Gå til innhold

Plutselig mye gulp. Bytte mme?

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 3 mnd som gulper mye for tiden. Første mnd var d stort sett ikke gulp. Bruker collett. Bytter til hipp for å prøve. Ble mye gulp, så gikk tilbake. Mindre gulp igjen. Fikk både tillegg og morsmelk til han var 2.5 mnd. Minimalt med gulp. Men etter at d kun ble mme har gulpingen økt på. Gulper mye. Å lenge etter måltid. Ikkevaltud han får til å rape. Men virket ikke som at han gulper noe mer eller mindre uansett. Kan d hjelpe å bytte mme? Er som oftest melk som kommer. Men helt blankt også i perioder. Virker ikke som at han plages noe av det. Gått mindre opp i vekt de to siste ukene. Men ligget nå på gjennomstittsøkning. Lagt godt på seg og var stor da han hva født.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144069561-plutselig-mye-gulp-bytte-mme/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg har en 1 mnd gammel baby, så vet ikke hvor relevant det er. Men poden vår er ganske glupsk og har ikke tålmodighet til å vente på maten. Han gulpet en del når vi flaskematet han ved å "lage vakuum" med flaska. (holde kinnene inn mot munnen som en trutmunn) da de gjorde dette på sykehuset for å få i han mat. På denne måten spiste han veldig fort og gulpet mye etterpå. Så leste jeg på nett at babyer burde bruke minst 20 min på et flaskemåltid og nå lar vi han styre spisingen selv ved å ikke bruke vakuum-metoden, da bruker han ca 20-30 min på en flaske avhengig av hva han får (morsmelk eller nutramigen, sistnevnte liker han ikke så godt). Og nå gulper han mye mye mindre. Leste også på samme side at de ikke burde ligge rett etter et måltid, da de gulper lettere, men la de sitte litt oppreist e.l. 

Kanskje du gjør dette allerede og da vet jeg dessverre ikke mine arme råd :huh:

• 1 måned senere...

Hvor mange hull har du på flasketuten? Vi bytta litt tidlig en gang og da gulpa han som bare det. Eller kanskje du bare må ta flere pauser? Hvis han spiser for fort? Fikk også beskjed på hs om å ikke legge han rett på ryggen etter et måltid :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...