Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #1 Del Skrevet 4. august 2013 gutten min på 9,5 måneder sover som en liten engel hele natten, men våkner ved 5-5.30 tiden stort sett hver morgen! Jeg har alltid tatt han opp i senga vår og ammet han, og da sovner han igjen og vi sover til ca 6.30-7-tiden - og det er greit, for da er det morgen her i huset uansett.. men nå har jeg begynt å tenke at jeg kanskje lager en uvane ved å amme han, og at jeg kanskje heller bør få han til å sove til 7 uten 'morgenpuppen', og at han heller bør ammes om morgenen når vi står opp kl 7? Noen erfaringer? Hva gjør du? Bør jeg eventuelt heller tilby han litt vann ved 5-tiden? Anonymous poster hash: 7b51b...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 5. august 2013 #2 Del Skrevet 5. august 2013 Jeg ville bare fortsatt å amme. 5.30 er jo morgen for veldig mange små, og får du han til å sove lengre ville jeg utnyttet det. Etterhvert vil han enten ikke sovne ved amming, våkne senere, ønsker ikke å amme mer, eller du blir lei og avvenner han. Den tida kommer sikkert nesten like raskt som den tida det tar å få han til å sovne uten pupp. Men du kan jo prøve å se om han sovner raskt nå, bare prøve å få han til å sovne. Noen er jo heldige sånn . Mine to små har begge våknet mellom 4.30-5.00 fra de var ca ni måneder. Eldste begynte å sove litt lengre da han var ca to år, og stod da opp ca 6. Han ble ikke ammet om morgenen etter han var 14 måneder, og sovnet ikke til før det heller. Yngste er 15 måneder, og våkner alltid ca 4.30. Jeg fikk han en periode til å sovne etter amming (tok en time..), nå tar mannen han og får han som regel til å sovne igjen. Men morgenen starter likevel mellom 5.00 og 6.00, stort sett 5.30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elma82 Skrevet 5. august 2013 #3 Del Skrevet 5. august 2013 Du kan jo prøve med vann og trøst i stedet for pupp, men det er jo en viss fare for at ikke vil sove noe mer hvis han ikke får pupp. Hvis det er tilfelle ville jeg bare fortsatt så lenge det fungerer greit for dere alle. Her våkner Lillesøster flere ganger om natta for pupp (hun er litt yngre enn din, da). Når hun våkner i 5-6 tida ammer jeg henne hvis hun er sulten, og tar henne opp i min seng. Da sovner hun ofte igjen. Så lenge hun gjør det fortsetter jeg, for det kommer nok ei tid der hun ikke vil sovne igjen da uansett, og vi må stå opp....Sånn var det i alle fall med Storebror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drammensjente Skrevet 6. august 2013 #4 Del Skrevet 6. august 2013 Gjør det samme som deg Her er mini 11,5 mnd. Null stress med det syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå