sologsommer Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 - og spørsmålet går til dere som bruker amadine poteter
ms.Pond Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Hm, er det noen spesiell måte man bør tilberede de på? Jeg har bakt de, med et dryss olivenolje og litt flaksalt på. Eller så har jeg kuttet de i terninger og råstekt de i rapsolje med presset hvitløk, salt og pepper. Det er nammis!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Deler de i to, har på litt olje og krydder. I ildfast form og inn i ovnen. Anonymous poster hash: 70bde...ca2
eneleh_ Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Jeg har laget potetmos med de, kjempegodt! :-)
☆☆☆ Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Ovnsstekte i båtar (med olivenolje og krydder på før steiking). Kokte med skall og med kryddersmør til. Som potetsalat med olje- eller rømmedressing.
sologsommer Skrevet 4. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2013 Tror ikke der er noen spesiell måte, men fint og få nye tips Jeg koker de i saltet vann i 3 min, tar av vannet, tilsetter en raus smørklatt og timian. Og så inn i ovnen, 250c i 15 min. Nydelige!!
BellaSuz Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Vi bruker å råsteke dem, hive de rå i stekepanna, få en fin skorpe på, og la de enten ligge og gjøre seg ferdig der på svak varme eller hive de i en form i ovnen. Gnir de inn i maldonsalt først. Nam nam :-)
frk Nilsen Skrevet 4. august 2013 #8 Skrevet 4. august 2013 Deler dem i to og hiver på en drøss med hvitløk, rosmarin, olivenolje og havsalt/maldon, Ovnsbaker dem på 210-220c Liker dem litt godt stekt
DaTuMa Skrevet 4. august 2013 #9 Skrevet 4. august 2013 Bruker de som alle andre poteter... Steker de i ovn, koker dem, lager potetmos, potetsalat osv....
*SommerFrisk* Skrevet 4. august 2013 #10 Skrevet 4. august 2013 Jeg bruker nesten alltid amadine poteter! Oftest lager jeg dem slik: Legger dem i vannet med myyye havsalt. Lar dem koke tilde er ferdige, så tar jeg i mer havsalt. Heller av vannet og lar lokket være AV!-På den måten blir skallet litt tykkere og deilig salt <3 <3 <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå