

Har ikke brukt mitt.. Klipte det bare i to.

Hadde mastercard når jeg byttet bank, og brukte det og betalte tilbake neste mnd. Men rentene er skyhøyt på det.

Skrevet

Ca 7500kr. Har penger på en annen konto, så kan i grunn betale det. Bare litt svimete for tiden. Pleier å hagod kontroll på økonomien. Har det trangt for tidn, men greit nok.

Anonymous poster hash: 11e62...337

Skrevet

- 65 000

Anonymous poster hash: c1cbf...266

Skrevet

Har ikke kredittkort. Mannen hadde -30 000 når vi ble sammen. Klippet det og har aldri skaffet nytt.

Anonymous poster hash: 04c4c...114

Skrevet

Huff, vi har vel 80 000 i kredittkortgjeld etter oppussing... Skal betales ut før året er omme!

Anonymous poster hash: 072e3...6da
Skrevet

Har 18 000 som jeg betaler tilbake på. Angrer på at jeg brukte kortet på tull, for det er skyhøy rente. Tullete meg. Så nå betaler jeg og betaler og betaler, men prøver å betale maks det jeg kan hver måned, sånt at det skal gå nedover.

Kortet er ikke klippet, men har ikke brukt det på lenge og det skal heller ikke brukes.

Anonymous poster hash: 810cf...e82
Skrevet

Huff, vi har vel 80 000 i kredittkortgjeld etter oppussing... Skal betales ut før året er omme!

Jeg er i stuss over hvor lite økonomisk sans enkelte har. Skjønner at ikke alle har master i økonomi som meg, men det trenger man vel praktisk talt ikke å ha for å skjønne hvor idiotisk det er å pusse opp på kreditt. Har dere ikke penger, eller får dere ikke ordinært lå, så pusser dere ikke opp. Det blir en dyr oppussing, gitt.

Anonymous poster hash: 1be94...7fe

Skrevet

Vi har ett kredittkort, dersom vi bruker det Feks i forbindelse med netthandel, betales det alltid ned når regningen kommer, dvs før renta starter. Synes det er en grei regel å ha, har vi ikke råd til å betale ned når regninga kommer, tR vi oss heller ikke råd å kjøpe varen. Har sett i nær familie hvor lett det er å gå i fella med kredittregninger som bare øker og problemene det skaper i etterkant.

Anonymous poster hash: af1d1...525

Skrevet

Sjelden jeg har noe særlig minus, om jeg har det er det max et par tusen som jeg betaler ut innen måneden er omme. Har aldri betalt noe renter.

Anonymous poster hash: a107c...410
Skrevet

Er det noe å poeng å skrive om hvor ufornuftig folk er fordi de har kredittkort? tror alle som har kredittkort vet at det ikke er det smarteste man kan gjøre. Vi lever i et samfunn hvor alle kortene blir servert på gullfat, så det er nok ganske lett å gå i den fella ;) og tror om man først begynner å bruke det er terskelen lavere for å benytte det igjen.. For mange tror jeg det kanskje blir en ond spiral. Ingen ønsker jo å ha kredittgjeld over tid. ;)

selv har jeg mastercard, men har aldri brukt det..

Skrevet

Har aldri brukt kredittkort. Har ikke behov for det. Er det ikke nok penger på kontoen min til å kjøpe det jeg vil ha, så venter jeg heller til det er nok der.

Og jeg skal pusse opp hele kjelleren og utsiden av huset i løpet av i år og neste år, aldri livet om jeg hadde tatt det på kreditt! Det blir bare for dumt.

Anonymous poster hash: 491f4...dd4

Skrevet

Er det noe å poeng å skrive om hvor ufornuftig folk er fordi de har kredittkort? tror alle som har kredittkort vet at det ikke er det smarteste man kan gjøre. Vi lever i et samfunn hvor alle kortene blir servert på gullfat, så det er nok ganske lett å gå i den fella ;) og tror om man først begynner å bruke det er terskelen lavere for å benytte det igjen.. For mange tror jeg det kanskje blir en ond spiral. Ingen ønsker jo å ha kredittgjeld over tid. ;)

Det er ingen som har skrevet at det er ufornuftig å ha kredittkort. Jeg har flere selv, som jeg bruker fast hver måned. Forskjellen er at jeg betaler ned før renten løper. Har et debitkort, men det bruker jeg omtrent ikke. Det er derimot galskap å pusse opp for 80,000på krkreditt. Hun skriver selv at det er det som utgjør kreditten, så de virker ikke til å være i en ond spiral, bare litt lite. Ja...

Skrevet

Bruker aldri kreditt kort!

Anonymous poster hash: d6a10...2d5
Skrevet

Har bestilt fly, hotell og leiebil på kortet og skylder ca 15.000,-. Betaler det når regningen kommer.

Bestiller alltid ting og reiser på nett på kredittkort så lenge man har kontroll er det ikke noe problem

Anonymous poster hash: 087d0...388

Skrevet

Har ikke kredittkort:)

Anonymous poster hash: 116df...d98
Skrevet

Vi bruker kredittkort rett som det er. Det er ingen felle om man bruker det riktig. Hhor mye minus det er kommer an på hva vi har brukt det til den siste måneden. Betaler hele beløpet hver måned.

Skrevet

Har "bestandig" noen tusen i minus... Hjelper ikke klippe kortet når man har paypal :D

Anonymous poster hash: c5b8d...766
Gjest vinterbrud
Skrevet

0 kroner,jeg bruker ikke kredittkort.Det har jeg ikke behov for.

Skrevet

Bruker kun visa MasterCard når jeg reiser på ferie, aldri ellers. Men aldri hatt minus på den. Kredittkort er noe verk.

Anonymous poster hash: 18c39...683

Skrevet

0 kroner,jeg bruker ikke kredittkort.Det har jeg ikke behov for.

Ikke når du er på ferie heller?

Anonymous poster hash: 18c39...683

Skrevet

Jeg er i stuss over hvor lite økonomisk sans enkelte har. Skjønner at ikke alle har master i økonomi som meg, men det trenger man vel praktisk talt ikke å ha for å skjønne hvor idiotisk det er å pusse opp på kreditt. Har dere ikke penger, eller får dere ikke ordinært lå, så pusser dere ikke opp. Det blir en dyr oppussing, gitt.

Jeg er økonom og har -50.000 på mastercardet som er brukt til oppussing. Oppussingen kom på 250.000 og vi hadde 200.000 fra før. Dette var veldig nødvendig pga vannlekkasje. Mannen er student, så det er litt trangt med penger for tiden, så det går sakte nedover på mastercardet, men om ett år er vi kvitt det :)

Anonymous poster hash: 0fc2f...57a

Skrevet

Har kredittkort/kontokreditt i Skandiabanken, slik at jeg hele tiden har full oversikt over saldo på det. Er student, så har maksgrense på 10 000 (det kan jeg betale tilbake i sin helhet iallefall 2 ganger i året, dvs januar og august, så blir ikke store rentene av det). Har 45 dagers rentefri kreditt, og betaler det helt ned hver gang jeg har mulighet til det. Dvs når lønn og studielån kommer fører jeg over til kredittkortkontoen slik at den går i null/nær null, og jeg få ny rentefri periode. 

Som student er det ikke alltid inntektene kommer når man har utgifter, og man må leve litt på kreditt frem til neste utbetaling av lån eller lønn...så vaker stort sett mellom et par tusen til 8000 i minus. Jeg har og en tendens til å bruke litt for mye penger, så må jeg jobbe ekstra i etterkant for å tjene det inn igjen :P Derfor skal jeg IKKE har mer enn 10 000 i kreditt. Alternativet, som er å jobbe før jeg bruker pengene er work in progress :P Er heldig som har en fleksibel jobb!

Anonymous poster hash: f2ed2...334

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...